Reklama

Reklama

Bajirao Mastani

(festivalový název)
  • Indie Bajirao Mastani (více)
Trailer 2

VOD (1)

Obsahy(1)

Velkolepé historické drama volně inspirované reálnými událostmi nás zavádí do první poloviny 18. století, kdy většinu indického subkontinentu ovládá Maráthská říše vedená vojevůdcem Bajiraem. Toho nezaměstnává jen vojenský konflikt s muslimskou dynastií Mughalů, ale také milostný vztah s jeho druhou manželkou Mastani, která je pro svůj smíšený indo-perský původ trnem v oku Bajiraových nejbližších příbuzných. (Festival bollywoodského filmu)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (20)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet INR 1.250miliónov ($20miliónov)Tržby USA $6,557,047Tržby Celosvetovo $54,000,000▐ Veľko výpravný Indický historický film, ktorý začne na úvod s veľkou bitkou a potom sa nám to dejovo premení do silnej ale smutnej romantickej drámy. Kde máme dve ženy manželky, ktoré chcú plnú oddanosť a priazeň svojho panovníka ale hlavne bojovníka Peshwa. Klin medzi ne vráža ale matka panovníka a snaží sa zbaviť tej mladšej a ctižiadostivej z nich princeznej Mastani (Deepika Padukone). Príbeh plný intríg, zákerných konaní ale i romantiky je doslova vizuálna bašta, kde príde aj na dejové zvraty a až nečakaný záver. Okrem úžasného vizuálu a dynamickej tanečnej choreografie ( v tomto prípade neskutočne oku lahodia Deepika Padukone a Priyanka Chopra pri skladbe Pinga) tu máme aj veľmi krásne exteriéry, ktoré vyrážajú dych. Triková stránka je tiež na dosť dobrej úrovni na ten mini rozpočet. /90%/ ()

Luksa 

všechny recenze uživatele

Tohle tak vidět na velkém plátně! Pro mě jakožto fanouška indické filmové produkce, opulentních historických palácových romancí a Bhansaliho vizuálu naprosto úžasný film. Bitev nebo akce si sice člověk moc neužije, zato vysokorozpočtové výpravy, krásných kostýmů a dekorací, i skvělých hereckých výkonů ale ano. Pro věčné romantiky ideální film. Jen bych prosil nějaký delší režisérský sestřih, bylo vidět že spoustu toho nechali ve střižně. ()

Reklama

Falconica 

všechny recenze uživatele

Hlavní hrdinka se zamiluje toxickou pubertální láskou jak z Twilightu a ukradne jiný ženský manžela, ale pořád je hrdinka. Druhá postava je chlap, kterej to hraje na dvě baby oběma lže, ale pořád mu máme jakože fandit, třetí postava je jako jediná co k čemu, první žena, která nemá nic jinýho na výběr, než se se svojí stupidní situací vyrovnat. "Královna matka" je pí*a, která nastokrát dokola má potřebu hlavní hrdinku zavírat a vyhánět a Peshwa stejně pokaždý znovu odjede, aniž by milenku na dobu svojí nepřítomnosti pojistil proti zlovůli matky, protože je očividně tupej imbecil a ani napodesátý by mu to nedošlo. Celej dvůr nemá nic jinýho na práci než řešit, koho Peshwa v noci ojíždí. To, s jakou poslušností na začátku přijala rodina "perský princezny" její rozhodnutí stát se něčí milenkou, radši ani nebudu komentovat. Film plnej estetickejch nesmyslů, Mastani je asi taková válečnice jako moje čtyřletá neteř, protože jenom idiot, kterej o boji neví ale zhola nic a nikdy se v šermu skutečně netrénoval, používá dítě jako štít, nebo udělá megahustopřísnej bojovej postoj, kdy k útočníkovi napřáhne ruku k useknutí a zbraň, kterou by se měl krejt, dá z cesty daleko za záda. Dávám dvě hvězdy, jednu za kostýmy a kulisy a druhou za tanečky. ()

