Režie:
Enzo G. CastellariKamera:
Aiace ParolinHrají:
Franco Nero, William Berger, Olga Karlatos, Orso Maria Guerrini, Woody Strode, Antonio Marsina, Joshua Sinclair, Victoria Zinny, Alfio Caltabiano (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Keoma, indiánský míšenec, se vrací po občanské válce domů. Jeho bratři jej však kvůli jeho původu nevítají právě s otevřenou náručí a spiknou se proti němu. Keoma se bude muset vypořádat nejen s nimi, ale i s bandou desperátů, která terorizuje celé okolí. A jeho pomsta bude řádně krvavá! (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
Videa (1)
Recenze (115)
Pokud si představím věci, které dělají špageťáckej western špageťáckym westernem, tak zde jsou snad všechny a to jak v dobrém, tak v tom nepříliš povedeném (poněkud dřevěnější herectví menších i větších rolí). A ano, je to povedené, zarostlý a vyvlasený Franco Nero hází zadumané pohledy a moc nemluví, přičemž čelí démonům své minulosti (což mi připomíná, měl bych zavolat bráchovi, hm). Děj je sice prostinký, ale funguje, více méně, bohužel ale nedokáže naplnit stopáž a má tak dva vrcholy, z nichž ten druhý je nastavovaná kaše (zdravíme Tarantinovského Djanga, mimochodem). Zkrátka a dobře, je to slušná žánrovka, co má ucházející přestřelky a zádumčivého pistolníka, co dělá pif paf a s brokovnicí zas pchžžrrž. Howgh. ()
Na obálce DVD se píše "Mistrovské dílo westernu". Možná, ale já jsem očekávala něco mimořádnějšího. Byla tam dost hluchá místa (něco načato a nevyřešeno). Kdo byla stará indiánka ? Matka Keomy ? Můžete si myslet co chcete. Porod mladé ženy byl natočen tak naturalisticky (řev silnější než střelba a hudba), stará indiánka jenom stála a nepomohla ! Neuvěřitelné ! Hudba nádherná, ale to byl první western, kde se zpívalo a mě to místama rušilo (zvláště fistule ženy, která ječela jak když tahají kocoura za ocas). Možná, se jedná o umění, možná to byl vynikající projev zpěvačky, ale já bych se obešla. Franco Nero - no hvězda, ale nechápu, proč se vracel do vesnice, kde ho nechtěli a kde stejně nic nevyřešil ! Když už tam bylo tolik mrtvol, tak to mělo být aspoň k užitku, ale Keoma naskočil na koně ....a "odkvačil do neznáma"... ()
Kdyby se Sergio Leone rozhodl, že zfilmuje Nový zákon s Francem Nerem jako Ježíšem, tak by to dopadlo jako Keoma. Uhrančivý Franco Nero si vyřizuje účty v nekompromisním, ale o to více tíživějším westernu, který nešetří biblickými motivy ani hutnou atmosférou. Závěr, prostředek, konec, jen stěží můžu vypíchnout vrcholnou scénu. Keoma se na vrcholu drží od začátku do konce. ()
Pokus o spaggeti ve stylu shakespearových dramat. Farmář a pistolník měl tři syny (Král Lear), řeč nad jeho mrtvolou (Julius Caesar), no a to ženské ztělesnění Keomova indiánského původu ve stylu Bednarika nebo Morávka - zdá se, že se tu hraje velkolepé divadlo, ale jen vcelku nápaditá režie zakrývá celou tu vesnickou šmíru. Keoma připomíná Ježíše, filosofuje s adoptivním otcem o smyslu svého života, učí obyvatele města bojovat za svobodu a nerozlišovat podle barvy kůže ... a zabíjí a zabíjí. I hudba se snaží drasticky vzbudit v divákovi dojem osudovosti, jenže kde nic není... ()
Keoma je takový pro mě netypický western, jsem zvyklý na postavy typu Eastwood a ne takový parchant jako Nero, ale rozhodně to není na škodu. Nero se umí pěkně rozzlobit a všechny pěkně pokosit. Westerny mám rád a tohle nebyla žádná pruda. Masakr jak má být. Jediné co mi dost vadilo byla hudba která oproti třeba Merriconemu nemá správnou atmošku a celkově se špatně poslouchá. ()
Galerie (14)
Photo © Uranos Cinematografica

Zajímavosti (3)
- Režisér Enzo G. Castellari prohlásil, že ze všech filmů, které režíroval, je tento jeho osobní favorit. (Marek06)
- Vlasy Franca Nera (Keoma) byly paruka. (sir-dave)
Reklama