Režie:
Patrice LeconteKamera:
Eduardo SerraHudba:
Éric DemarsanHrají:
Bernard Giraudeau, Gérard Lanvin, Christiane Jean, Maurice Barrier, Jacques Nolot, Jean Toscan, Philippe Lehembre, Patrick Massieu, Salvatore IngogliaVOD (1)
Obsahy(1)
Horké slunce, mafiánské peníze a dva vězni na útěku. Bernard Giraudeau a Gérard Lanvin v hlavních rolích francouzského thrilleru.
Policie si v oblasti francouzské Riviéry neví rady s mafiánskými gangy. Rozhodne se vyprovokovat mezi nimi válku, která tak částečně vyčistí pobřeží. Plán je jednoduchý - stačí vyloupit kasino, kde má své peníze "deponován" jeden z gangů tak, aby všechny stopy vedly ke konkurenci. K tomu ovšem policie potřebuje odborníka na bezpečnostní elektroniku a takový, který by se hodil, si zrovna odpykává trest. Náročnou akci, jak využít vězně Carellu a doslova ho donutit k útěku, vymyslí policista Paul Brandon.
(oficiální text distributora)
Recenze (99)
Chvíli mi trvalo, než jsem se naladila, začátek o zbrklém útěku v poutech mě nijak nenadchnul, ovšem postupně si mě snímek získal.. Druhá polovina pro mě výrazně lepší, záživnější i vtipnější, no a v závěru už mě pánové měli na lopatě, ta loupež v kasínu byla bezvadná a konec parádní, bylo mi potěšením.. ()
Příjemná kriminální oddychovka. 1) Fajnová podívaná s příjemnými charismatickými herci - 38letým Bernardem Giraudeauem (Paul) a 35letým Gérardem Lanvinem (vězeň Stéphane). 2) Ani příšerná hudba, která instruuje diváka, co že to má ve kterém okamžiku pociťovat, celkový dojem nezkazí. 3) A že děj nepůsobí přliš hodnověrně? No a co? ()
Mírný nadprůměr co se žánru týče, ale logika a zákony pravděpodobnosti zde dostávají opravdu na prdel... viz šplhání po skalách vzájemně spoutáni, náhodný statek s neuvěřitelnou šťabajznou, která náhodou dodá zázemí, otisky prstů v kasinu nejsou nakonec potřeba, mafiáni nikdy netrefí, i když střílí o 106, atd. ()
Na začátku mně ti dva chlápci moc nepřirostli, ale na konci filmu už byli v kategorii miláčci jako většina podobných hrdinů ze staré dobré krimi Francie. Patrice možná nezvládý prostředky filmů tak dobře jako jeho kolegové Henri Verneuil nebo José Giovanni, ale konce ty umí na výbornou, takže během loupežnické části, nedýcháš, čekáš a fandíš. ()
Na dnešní dobu už tahle francouzárna nestíhá. Od momentu kdy dva desperádi potkaj étrickou ženu je to už vyloženě selanka. Prej pravdivé, drsné a syrové. No teda lol, spíš takové romanticko idealistické a někdy i dost zjednodušené, speciálně na konci, tam už se scénárista ani režisér vůbec neobtěžovali namáhat mozkové závity. Vyvrcholení už bylo stejně plytké jako v Kobře 11. Když to srovnáte třeba s Francouzskou spojkou tak to je úplně jiná káva. Možná kdyby to natočil Pierre Richard, tak by to mohla bejt docela veselá taškařice. :) ()
Galerie (15)
Photo © NBC Universal

Reklama