Aljak 

všechny recenze uživatele

Ďalší z indických historických veľkofilmov, tentokrát z obdobia 18.storočia a konfliktu Marathi vs. Mughali. Aj keď prezentované viacmenej zo strany Marathov a očami presláveného peshwu menom Baji Rao I. Vzhľadom na vysoké hodnotenia a toľké chvály som mal od toho patričné očakávania, no napokon si myslím, že to bolo svojim spracovaním výrazne prepálené zbytočnou heorizáciou Bajiraa a jeho vojnového ťaženia. Strašne mi dokáže znechutiť historický filmy tá akčná predimenzovanosť, ktorá bola bohužiaľ prítomná aj tu. Samozrejme, výprava, kulisy, kostýmy a celkový vizuál boli nadmieru vydarené (až na tie bojové prepálené scény). A nedá mi to, neporovnať s iným historickým veľkofilmom Jodhaa Akbar, ktorý mal podobný motív (Láska medzi odlišnými kultúrami a náboženstvami), no svojou prezentáciou a spracovaním bol o dve triedy lepší ako toto. Je mi to ľúto, ale je to len za 3*. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Presne pre taketo vypravne historicke velkofilym mam rad indicku kinematografiu - pribeh z 18. storocia, spomenuta je Mughalska Risa a prislusne boje, navyse pribeh je okoreneny aj velkou laskou. Sanjay leela Bhansali natocil tymto asi svoj najlepsi film, dialogy perfektne, nadherne kulisy ..... nuda tuna rozhodne nehrozi, vrele odporucam : 95 % ()

Galerie (105)

Zajímavosti (4)

  • Relativně kontroverzní snímek, čerpající inspiraci nejenom z historicky doložitelných reálií, ale také z knižní fiktivní historické novely Rauu, jejímž autorem je knižní novelista Nagnath S. Inamdar, se během své premiéry dočkal hned několika nařknutí, která měla za důsledek, že jej nevidělo tolik lidí, kolik ve skutečnosti mohlo. Jen v Puné, v jednom z největších indických měst, bylo jeho promítání ostře kritizováno ze strany současných potomků dynastie Peshwa a Chhatrasal. Jejich argumenty se již tradičně opíraly o tvůrčí neschopnost prezentovat jejich vlastní předky ve světle, v jakém je skutečná a pravdivá historie zná. Oba rody projevily nesouhlas s tím, jak byli jejich předci ve snímku ztvárněni. Vše zašlo až tak daleko, že proti zákazu promítání snímku poslali oficiální stížnost bombajskému Nejvyššímu soudu, který ale jejich stížnost jednohlasně zamítl. Další kontroverze se v sociálních médiích objevila jen krátce poté. Tentokrát bylo snímku vytýkáno, že obě hlavní ženské postavy, Kashibai (Priyanka Chopra) a Mastan (Deepika Padukone), neměly v minulosti nikdy možnost, vystoupit na veřejnosti tak spoře oděné, jak tomu bylo ve snímku, a aby ještě tančily způsobem, jakým tančili. Vždyť jen podle historických análů trpěla Kashibal specifickým druhem artritidy, která by ji podobné lascivní kreace jednoduše neumožnila. (Conspi)
  • Primární natáčení výpravného eposu s odhadovaným rozpočtem 18 mil. amerických dolarů započalo v druhé polovině roku 2014 a není žádným překvapení, že se z drtivé většiny odehrávalo ve slavných bombajských filmových studiích, Mumbai's Film City Studios, v nichž vznikly kolosální a velmi nákladné scény, čerpající z dochovaných historických reálií. Herečka Deepika Padukone byla nucena vyrovnat se s povinnostmi v dalších filmových snímcích, proto se její vybrané scény dotáčely ještě zkraje roku 2015. Natáčení bojových scén pro ni bylo zcela vyčerpávající; jen váha její válečnické výzbroje vážila celých dvacet kilogramů. K rozmanitosti exteriérů přispěla práva na natáčení v oblastech, jako jsou Madhya Pradesh, centrální stát přezdívaný srdce Indie, Rádžasthán, vůbec největší svazový stát rozlehlé Indie, Gudžarát, a také možnost natáčet ve městě Wai, ležícím ve svazové státě Maháráštra. Město samotné bylo totiž kdysi samotným domovem celé vládnoucí dynastie Peshwa. (Conspi)
  • Ve scéně s písní „Deewani Mastani“, tančí s Deepikou Padukone 16 dívek. Deepika také během tance udělá celkem 50 otoček. (mafer12)

Reklama

Reklama