Reklama

Reklama

Vinyl

(seriál)
  • USA Vinyl
Trailer 2
Drama / Hudební
USA, 2016, 10 h 17 min (Minutáž: 52–113 min)

Hrají:

Bobby Cannavale, Olivia Wilde, Ray Romano, Ato Essandoh, Max Casella, P.J. Byrne, J.C. MacKenzie, Birgitte Hjort Sørensen, Juno Temple, Jack Quaid (více)
(další profese)

Epizody(10)

Nový seriál od Martina Scorseseho, Micka Jaggera a Terence Wintera je zasazený do New Yorku sedmdesátých let minulého století. Velkolepou jízdu napříč hudební branží, jež byla v době nástupu punku, diska a hip-hopu prosáklá drogami a sexem, sledujeme očima šéfa hudebního vydavatelství Richieho Finestry (Bobby Cannavale). Ten se ze všech sil snaží zachránit svou nahrávací společnost i vlastní duši, aniž by musel jít přes mrtvoly. (HBO Europe)

(více)

Videa (11)

Trailer 2

Recenze (99)

DassemUltor 

všechny recenze uživatele

Nějak mi to nesedí. Za prvé mi vadí ten hlavní herec. Mám pocit, že to moc tlačí a přistihl jsem se, že mi leze na nervy. Dále tam cítím jakousi zarputilou snahu o to všechno co to má mít, ale na mě to nefunguje. Prostě sex, drogy a valící se kámen. Jakoby všechno to tam je a je to zatraceně cool, ale já to necítím. Těžko říct. Ale jinak je to všechno asi v pohodě. Ta scéna kdy umlátili toho totálně zfetovanýho týpka od rádia byla naprosto pecková - tu jsem si musel znova přehrát. Ale zbytek u mě tolik nefunguje. ()

Klajnik 

všechny recenze uživatele

Když jsem narazil na seriál ze světa rock'n'rollu o přestřeleným řediteli krachující nahrávací společnosti, který se snaží zachránit svou kariéru, zatím co se mu hroutí manželství, tak jsem byl přirozeně zaujat - kord když se na tvorbě podílel Scorsese a Jagger. Výsledek bohužel příliš nezarezonoval, protože to nemá dost dobrý scénář. Z toho pramení, že z celé řady postav si divák snad vyloženě neoblíbí žádnou, protože všichni jsou sobci, z čehož pramení většina konfliktů. Postavy nejsou dost zajímavé, protože jim chybí hloubka a nějaký výraznější příběhový oblouk. Bohužel nejsou ani dost zábavné, abych jimi byl baven. Není toho moc, ale občas něco vypadne z protagonisty ("Máš něco?" "Co? Hroutí se nám společnost a ty se chceš sjet?!" "Sjetej jsem byl furt a společnost se mi začala hroutit, až když jsem s tím přestal.") Převažují však momenty, kdy Ritchie něco posere, či se zachová jak sketa. I proto si myslím, že k němu divák bude obtížněji nacházet cestu. Původně jsem si to představoval takto: Zkoksovanej protagonista diváka provede tímhle šíleným světem, mnohdy se mu něco podaří, ač ani on sám neví, jak a na konci dojde svého cíle, ač za sebou nechá spoušť stejného rozměru. Později mě tato představa opustila a začal jsem o tom smýšlet takto: "Okolnosti budou na protagonistu vyvíjet stále větší tlak, když Ritchie setne jednu hlavu, tak narostou další dvě, čímž se bude budovat napětí a divák bude svědkem toho, jak nízko může člověk klesnout, než ho to úplně zlomí." Bohužel tvůrci scénáře nebyli schopni pracovat s gradací a výsledek je však mnohem rozplizlejší: Občas se něco podaří, ale většinou je všechno posraný a divák jen sleduje, jestli se z toho nakonec nějak vylížou. Štve mě, že to má 10 hodin, ale ve výsledku to o ničem pořádným není a hromada odkazů a soundtrack to nezachrání. Když není dobrej scénář, výsledek taky dobrej nebude. Všechno stojí na obsahu. Když ten dostatečně nefunguje, výsledek nemůže být dost uspokojivej. Kéž by to bylo přestřelenější, zábavnější, napínavější, zajímavější, bohatší co se týče příběhů postav i jejich osobnosti a celej příběh měl znamenitelší výraz, pevnější základy, jistější tah na branku a závěr, který bude trefou do černého. Obecně tu popisuji ideální podobu tohoto materiálu, jíž nebylo ani zdaleka dostáno. Tohle pouze ušlo a to je málo. ()

Reklama

mcb 

všechny recenze uživatele

Celovečerní pilot obsahuje všechny atributy toho, co by měl obsahovat „nový film Martina Scorseseho“. Mix Mafiánů, Vlka z Wall Street a režisérových hudebních dokumentů vlastně funguje skvěle i bez zbylých devíti epizod, které jsou nadprůměrnou, byť pilot nepřekonávající variací na „Boardwalk Empire hudebního průmyslu“. ()

wege 

všechny recenze uživatele

Řečeno běžkařkou terminologií, strašně mi to nechutnalo. Dlouho jsem se tím trápil, snad žádný seriál o deseti dílech mi netrval tak dlouho, dal jsem jeden díl na nějakou dobu odložil (klidně zkouknul celý jiný seriál) a tak dále. Není v podstatě vůbec špatné, má to dobře postavený děj, skvělé postavy, výborně trefenou atmosféru doby a místa kde se to odehrává, drogy, alkohol, dokonalou hudbu, super hlavního hrdinu, ale pořád mi to přijde takové nijaké. Jak je to správné slovo? Mám z toho neochvějný pocit, že to bylo točeno jen na efekt, chybí v tom upřímnost. Zároveň je ale super, jak to je pěkně otevřeně ukončené, kdy se spoustu věci nedořešilo. Zase se musím přiznat, že poslední tři díly jsem dal v kuse a už nic neodkládal. ()

zvolsi 

všechny recenze uživatele

Po úvodním díle, to mělo dobře našláplo, ale teď je to nudný a utahaný a to je u seriálu o hudební branži z šedesátek kurevská chyba. Hudba jednoznačně válcuje vše ostatní, ale proto, abych si poslech dobrou hudbu nemusím čumět na seriál :) Čtvrtou hvězdu dávám za obnažení Olivie Wilde i když vyšlo najevo, že nejzajímavější je asi její obličej :) ()

Galerie (85)

Zajímavosti (5)

  • Projekt, který tehdy nesl název "History of Music," se nejprve krátce ohřál u společnosti Paramount, než v roce 2010 definitivně zakotvil u HBO. Scénář pilotního dílu "zatím nepojmenovaného rokenrolového seriálu" nakonec vzešel z pera Terence Wintera, scénáristy seriálu Impérium: Mafie v Atlantic City (který zároveň napsal scénář k filmu Vlk z Wall Street) a George Mastrase (který stojí za seriálem Perníkový táta). (Zdroj: HBO Europe)
  • Natáčení začalo v létě roku 2014. (Zdroj: HBO Europe)

Související novinky

Martin Scorsese nezpomaluje

Martin Scorsese nezpomaluje

28.11.2019

Čerstvě po premiéře epické gangsterky Irčan na Netflixu přichází zpráva, že Martin Scorsese už si vyhlídl další projekt. Kromě krimi Killers of the Flower Moon s DiCapriem a De Nirem teď totiž ještě… (více)

Reklama

Reklama