Reklama

Reklama

Reklama

Vítejte v Kolektivu, ve světě budoucnosti, který byl zbaven toho největšího nebezpečí - emocí. Nikdo v něm nepociťuje chamtivost, agresi, ale ani lásku a touhu. Silas (Nicholas Hoult) žije poklidným životem jako správný Vyrovnaný, dokud se u něj neobjeví závažné onemocnění - syndrom přepnutí. Obyvatelé s touto diagnózou totiž začínají cosi cítit... Stejný problém má i Nia (Kristen Stewart) a oba dva spolu poprvé v životě propadnou lásce a intimitě. Jenže city jsou zakázané a jedinou šancí je útěk. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (147)

Pythonator 

všechny recenze uživatele

Kristen Stewart je samozřejmě pěkná, ale to samo na film nestačí. Námět skvělý a myšlenka silná a varující jak hovado, ale zpracování nudné a na hovno. Táhne se to jako sopel. Artové záběry jsou trapně artové, obzvláště na začátku ty ujeté záběry na ořezané hlavy, jako by značily spíše ožralého kameramana. Ten svět je děsivou předzvěstí toho našeho, ale neschopná režie s tím prostě neumí pracovat, aby vás to patřičně vtáhlo. Zůstává tedy jen silné poselství v ubohém obalu. ()

saliman 

všechny recenze uživatele

Cením snahy o ukázání světa bez emocí, bez lidské podstaty, příběhy, jak si někdo představuje, že by to mohlo vypadat. Nesnažím se hledat technické chyby, i když chápu, že každý chce od filmu něco jiného, takže nad těmito druhy sci-fi hodně lidí ohrnuje nos. Tento film tahal na začátku dobře za nitky, dobrý úvod, takže jsem okamžitě věděl to důležité, jak přibližně ten svět funguje. Neměl jsem otázky. Čekal jsem, co se stane. Nic jsem neočekával. Hudba skvěle navozovala atmosféru, hlavní postavy celkem hrály s příběhem. Bavil mě nechápavý a ztracený výraz Silase (Nicholas Hoult) i kruhy pod očima Nii (Kristen Stewart). Přišlo i pár zápletek, které se příběh snažily vystupňovat, ale to, co bylo myšleno jako vyvrcholení, jsem jako vyvrcholení nevnímal a stále čekal, že se něco stane. Nic. Byl konec. A to doznění v závěrečné scéně? Jako kdyby se někdo snažil najít záplatu na chybějící vrchol, byl rád, že ji našel, a pak šel od filmu pryč. Po skončení jsem si uvědomil, že žádné příjemné překvapení nenastalo, protože už jsem téměř vše viděl v traileru, což mě zklamalo. Je mi vážně líto, že potenciál nebyl naplněn. Příběh prostě není dotažený do konce. ()

Reklama

Magika82 

všechny recenze uživatele

Ani z poloviny nevyužitý potenciál, který námět skrýval. Z jiného pohledu, a se snahou o jiné provedení snímku podobného snímku Equilibrium, se zkrátka nevyvedlo. A místy přehrávající, místy nedohrávající Kristen Stewart, která se v mé dlouhodobé paměti zasouvá do katalogu herců, na které jsem "alergická", se v mých očích ještě více ve zhoršilo. Inu, inu, ani ryba, ani rak. Proto hodnocení zrovna tak: 35%, a tedy slabší 2 hvězdy. ()

DeathTheKid 

všechny recenze uživatele

Je to úplně na 4 hvězdy? Asi ne. Vysměje se mi má budoucí žena, že jsem dal 4 hvězdy filmu s 56 %? Dost možná. Chybělo tomu pár melounů v rozpočtu? Já ani nevím. Věc se má tak, že mi ve filmu všechno sedělo. K emočně chladným lidem padne studená architektura, na to prachy nepotřebujete. Na dva lidi, kteří v sobě z čista jasna probudí emoce zase nepotřebujete ani dobré herce, ale světe div se, já viděl dobré herecké výkony od dobrých herců. A sledovat objevování emocí, které mají být nemocí, je snad i v tuhle dobu docela surrealistické. Na mě to prostě skvěle zafungovalo. Ten minimalismus, absence mluvení, popisování pocitů, protože to hlavní postavy samy neuměly popsat, záběry na tváře jako pomyslné studie výrazů a co asi znamenají. Navíc to není komedie, takže prostě jen vnímáte film a vstřebáte z něj to, co sami chcete a nerozptylují vás debilní fóry o pérech a tak. Lidi jsou dnes tak vyprahlí po kontaktu až budou tyhle interakce po covidu možná docela komické. Pro mě teda ne, já jsem v tom tragický 24/7. Fakt uvažuju nad tím, proč to nemá o těch 10 % víc, takové hodnocení už by mi i smysl dávalo. ()

