Režie:
Gerard JohnsonScénář:
Gerard JohnsonKamera:
Benjamin KračunHudba:
Matt JohnsonHrají:
Peter Ferdinando, Stephen Graham, Neil Maskell, MyAnna Buring, Richard Dormer, Gordon Brown, Juliet Oldfield, Lee Nicholas Harris, Elisa Lasowski, Mem Ferda (více)Obsahy(2)
Michael Logan je vysoce závislý feťák a zároveň zkorumpovaný policejní důstojník, jehož svět se obrátí vzhůru nohama díky příchodu drsných albánských gangsterů. Hrozí totiž, že tyhle krvelačné hyeny změní londýnské podsvětí jednou provždy. Seznamte se s Michaelem Loganem - antihrdinou naší doby, přirozeným predátorem v džungli londýnského podsvětí. Michael stojí v čele zvláštní protidrogové jednotky zaměřené na největší a nejpodlejší překupníky drog. On ani ostatní členové jeho týmu ovšem nejsou o nic lepší než tihle padouchové - tak to ale ve světě, v němž se pohybují, zkrátka funguje. Rozlišit, zda se pokoušejí infiltrovat gang proto, aby ho zničili, či snad aby jim z obchodu s drogami taky něco káplo, je téměř nemožné. Pak ale na scénu vstoupí dva brutální albánští bratři, díky nimž hrozí, že se pravidla londýnského podsvětí změní jednou provždy. Michaelův život se ještě víc zkomplikuje, když jeho starý kolega David převezme případ s Albánci, a oddělení pro vyšetřování vnitřních záležitostí se dostane na samý práh odhalení pochybných činností Michaela a jeho skupiny. (Cinemax)
(více)Videa (3)
Recenze (54)
Vykreslení podsvětí londýna je asi to jediný,co tady stojí za zmínku.Jinak syrová,ale nekoukatelná nuda,která se ve stylu refnovejch filmů táhne jak můj ranní sopl.A perlička na konec!Nějakej Gordon Brown je asi jedinej herec na světě,kterej má u filmografie jen odpady.Neni divu!(Barbar,Bronson,Jen bůh odpouští)Sračka vedle sračky.10%. ()
Policejní detektiv, který se dostane k tajným dokumentům v místnosti, kam kdykoli mohou přijít "padouši" z některé z přilehlých místností, a fotí si je mobilem, přičemž se ozve onen tak nepříjemný zvuk, který často zapomínají vypínat návštěvníci galerií a muzeí?? Vážně? Jinak, další zbytečně násilný film, kde se všichni sjíždějí lajnama koksu, i "good guys". Už mě nebaví dívat se na tyhle násilnický filmy - všichni jsme jich už viděli desítky, a lepších, k ničemu to není, jen mě to naplňuje odporem. Jako by nestačilo, že se to děje v reálnym světě. ()
Syrový kriminální maso... Vynikající atmosferická kriminálka, která nejvíce připomene předloňský artový hit Drive, jak prací s hudbou, tak i zajímavým uměleckým stylizováním. Hyena má ovšem narozdíl od Drive spíše polodokumentární charakter, což je asi nejvíc umocněno ruční kamerou, která často sleduje protagonisty filmu zezadu, tak trochu to evokuje linku ,,direct cinema", výsledný vjem je hodně sugestivní. Gerard Johnson natočil zvláštní progresivní retro snímek, formálně jdoucí ve stopách starých gangsterských filmů 70. let, ovšem výrazově posunutých do aktuální postmoderní současnosti. Překvapivý, silný otevřený konec, když kamera zůstává na strnulé tváři hlavní postavy, přesně evokuje svíravý pocit, který podobně laděné snímky vzbuzují...přes všechen ten nános humanity jsme pořád jenom zvířata žijící v (velkoměstské) džungli... ()
Jsem nadšen z téhle přímočaré, hutné a necenzurované kriminálky ve všech ohledech - hrozný pocit, když se Vám všechno začne hroutit pod rukama a z původního mistra dvou tváří, který je zadobře jednak s policií, tak především z lůzou podsvětí, se najednou stává štvanec obou těchto protipólů, brrrr.....................moje hodnocení = 8 z 10. ()
Velká Británie mě v tomhle fakt baví, protože její syrovost, jde cítit hned na začátku. Nebere si s ničím servítky, žádný klaďas, co zachrání svět. Žádný hrdina, kterej všechno vyřeší, popere se a je uznávanej. Hyena je o reálném podání podsvětí. O tom, že nic netrvá věčně, o tom, že přátelé nejsou bezchybní a neumírají za tebe, o tom, že každá chyba znamená velkej problém. Ten závěr mě namíchl, i když jsem nečekala žádný american style, mohli si s ním trochu víc pohrát. 7/10 ()
Galerie (14)
Photo © The Jokers / Bac Films

Reklama