Hudba:
Michael GiacchinoHrají:
Diane Lane, Amy Poehler, Mindy Kaling, Bill Hader, Kyle MacLachlan, Phyllis Smith, Lewis Black, Richard Kind, Jess Harnell, Carlos Alazraqui, Frank Oz (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Období dospívání může být velice komplikované, a Riley, která je vytržena ze svého starého života na americkém Středozápadu poté, co se její otec musí kvůli novému zaměstnání přestěhovat do San Francisca, není žádnou výjimkou. Stejně jako my všichni, i Riley je ovládána svými emocemi – Radostí (Amy Poehler), Strachem (Bill Hader), Hněvem (Lewis Black), Znechucením (Mindy Kaling) a Smutkem (Phyllis Smith). Emoce žijí v Řídícím centru, centrále uvnitř Rileyiny mysli, odkud jí pomáhají vypořádat se s nástrahami všedních dní. Jak se Riley se svými emocemi společně pokoušejí vyrovnat s problémy nových začátků v San Franciscu, propuká v Řídícím centru zmatek. Ačkoliv se Radost, Rileyina hlavní a nejdůležitější emoce, pokouší zachovat všem pozitivní myšlení, objevují se mezi jednotlivými emocemi neshody v tom, jak se co nejlépe vypořádat s novým městem, domovem a školou. (Falcon)
(více)Videa (31)
Recenze (1 183)
Ako tak vidím, v Pixare nápady ešte existujú. Veľmi ma potešil tento celkom zaujímavý a originálny príbeh. Skutočne je to fajn vymyslené a postavičky v hlave majú čo ponúknuť. Ale ta posledná hviezdička je až za samotný záver, pretože prostredná časť mi neprišla až tak výrazná a záživná. Giacchino opäť potešil zo svojou hudbou a slovenský dabing sa taktiež podaril. 80% - 4* ()
Pekné, naozaj veľmi pekné spracovanie a mimoriadne originálne nápady, ako ku príkladu odstraňovanie nepotrebných spomienok, alebo návšteva podvedomia a tak ďalej - tých origo nápadov je skutočne veľká kopa a musím fakt pochváliť celý koncept riadenia emócií, skvelý námet. Bohužiaľ sa mi nepáčilo akým spôsobom sa nakoniec Radosť a Smútok dostali do veliteľstva, keďže sa celý čas k nemu snažili docválať v podstate logickou cestou a ku koncu sa mi zdalo, že už tvorcovia nevedeli ako ich poslať "domov", tak spravili to čo spravili. Ale veď okej, je to animák. A navyše animák s pomerne dojímavým koncom. Super, moc roztomilé. ()
"To je podvědomí... tam dávají všechny potížisty." Tak hravě nápaditý film jsem už neviděla ani nepamatuju. Disney a Pixar tentokrát trefili přímo do černého. Místy je to veselé, jindy smutné až temné, ale především je to originální zobrazení toho, jak by mohl vypadat svět uvnitř mysli člověka, který stojí na pokraji puberty a všechny staré hodnoty a způsob nahlížení na svět se najednou bortí a nastává emoční zmatek. Je pravda, že dospělému tento film nejspíš řekne úplně něco jiného než malému dítěti, skoro bych řekla, že dospělý člověk si tento film užije mnohem víc. Já spoustu těch nápadů sledovala s naprostým úžasem, někdy smíchem, jindy dojetím. No a u scény, kde se postavy filmu dostaly na chvíli do "abstraktního myšlení" jsem v kině dostala skoro záchvat smíchu, jak mi to v tu chvíli přišlo naprosto dokonalé. Jsem ráda, že jsem na to zašla do Slovanského domu, abych to mohla vidět v původním znění, to můj dojem z filmu jen umocnilo. Když to shrnu, myslím, že toto je dokonalý animák pro dospěláka, kterého ale ještě úplně neopustilo dětství a má značnou dávku vlastní fantazie. ~(4,8★)~ ()
No to bych si vyprošoval, aby když jdu do kina na 3D film pro malý smrady, tak aby byl sakra dobrej! Kdybych měl paměť jak čtyřjádrovej počítač, možná bych si vzpomněl, kdy naposled mě Pixar takhle potěšil. Protože mám ale rozhodně blíž k děravýmu hrnci nezbejvá mi než doufat, že tentokrát mě znova potěší dřív, než stihnu zapomenout tohle. Jo a taky si nepamatuju, že by mě někdy předtím rajcovala animovaná holka. Měl jsem z ní sice Radost, ale asi bych spíš potřeboval, aby už byl zase víkend... PéeS: Konečně chápu, proč mám tolikrát za den pocit, že mi v palici jezdí nákladní vlak a naráží do bowlingovejch koulí. ()
Mám k filmu několik výtek. Čekal jsem, že film obsáhne delší časové období a že interakcí mezi jednotlivými řídícími centry bude víc, protože potenciál tu rozhodně byl (např. scéna u večeře). Měl jsem původně pocit, že celý film je vlastně o začínající pubertě a že takový průběh je očekávatelný u většiny jedinců, leč nestalo se. V hlavě je přesto natolik kouzelný, barevný a dojemný animák a lze konstatovat, že Pixaru se ostatní stále jen dívají na záda. Pixar totiž umí to, co mu ostatní mohou jen závidět - velmi stylově odkazuje k vlastní tvorbě, tvorbě režisérských velikánů nebo dokonce celým kinematografickým obdobím, případně jiným druhům animace. Zakomponování do příběhu je přitom velmi hladké a naprosto přirozené. Je to komplexní a nápaditá mapa toho, jak to v hlavě může fungovat. Release the Kulich! ()
Galerie (97)
Photo © Walt Disney Pictures
Zajímavosti (61)
- Scéna, v níž si strážní, hlídající vstup do Podvědomí, mění své čepice, je odkazem na hru Samuela Becketta "Čekání na Godota", kde si mění klobouky Vladimir a Estragon. (Draconic)
- Jeden z Rileyniných (Kaitlyn Dias) inetrnetových přátel má přezdívku DocPete, což je odkaz na režiséra filmu Petea Doctera. (Draconic)
- Radosť (Amy Poehler) ako jediná z postáv nemá žiadny tieň. Tvorcovia tým chceli poukázať na to, aká je šťastná a pozitívna. (martin1m2)
Reklama