Režie:
John Erick DowdleKamera:
Léo HinstinHudba:
Keefus CianciaHrají:
Perdita Weeks, Ben Feldman, Edwin Hodge, François Civil, Marion Lambert, Ali Marhyar, Théo Cholbi, Kaya Blocksage, Hamid Djavadan, Cosme CastroVOD (2)
Obsahy(2)
Vydali se do míst, kam živí nepatří. V pařížských katakombách se ukrývá zcela neznámý prostor, lákající mnoho průzkumníků a badatelů ze všech koutů světa. Vstoupit lze zdarma, ale nakonec můžete zaplatit i cenu nejvyšší. Scarlett Marlowe (Perdita Weeks) studuje na univerzitě obor Městská archeologie a Paříž je pro ni z tohoto pohledu pravý ráj. V podzemí se tu vinou stovky kilometrů chodeb, v nichž je vepsaná historie města. Při studiu starých map narazí na záznamy o tajemné podzemní místnosti, kterou se rozhodne najít a prozkoumat. Své nadšení a odhodlání nakonec přenese i na partu speleologů a dobrodruhů. Přemluví je, aby ji do „dolní" Paříže doprovodili. Hned na začátku cesty míjejí nápis s varováním, že vstupují do říše mrtvých, bohužel ho ještě neberou vážně. O pár hodin později už ale všichni na vlastní kůži poznají, že se smrtí není radno si zahrávat, protože vás taková hra může stát i život. Na výpravě krvavou pařížskou historií je začnou pronásledovat jejich vlastní tragické prožitky a traumata, která jsou v těchto ponurých místech až příliš reálná. Vrátit se nemohou, cesta zpět je zatarasená, a pokud si chtějí uchovat alespoň teoretickou naději na přežití, musí postupovat labyrintem chodeb a tunelů níž a níž, do míst, kde na ně čekají výjevy mnohem děsivější než ty, které zůstaly za jejich zády. Jenže kam hlouběji lze dojít z podsvětí? Ano, tušíte správně... (CinemArt)
(více)Videa (6)
Recenze (613)
Nepříliš skrytá kopírka Pádu do tmy s logicky nepospojovatelnou zápletkou, dírama, jimiž by projela obézní Mařena na bagru, a kdybych to bývala viděla v kině, byl by kvůli roztřesené kameře počet vylévaných kyblíků s blitíčkem ještě větší než u Maniaka, ale to je celkem jedno, protože ve srovnání s typickými hovny, která si říkají současný horor, má Pod zemí emocionální a myšlenkové jádro, jednu jedinou (!) skutečně píčoidní lekačku a, světe div se, stále ještě kompletně nevydojený nápad, který ne zrovna nenápadně odkazuje na jedno klasické dílo evropského kánonu. Plus způsob, jakým je v závěrečné třetině ztvárněno jisté specifické prostředí, směle konkuruje i proslulým pojetím z Horizontu události a Hellraisera, což podělávce mého typu ke štěstí bohatě stačí. ()
Docela dobrý found footage horor. Čekal jsem blbost, ale nakonec mě to celkem bavilo. I když ten nápad je ujetý. Ze začátku je to nic moc. Rozjede se to až v pařížském podzemí. Tam se vydá skupina 6-ti lidí najít bájný Kámen mudrců. Jsou vedeni odvážnou Scarlett, která je vzdělaná hledačka pokladů. Katakomby umí být opravdu zrádné. Časem se začnou dít opravdu divné věci Některé postavy i umřou. Nakonec jim nezbude nic jiného, než jít čím dál hlouběji. Ale konec už je hodně ujetý. Zrzavá představitelka hlavní role je vážně k nakousnutí. :) "Jako nahoře, tak dole." ()
Šílený mišmaš se spoustou zajímavých a originálních nápadů, zabitých spoustou trapných lekaček. Mohlo to být hodně dobré, ale mohlo to být i o moc horší. A nejlepší je stejně ten plakát. // 1. 1. 2015: Po druhé projekci zvedám. Nápady jsou fakt vynikající a lekaček nakonec zas tak moc neni. Asi vážně nejlepší horor 2014. Pěkné pro srovnání s těma nepovedenýma zmetkama, které točí Wan. ()
Po dlouhé době horror, který námětem zaujme, trailerem chytí za krkem a filmem potvrdí, že dobré nápady (byť nenápadně vysbírané a přepsané odjinud), se i v podceňovaném žánru pořád ještě nosí. Bylo by sice velmi snadné začít se strefovat do několika snad až příliš snadných hádanek, které Scarlett bez zaváhání vyřešila nebo i do samotné premisy, ale to už samo o sobě ubírá na zábavnosti celého konceptu. Forma found footage má totiž konečně zase jednou smysl a těch pár proklatě vypečených momentů (zírající černovlasá slečna si jich krade většinu) bylo tak moc, že jsem hlavním hrdinům držel palce čím dál víc. I kdyby to mělo znamenat jen to, že se dostanou za nejbližší zatáčku. ()
Slátanina na n-tou, jejíž zběsilé tempo by sice probralo i Sněhurku ze začarovaného spánku, ale obsahově sama sobě zoufale nestíhá. Základní zápletka je možná triviální a ten makeup v podobě dobrodružného pátraní po historickém artefaktu jí docela sluší, avšak veškeré hororové prvky jsou buďto zcela neoriginální a nedotažené (kdo byla ta tajemná žena před barem?), nebo se snaží být tak cool, až je to směšné (čouhající nohy ze země byl nejvtipnější moment filmu). A jako obvykle, vůbec mě neuspokojil konec, který oproti předchozím cca 80 minutám, tak snaživým v oblasti udržování slušného psycho-teroru a zvědavosti, co se bude dít dále, působí strašně odflákle a tuctově. Celková kulisa v kině nebyla vůbec špatná, ale nevyrazit na film, nebyl bych v podstatě o nic ochuzen.. 50% ()
Reklama