Režie:
Thierry de PerettiKamera:
Hélène LouvartHrají:
Aziz El Hadachi, François-Joseph Cullioli, Hamza Meziani, Maryne Cayon, Joseph-Marie Ebrard, Danielle Arbid, Andréa Brusque, Michel Ferracci (více)Obsahy(1)
Léto. Jižní Korsika. Zatímco tisíce turistů okupuje pláže, kempy a kluby, pět teenagerů z Porta Vecchia se jen tak poflakuje. Jednou večer se vloupají do neobydlené luxusní vily, kde se rozhodnou strávit noc. Než odejdou, ukradnou pár bezcenných věcí. Když se majitelka vily vrátí z Paříže, ohlásí krádež svému známému, místnímu bossovi... (Artcam Films)
(více)Recenze (10)
Já ten film nepochopil. Ano, 4:3 je gesto, ale gesto čeho? Ani empatie a drásající lyrismus Andrey Arnold, ani přesná analýza banality zla Amata Escalanteho, ani veristická přesnost bratří Dardennů. Film, který pozoruje postavy a není jasné proč. Krom odvyprávěné historky v něm není nic navíc. Je to modelový festivalový film se "závažným námětem" od ne/přeinspirovaného filmaře bez talentu. Motivace drastického činu mi nedávají smysl jinak než jako čistá podpora jakési pochybné pointy. Chytám se za palici plnou raného Hanekeho a souhlasím s Terman. Kriminalita, kriminalita, kriminalita... mládežeeee. ()
Musel bych vyhulit pořádnou dýmku míru, abych pochopil o čem, že je tenhle film a hlavně jsem nepochopil proč se to jmenuje Apači? WTF?! Každopádně náčelníku velká píčovino zakopejte válečnou sekyru z náčelníkem filmovou kvalitou a pokuste se prohodit si místa a vydávat odpad za kvalitu třeba to pár nadšených vymytých mozků a vyznavačů rádoby neotřelého ocení a sežere i s navijákem. Ps Generál Wacoslav1 by ty Apače stejně vymlátil a to co z nich zbylo napral do rezervace i když vlastně nevím koho. No co už...howgh domluvil jsem.5% ()
hnusné životy malých opic, které makat nechtějí, ale prachy potřebujou. Chtěli by jen chlastat, hulit a mrdat nějakou malou kurvu. Jejich boj ()
Adolescenti sú všade rovnakí. Chcú sa baviť, to jest chlastať, nič nerobiť a sexovať. Občas urobia nejakú blbosť, ale väčšinou to nestojí za nakrútenie filmu. Takže scenáristi Apačov museli vymyslieť niečo, čo by normálny a ani menej normálny adolescent neurobil, ale z dramaturgického hľadiska je to nevyhnutné. Na Korzike žijú Tí a potom tí druhí, ktorí sa majú horšie, ale stále ešte dosť v pohode, problémom je skôr xenofóbia, ako výrazné sociálne rozdiely. Aspoň tak film na väčšinu času pôsobí. Sledovať v reále teenagerov blbnúť je peklo, takže ťažko očakávať, že sa z toho bude dať vydolovať zábavný film v akomkoľvek zmysle slova. ()
Sociálno k zalknutí. 4:3 oceňuju, mám starou televizi. Společenská dramata žeru, jen si nejsem jistý proč a mám trochu obavy to rozklíčovávat. Vkrádá se podezření, že bych objevil cosi nepěkného. I když se zástupci žánru tváří sebevíc jako inscenace konkrétního, jedinečného případu, účinek filmu je vždy podloudně generalizující: případ se vnucuje jako model. Apači nejsou výjimkou z pravidla, coby zástupci osvíceně rafinované, vědomé filmové práce se sterotypy šlapou. Hrdinové, arabští mladíci, více-méně semletí korsickou společností [aniž by si mohli sáhnout na francouzský životní standard], jsou rasističtí, hamižní a pitomí hajzlové - čímž svou asimilovanost dokonale stvrzují. Nápad promluvit o rovnosti menšiny skrze podílu jejich příslušníků na majoritních neřestech není nový, zpracování působivé a mrazivé. ()
Uz to ze je to ve formatu 4:3 je velke gesto. V necem to pripomina Jauffretovo Na Jih, ale to ma prece jen zajimavejsi a prekvapivejsi scenar, Apaci maji zase realisticnost. A zajimavy nahled na souziti s mensinami, ktery pripomene Jenniho Francouzske umeni valecne. ()
Chladný záznam sledující blbnutí náctiletých. Nic nového. ()
Já nevím, ale moc málo děje na tak dlouhou stopáž. Chvilkama jsem se modlila, ať už ho zastřelí. ()
Reklama