Reklama

Reklama

Electric Boogaloo: The Wild, Untold Story of Cannon Films

  • Slovensko Elektrické boogaloo: Divoký, nevypovedaný príbeh štúdia Cannon Films (festivalový název)
Austrálie / USA / Izrael / Velká Británie, 2014, 107 min

Režie:

Mark Hartley

Scénář:

Mark Hartley

Hudba:

Jamie Blanks

Hrají:

Dolph Lundgren, Molly Ringwald, Bo Derek, Marina Sirtis, Olivia d'Abo, Robert Forster, Richard Chamberlain, Elliott Gould, Mimi Rogers, Cassandra Peterson (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Najnovší film oceňovaného filmára Marka Hartleyho Elektrické boogaloo vás vezme na bujarú jazdu po majstrovských kúskoch Menahema Golana a Yorama Globusa, dvoch imigrantov posadnutých filmami, ktorí sa vlámali na večierok hollywoodskej smotánky, viedli nezávislé štúdio, ktoré sa stalo synonymom šmejdu, a pritom sa im takmer podarilo ovládnuť celý filmový priemysel. V rokoch 1979 až 1989 ich štúdio Cannon Films vychrlilo viac ako 120 filmov oplývajúcich nindžami, nahotou, nehercami v úlohe akčných hrdinov, otrepanými námetmi, nechceným humorom a občasnými zábleskami geniality. Títo bratranci vyprodukovali úžasnú kavalkádu hitov a prepadákov, nakrúcali filmy podľa plagátov, predali mnoho ďalších, ktoré nikdy nevyrobili (ba ani nenapísali), uviedli pokračovanie skôr ako pôvodný film, zauzľovali zápletky, švindľovali šeky a holili hviezdam hrebienky – a cestou vlastne vynašli spôsob, akým sa dnes filmy vyrábajú a predávajú. Unikátny príbeh nenapodobiteľnej dvojice, ktorá – či k lepšiemu alebo k horšiemu, určite však navždy – zmenila filmový priemysel. (IFF Bratislava)

(více)

Recenze (17)

masw 

všechny recenze uživatele

Největší srdcovka. Filmové 80tky v kostce. Bizarní příběh, jak dva fascinující a odlišní filmaři-producenti z Izraele ovládli Hollywood a pořádali premiéry s červeným kobercem pro filmy s Chuckem Norrisem a Charlesem Bronsonem. Až neuvěřitelný příběh, zvlášť když jeden z nich byl schopen vést smysluplnou konverzaci s živým orangutanem. Dokument si hlavně Golana hodně dobírá, ale i tak jde vidět, že si je oba váží. Přecejen láska k filmu byla nesporná, stejně jako nevkus na straně druhé. Ale stejně byli skvělí a měli koule, na důležitých meetinzích s hlavouny posbírat jídlo zaměstnanců a servírovali ho na plastových talířcích s plastovým příborem. Film především! Ikdyby měli prodat jen plakát. :D A tvůrčí svoboda až do bankrotu. Přichází bankrot, tak honem udělat laciné pokračování Supermana. :D Opravdu studnice WTF ten Cannon Film, ale zase nabídl nám tolik radosti a skvělých béček. Děkujeme :) ♥ ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Fantastický dokument, ktorý poskytuje veľmi vtipný a pomerne nenostalgický náhľad na Cannon, ktorý vyrástol na exploatačných sexy komédiách a zenit dosiahol pri reaganovských akčných filmoch. Je tu plejáda tých najbližších spolupracovníkov dua Golan/Globus a nedávajú si žiadnu servítku pred ústa (Laurene Landon dokonca podpáli svoju jedinú kópiu America 3000!). Silne ironický tón trochu zmazáva komerčný úspech viacerých filmov (a ich kultúrny dopad), ale je to určite osviežujúcejšie, ako keby to bola nekritická nostalgická óda (ako je čiastočne Corman's World). ()

Reklama

vegetol.mp 

všechny recenze uživatele

Pokud je někdo fanoušek filmů od Cannonu, je tenhle dokument povinost. Divák se v něm dozví zákulisní historky a dokonce na vlastní oči uvidí lidi, které vídá jen jako jména v titulcích různých filmů od Cannonu a později od NuImage. Mluví tu zásadní lidi, kteří pro studio pracovali, jako režisér Sam Fistenberg nebo producent Boaz Davidson a plno dalších známých i neznámých obličejů. Film má nicméně zásadní problém a tím je nepochopitelně negativní tón. I když tu občas zazní pozitivní věci, celkové vyznění je takové, že Golan a Globus byli producenti sraček, kteří milovali filmy. Fakt je nicméně takový, že nevyráběli o nic míň / víc sračkoidních filmů, než dnešní studia. Dokument navíc téměř ignoruje kvalitní filmy, které Cannon natočil, jako Splašený vlak nebo Barfly. Jsou sice zmíněny, ale vzápětí se divák opět dozví, jaké Cannon dělal brakové filmy. Vrcholem pak je přítomnost Alexe Winters, který si stěžuje na úplně všechno, ačkoliv hrál malou roli v Přání Smrti 3. Winters je navíc v dokumentu víc, než Michael Dudikoff, což naprosto nedává smysl. A herci jako Van Damme nebo Chuck Norris úplně chybí. Celkově se na Electric Boogaloo dobře kouká, má to spád a divák se dozví plno zajímavostí. Každopádně se nemůžu zbavit dojmu, že mnozí ti píčující zapomenutí herci mohli být rádi, že vůbec dostali šanci. ()

Raziel_cz 

všechny recenze uživatele

Povšechný průřez filmografií Cannonu. Svižný a vtipný, sice zbytečně sebeshazující a prakticky jednostranný, ale fascinující a poutavý. A bizarní. Trochu škoda, že se to u žádného snímku nezastaví na delší dobu, ale chápu, že když jich Cannon vyprodukoval několik desítek ročně a chcete mít co nejširší záběr, máte při stominutové stopáži co dělat. Každopádně to ale chce kouknout i na The Go-Go Boys: The Inside Story of Cannon Films, aby si člověk udělal obrázek i o pozitivech práce pro Golana a Globuse. Objektivní to taky nebude, ale jako double-picture snad vesmírná rovnováha zůstane nenarušena. Každopádně jsem se bavil, zavzpomínal na Amerického Ninju a dozvěděl se nové věci, takže jsem spokojený. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Ak ste pravý filmový fanúšik, viete o čo tu pôjde. O jednu malú výpoveď ľudí, ktorý pracovali pre pravdepodobne najkultovejšiu produkčnú spoločnosť v histórii filmu. A ak ste naozaj ten pravý filmový fanúšik, tak minimálne polovicu ich filmografie máte napozeranú minimálne dvakrát. Golan-Globus, chlapíci, ktorý ovplyvnili aj československého diváka ( dá sa povedať, že práve oni boli tí, ktorých filmy sme pred 25-30 rokmi žrali najviac ) a ktorí dali svetu mnoho filmových snov. ()

Galerie (23)

Reklama

Reklama