Obsahy(1)
Slavný balet P. I. Čajkovského v choreografii a režii R. Nurejeva. Tančí A. Letestu, J. Martinéz, K. Paquette a baletní soubor Pařížské opery. Dirigent V. Pähn. Televizní režie F. Roussillon. Svoji choreografii Labutího jezera vytvořil Rudolf Nurejev pro baletní soubor Pařížské opery v roce 1984, když zde byl uměleckým šéfem. Vycházel přitom z klasické verze Maria Petipy a Lva Ivanova, kteří vytvořili původní choreografii, která dílo proslavila, ale vtiskl jí svoji představu o nesplnitelnosti snu a čisté lidské touhy. V hlavních rolích uvidíte hvězdy Pařížské opery Agnes Letestu, José Martineze a Karla Paquetta. (Česká televize)
(více)Recenze (9)
Mám jen drobné připomínky, např. výraz Odylie mi přišel hodně křečovitý, tragika Odetty šla Letestu mnohem líp, konec byl opět tragický a mně prostě nikdo nevymluví, že podle HUDBY MUSÍ příběh končit šťastně! Jako např. ve verzi uváděné v ND (k choreografii Kennetha Greve/a mám výhrady, ale konec se mu prostě povedl). Jinak ale nádherně strávený čas u televize! ()
Nejlepší volba pro moje seznámení s baletem. Zároveň na dlouho mám baletní kulturu vybranou... Nebylo to špatné, ze začátku nebýt Čajkovského tak bych asi nevydržel, pak už se ale začly objevovat poměrně působivé výjevy a když jsem přestal vnímat, že je to balet a sledoval jsem pohyby ladící s hudbou, tak to začal být ten pravý masakr (cca od poloviny výskytu černé labutě Odile). 70% (svoje zásluhy na mojí pozornosti má i samozřejmě Darren) ()
Neuvěřitelné. Nevzpomínám si, že bych kdy v životě sledovala balet, netušila jsem, co na něm lidé vlastně vidí. Včera jsem zůstala jak opařená a hltala dokonalé a synchronní pohyby labutí, které vypadaly jako počítačová animace. Princovy námluvy v ruském stylu (kostýmy), příchod černé labutě s Rudovousem, závěrečný smutný labutí tanec, to všechno bylo pro mě nové. Dnes už vím, proč lidé chodí na balet. Že to nemusí být proto, že jsou snobi. Balet vás totiž pohltí a cítíte se, jako byste byli vy tím princem, Rudovousem, krásnou labutí. Jako by ty dokonalé a s hudbou sladěné pohyby byly vaše. Tento zážitek byl pro mě nezapomenutelný. ()
Nádhera! Technicky dokonalé, a přitom s duší a spoustou emocí. Zajímavá kamera, např. prostřihy na detaily rukou. Krásné, a přitom neokázalé kostýmy (kde vzali ten materiál, že se ty sukénky doslova vznášely jako v animovaném filmu?). Dvě a půl hodiny uteklo jako voda a všechno korunoval závěr - ten byl opravdu strhující. ()
Balet je vysoce estetická záležitost, které rozumím, jak netopýr vínu. Kdybych se měla držet tohoto přirovnání - bílé, lehké, sladké s trochu trpkým dovětkem. Rudolf Nurejev jako choreograf odvedl víc než dobrou práci, o Čajkovském je zbytečné se rozepisovat. Možnosti velkého divadla jsou znát, sebelepší baletní soubor oblastního divadla na jeviště šestatřicet ptáků naráz nedostane. Že ale labutě odpočívají v krkolomných pózách, že je z toho nebolí za krkem. A může mít labuť bechtěreva? Ač z vrubozobých mám nejraději kachny, uznávám, že Kachní rybníček by nebyl tak atraktivní název, i když prince, který se zamiloval do kachny, bych chápala víc. ()
Galerie (4)
Photo © Michel Lidvac
Reklama