tom.nosek 

všechny recenze uživatele

Překvapivě herci nejsou zlí a prostory se soundtrackem jsou velice příhodně líbivě sterilní. Film je tedy v tomto vynikající, má jenom dvě drobné vady. Zaprvé, příběh nemohl být otřesnější. A zadruhé, ostřešnější být příběh nemohl. Teoreticky jde o jednu vadu, ale je tak významná, že jsem ji musel uvést hned dvakrát. Obecná orwellovská premisa je dobrá a také velice podobná i jiným dílům, jak knižním, tak filmovým. Nemusíme ale zacházet do detailů, stačí základní rozkreslení děje a zjistíme, že příběh je dost stupidní a nemá ani pořádný konec. (Následují spoilery.) Za zmínku stojí: 1) Niiny SOS nákazy si všimne jenom Silas. 2) Silas dost silně stalkuje Niu, ale opět si toho nikdo nevšímá. 3) Nia a Silas se spolu "skrývají" na očividně veřejných místech. Opět, nikdo si nevšimne. Rozlehlá veřejná místa jsou prázdná i přes den. Podobně je na tom skrývání se v zahradách za děravým keřem, kterým je vidět. 4) Silas je tak hloupý, že se divím, že se nezranil na hlavě vícekrát. Je šance, že Niu pustí, a jeho spojenci mu výslovně řeknou, ať počká doma, a on hned odchází... Komu tím prospěje? Druhé straně? Ideální je se bezcílně potulovat po městě. A ani na chvíli ho nenapadne, předtím než se chce zabít a než si nechá dát injekci, že by teoreticky mohla ona čekat na něj. Ona poměrně chytře (i když to, předpokládám, vlivem idiocie scénáře nebylo schválně) nechala svou "bundu" u něj na gauči. Takže by si Silas po příchodu všimnul, že tady nám něco hapruje a pokud to není nějaký zlý vtípek od souseda, Nia asi žije. 5) Jejich kámoš jim tvrdí, ať se ptají na Olivera, že ten do jejich zaslíbené země s nimi poletí. Na konci ale co? Na konci jedou vlakem, který tam má vyloženě zastávku! Tak proč byl potřeba nějaký Oliver? Na co tolik plánování? Nia si také dělá starosti, že neprojde checkpointy po cestě ven. Tuto část film ale vůbec nerozebírá, jednoduše ji přeskočí. Krom toho, je silně nepravděpodobné, že by nevzbudili podezření, když dva lidé, kteří tam nemají co dělat, najednou cestují směrem ven. 6) Nejlepší nakonec. Hrdinové spolu i přes injekci odjíždí, ale 6a) proč to Silas dělá? A 6b) co znamená ten neurčitý konec? Celé je to nejasné, bez pointy. Závěrem bych dodal, že zajímavost, která říká: "Některé scény neměly přesně daný scénář a točily se formou zhruba třicetiminutových sekvencí," přesně odpovídá stavu celého filmu. Slepenec zvláštních a velice těžko navazujících momentů. Jako kdyby tam chybělo mnohem víc meziscén. No prostě, lepší podívat se znovu na Equilibrium nebo V jako Vendetta. ()

Galerie (49)

Zajímavosti (6)

  • Režisér Drake Doremus vymyslel některé velmi zvláštní formy zkoušek před natáčením. Nechal například hlavní herce celou hodinu jen sedět naproti sobě a pořád dokola říkat pouze: "Helo Nia" "Hello Silas". (Masai)
  • Některé scény neměly přesně daný scénář a točily se formou zhruba třicetiminutových sekvencí. (Masai)
  • Tvůrci chtěli, aby lokalita pro natáčení působila pokud možno co nejvíce futuristickým dojmem, nakonec zvolili Tokio a Singapur. (Ajjinka)

Související novinky

Kristen Stewart si zkusí sci-fi

Kristen Stewart si zkusí sci-fi

04.05.2014

Drake Doremus je jeden z mála filmařů, kteří dosáhli uznání již před svými třicátými narozeninami. Režisér, který sklidil velký úspěch na Sundance festivalu s filmem Zamilovaní se i svým následujícím… (více)

Reklama

Reklama