Režie:
Dan GilroyScénář:
Dan GilroyKamera:
Robert ElswitHudba:
James Newton HowardHrají:
Jake Gyllenhaal, Rene Russo, Riz Ahmed, Bill Paxton, Kevin Rahm, Michael Hyatt, Ann Cusack, Michael Papajohn, Marco Rodríguez, James Huang, Leah Fredkin (více)Obsahy(3)
Sociopat Lou Bloom (Jake Gyllenhaal) je reportér na volné noze, který natáčí videa trestných činů v jejich syrovosti pro zpravodajskou stanici v Los Angeles. Lou stírá hranice mezi účastníkem a pozorovatelem, aby se stal hvězdou svého vlastního příběhu. Jak daleko je ochoten zajít ...? (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
Videa (7)
Recenze (1 015)
Málem jsem se poblil a zároveň měl permanentně sevřené půlky a oči přikované k plátnu. Pomník bulvárního hyenismu ve vší jeho zrůdnosti a zároveň sžíravě nastavené zrcadlo doby, kdy vražda není nic, dokud není vidět tělo, krev a akce v pevně komponovaném záběru. Gilroy navíc zvládá o napínavé naháněčky a umně filtruje informace jen z pohledu psychopatického Jelenhulehena. Tenhle film Oscary nepotřebuje. Beztak si ho budeme pamatovat víc než všechny ty vyumělkované a škatulkám odpovídající dramata o chrabrých sniperech, druhoválečných gayích a bandě černochů bojujících s rasismem. ()
Nightcrawler je přesně takový, jaký jsem čekal, že bude, což je v podstatě jediná výtka, kterou k němu mohu mít. Chyběl mi v něm nějaký moment výraznějšího překvapení či šoku. Vlastně jsem si tak trochu myslel, že Gyllenhaalův cílevědomý sociopat (vše dobré, co bylo napsáno o jeho hereckém výkonu, je pravda) zajde při té své honbě za kariérním postupem ještě o trochu dál. Je to kritika hnusné doby a absentujících mravů, kdy cenu mají čísla sledovanosti a morálka jde stranou. "Nikdy po vás nebudu chtít nic, co bych sám neudělal." Působivé, temné, podmanivé. Lumetova Network ale myslím řízla o něco hloubš. 9/10 ()
Jake! Opět jeden z mimořádných mužských hereckých výkonů, který vévodí filmu s tématikou ne zcela otřelou, ačkoliv hyenismus v médiích není novinkou. Ten tady ale vnímám spíše jako pozadí, v centru je Slídil a jeho schopnost chladně manipulovat. Je dlouze a dobře připraven, jako šelma číhající na svou kořist, a když vystartuje, z mentorů se stávají jeho loutky. Hodně dobrý film. ()
Dobře natočený příběh o hyenismu reportérů, kterým není nic svaté a pro svůj vlastní prospěch se neštítí ničeho. Jake Gyllenhaal si roli náramně užíval a díky němu je snímek zase o něco poutavější. Celkovému (silnějšímu) dojmu z řady scén napomáhá ovšem i hudba, aranžmá záběrů a scén, kterým s blížícím se koncem nechybí pořádná dávka napětí a houstnoucí atmosféra, tudíž se i můj dojem zvýšil ze 3* na 4*. ()
Očividný důraz na výrazná místa nočního L.A. mi okamžitě evokoval GTA V. Nedivil bych se, kdyby režisér s kameramanem byli fanoušci. Ten film je nesmírně originální. Podobnou hlavní postavu jsem nikde neviděl a ten real shit feeling ze špinavých ulic jsem naposledy zažil tak možná v Patrole (zase Gyllenhaal :) Jeho postava, abnormálně cílevědomej vyhublej slizák, s mluvou, jak z příručky pro začínající podnikatele, je skvělá. Není to sympaťák a rozhodně ne dobrák, ale odhodlání mu nikdo vzít nemůže. Hrozně se mi líbily ty intenzivní honičky v autech. ()
Galerie (38)
Zajímavosti (35)
- Hudba filmu vychází z toho, co se děje v Louově (Jake Gyllenhaal) hlavě, proto někdy působí nesourodě s děním ve filmu (např. ve scéně, kdy Lou přemísťuje mrtvolu). (KGBelik)
- Během natáčení Riz Ahmed (Rick) a Jake Gyllenhaal (Louis) moc nespali a přejídali se nezdravým jídlem, aby se lépe vžili do svých postav. Během jedné z těchto celonočních pauz Riz Ahmed představil Jakeovi „Angel Delight“, klasický britský dezert. Jakeovi tak zachutnal, že si ho vyžádal přidat do nabídky štábního cateringu. (KGBelik)
- Scéna rytierskeho súboja, ktorú Louis Bloom (Jake Gyllenhaal) sleduje v televízii, je z filmu Dvorní šašek (1955). (belinko)
Reklama