Režie:
Destin Daniel CrettonScénář:
Destin Daniel CrettonKamera:
Brett PawlakHudba:
Joel P. WestHrají:
Brie Larson, John Gallagher Jr., Kaitlyn Dever, Rami Malek, Lakeith Stanfield, Kevin Hernandez, Stephanie Beatriz, Alex Calloway, Melora Walters (více)Obsahy(1)
Grace je mladá vedoucí diagnostického ústavu, která celý svůj život zasvětila pomoci problémovým dětem. Když se ale dozví, že se má její život od základů změnit, je i ona dohnána svou nepříjemnou minulostí. Složitou situaci ještě zhorší nová obyvatelka ústavu Jayden - nadaná dívka, ke které Grace cítí silné pouto. (dresi)
Videa (4)
Recenze (123)
Tenhle film a jeho tvůrci si zaslouží velký obdiv, stejně jako sociální pracovníci v podobných centrech a ústavech. Žádná známá jména, žádné velké produkční zázemí, ale silné téma, přesvědčivá realizace a funkční emoce. Papírově outsider, který by třeba ani samotnou synopsí nenalákal, ve skutečnosti ale jeden z nejlepších loňských nezávislých filmů. ()
Docela drsné drama z prostředí americké obdoby dětského domova (nebo něčeho na ten způsob), které zachycuje problémy nejen tamních chovanců, ale také jejich vychovatelů (použil jsem asi nesprávnou nebo naprosto zastaralou a nekorektní terminologii, a věřím, že američtí sluníčkáři už vymysleli daleko modernější, vědečtější a liberálnější názvosloví). Jen mě při sledování udivilo, že většina tamních dětí byla školou povinných a jediné, co dělali, bylo čučení na televizi, hraní her a válení se na kavalci. ()
I v americkém Klokánku, záchytné to stanici, chránící děti před vlastními rodiči, dochází ke stejnému jevu, jako u nás a všude jinde - bolestí ze sebepoškozování si dokazovat, že žiji, že cítím, že pohled na vlastní krev mi dá na chvíli zapomenout... Den otevřených dveří v "Short Term 12" však navíc nastoluje otázku, jak až je vhodné, aby se o takzvaně "znevýhodněné" děti starali ti, co si prošli podobným peklem, ano, dokáží odhalit rébusy, do kterých šifrují svá volání o pomoc, jsou jim blíž vědomím stejného stigmatu... ale dovedou zvládnout svoje vlastní emoce ve vyhrocených situacích, neposouvají záchranné hranice podle svých traumatických zážitků, nezatáhnou je do svých skříní s kostlivci? Není rozumnější pouze nadhled profesionála, byť z nastudovaných modelů? Pointa zní - obojí je správné, jen je třeba oba přístupy citlivě nakombinovat, pak naděje na záchranu není jen teoretickou učebnicovou formulí... Zajímavé, civilní, uvěřitelné. ()
No jó, klasika. Mladí opatrovníci v diagnostickém ústavu se snaží postarat o sociálně slabší děti, a přitom netuší, že by vlastně sami potřebovali cvokaře. Kdo je učitel, a kdo žák? Něco na mě leze (jako momentálně na každýho druhýho Středočecha), takže bych měl odpočivat - ne se dobrovolně nechat xkrát emocionálně vyčerpat u slzopudného indie dramatu! ()
mnohe komentare vyjadruju presne to, co mam na srdci a na jazyku, tak nebudem plytvat slovami, iba poviem, ze toto je absolutna dokonalost. Mala som chut sa schulit do klbka a vyplakat si oci. Alebo sa rozbehnut a urobit v zivote konecne nieco zmysluplne. Napriklad niekomu zmenit zivot. V dobrom. To prve som urobila, to druhe ma verim, ako vystudovaneho socialneho pracovnika, este len caka. Raz to dokazem. ()
Galerie (25)
Zajímavosti (5)
- Díky svému upřímnému výkonu zaujala Brie Larson režiséra Lennyho Abrahamsona natolik, že ji obsadil do snímku Room (2015), za který pak Larson dostala Oscara. (novoten)
- Hudba, kterou Jayden (Kaitlyn Dever) poslouchá v ústavu, když čeká na otce, je hudba z Crettonova předchozího snímku I am not a hipster (2012) z alba Canines. (McLovver)
- Snímek je vítěz diváků na filmovém festivalu SXSW za rok 2013 v kategorii celovečerní hraný film. (filmsim)
Reklama