Reklama

Reklama

Pozoruhodná cesta dvou velice odlišných lidí za tajemstvím, které bylo skryté půl století. Martin Sixmith (Steve Coogan) je bývalý zahraniční korespondent BBC, který přišel o práci. Shodou náhod se mu do rukou dostává možnost odhalit příběh, který by mohl být jeho životní reportáží. Jeho klientkou se stává sedmdesátiletá svérázná a osobitá irská dáma Philomena Lee (Judi Dench). V 50. letech jako náctiletá otěhotněla a porodila syna Anthonyho. Aby ho mohla vídat alespoň hodinu denně, žila a pracovala v klášteře pro „padlé ženy". Když byly Anthonymu 3 roky, byl Philomeně násilím odebrán, dán jeptiškami k adopci a poslán do Ameriky. Philomena strávila 50 let marným hledáním svého dítěte. Philomena a Martin se společně vydávají na neobyčejný výlet. Philomena je upřímná, bezprostřední paní, která bere lidi takové, jací jsou. Přes všechny životní strasti si stále zachovává optimismus a víru. Naproti tomu je Martin světaznalý, vzdělaný muž, který je zvyklý na společnost významných a bohatých lidí. Ztráta milované novinářské práce v politických sférách z něj udělala cynika. Při hledání Philomenina ztraceného syna se od sebe navzájem učí, konfrontují své rozdílné názory a jeden druhému otevírají nový a jiný pohled na život. (Bioscop)

(více)

Videa (31)

Trailer 1

Recenze (253)

Matty 

všechny recenze uživatele

Hledání ztraceného syna a hlubokého lidského příběhu ve filmu, který se sám moc nesnaží být něčím víc než hlubokým lidským příběhem. Pokud ale má být nějaké drama milé a dojemné, pak nechť je milé a dojemné stejně nepodbízivě jako Philomena. Dvojice scenáristů nepodlehla pokušení zredukovat nejednoznačný příběh na emocionální porno v duchu Pošty pro tebe. Navzdory upřednostnění citů před širšími sociokulturními kontexty nabízejí víc než jen hrst jasně čitelných pravd, měnících Philomenu v pasivní oběť a církev v ďábelskou instituci. Filmu vedle nečernobílé fikcionalizace reálných osob hodně prospívá smysl pro humor. Dialogy přesně odměřeným dávkováním humoru chrání vyprávění před akademickou suchopárností a významně odlehčují smrtící artovou trojkombinaci nábožentví-politika-homosexualita. Zásluhou herců můžeme zároveň - podobně jako nedávno v Rivalech - soucítit najednou s dvojicí postav, jejichž povahy a světonázory jsou zcela odlišné. Zatímco hladké přechody mezi dramatem investigativním a intimním obstarává Frears, přepínání mezi sentimentálním (Philomena) a cynickým (Sixsmith) rámováním příběhu je v naši režii (třebaže hlediska obou samozvaných detektivů jsou ve finále dle očekávání sladěna). Philomena si otevřeně říká o přízeň diváků, ale v rámci hřejivých filmů pro všechny věkové kategorie si přes svůj populismus zachovává důstojnost, jaká je k vidění čím dál vzácněji. 75% ()

Žralok 

všechny recenze uživatele

Přiznám se že na drama jsem nikdy moc nebyl. Tenhle film má něco, co mě dokázalo připoutat k obrazovce, a nepustit až do závěru. Jedná se o skutečný příběh. Philomena jako náctiletá otěhotněla. Útočiště nalezla v klášteře pro ,,padlé ženy". Kde porodila syna Anthonyho. Po 3 roky jí bylo umožněno syna vídat hodinu denně. Pak jí ho ovšem jeptišky násilně sebrali a dali k adopci do USA. Ona se 50 let trápila ztrátou svého dítěte. Aniž by to někomu řekla. Nyní se za pomoci bývalého novináře vydává po jeho stopách. Pravda kterou postupně odhalí je zarážející až děsivá. Pozadí samotných adopci je velice podivné. Jak to ale vše skončí ? Podaří se zoufalé matce nalézt své dítě. Nebo už stopa příliš vychladla ? Film natočen podle románu Martina Sixsmithe. Novináře, jenž pomáhal Philomeně v jejím pátrání. ()

Reklama

Figu 

všechny recenze uživatele

Velice pohodový filmek na který se dobře kouká. Judi Dench jak jinak než excelent, no a Coogan? Pro mě zřejmě jeho nejparádnější výkon a jsem rád, že mi konečně ukázal jeho hereckou dovednost. Nejsem čtenář, tak nevím zda kniha je lepší, než samotný film, ale pokud by v knize mělo být popsáno vše tak, jak viděli mé oči, určitě bych po přetočení poslední strany byl na větvi, jako před obrazovkou... 75% ()

Freemind 

všechny recenze uživatele

Přes slabší, rozpačitý rozjezd se to dokutálelo celkem daleko - "Philomena" je asi nejupřímnější a nejskromnější z letošních oskarových snímků. Taky proto, že témata, která byla jinde bezostyšně použita jako hever na porotu, zde jen víceméně vkusně doplňují hlavní příběh - a tomu navíc obrušuje hrany nenásilný anglický humor. Judi Dench je samozřejmě skvostná, moc, moc se mi líbila hudba, slušná byla kamera v exteriérech. Spokojenost, velmi silné tři hvězdy. ()

Rosaviva 

všechny recenze uživatele

Další film zhlédnutý především kvůli svojí nominaci na Oscara a opět tu na mě čekalo poměrně milé překvapení. Zápletka mě zaujala, herecké výkony byly dobré a uvěřitelné, celý ten film měl tu správnou atmosféru a hlavně přiměřenou délku, kdy se nemusíte v druhé půlce filmu dívat na hodinky, zda už bude konec. 4* ()

Galerie (118)

Zajímavosti (10)

  • Film se odehrává v roce 2004, přesto se ve filmu objevuje vozidlo, které se na trh dostalo až po roce 2005, a to Mazda MX-5, 3. generace. (Nathanielmon)
  • Po natočení snímku katolická církev nařkla filmaře ze záměrného vyvolávání nenávisti. (Terva)

Související novinky

Startuje BEST FILM FEST

Startuje BEST FILM FEST

10.07.2014

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a Mat pořádá od 10. do 16. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

PF 2014

PF 2014

01.01.2014

Zima dlouhá, léto krátké, Vánoce bez sněhu a v sedmi stupních. Ale uznejme, že na výborné filmy byl rok 2013 štědrý. Rivalové, Gravitace, Star Trek: Do temnoty, V zajetí démonů, Zmizení, druzí Thor a… (více)

Reklama

Reklama