Režie:
Julio MedemScénář:
Julio MedemKamera:
Kiko de la RicaHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Penélope Cruz, Luis Tosar, Asier Etxeandía, Teo Planell, Alex Brendemühl, Anna Jiménez, Elena Carranza, Nicolás De Vicente, Silvia Abascal, Miguel Mota (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Když Magdu (Penélope Cruz) potká v krátké době několik životních tragédií, nesrazí ji to na kolena. Naopak získá novou chuť do života a uvědomí si, jak důležité jsou vztahy k těm nejbližším – desetiletému synovi i novému muži, který jí náhle vstoupí do života (Luis Tosar). Drama Julia Medema, jednoho z nejvýraznějších španělských tvůrců současnosti, ukazuje Magdu jako ženu silnou a milující, která i v těch nejtěžších chvílích dokáže brát věci s nadhledem. (Aerofilms)
(více)Videa (5)
Recenze (70)
Shodou okolností se teď v českých kinech s týdenním rozestupem od svých premiér schází dva filmy s výraznou ženskou hrdinkou - tím druhým vedle Ma Ma je Brooklyn. A oba mě naprosto dostaly, byť každý jiným způsobem. Na obou se mi líbí sevřenost, s níž se zaměřují výhradně na osudy hlavní ženské postavy (ne že by tam nebyly i další postavy, ale ty jsou až na druhé koleji) - ta v obou filmech v podstatě nezmizí z plátna a celý film stojí a padá na jejím fenomenálním hereckém výkonu (po této stránce nemám za sebe problém postavit vedle sebe Saoirse Ronan a Penélope Cruz, byť je mezi nimi věkový rozdíl 20 let - každá z nich dokázala vdechnout své postavě neobyčejnou míru přesvědčivosti). Tam, kde je ovšem Brooklyn příjemně civilní a nabitý pozitivní atmosférou, je Ma Ma oproti tomu melodramatická a celkově emočně mnohem vypjatější (jak ostatně u španělského filmu nepřekvapí). Film by však přesto diváka do žádné velké depky uvrhnout neměl - Magda rány osudu přijímá s pozoruhodnou věcností a až do samého závěru neztrácí optimismus, a celý film příjemně oživuje decentní humor. Ma Ma se kromě výborného obsazení vyznačuje i pěknou kamerou, výbornou hudbou a invenčním střihem, který mě velmi zaujal, protože jsem to myslím v žádném filmu ještě neviděl (ve zkratce tam jde o to, že některé scény jsou napojeny na jiné tak, že se v rychlém střihu střídají v různém poměru záběry ze scény ukončené i nadcházející - film to zajímavě ozvláštňuje). Celkově se mi zatím zdá, že Julio Medem svůj umělecký vrchol (který spatřuji v jeho snímku Sex a Lucía) už asi nepřekoná, a stejně si nelze nevšimnout, že na Penélope Cruz jsou čím dál víc znát přibývající roky, ale přes to přese všechno jsem přijal jejich společný film s povděkem, a stíral v závěru slzy dojetí. Za mě velmi pěkný filmový zážitek, který mohu (nejen) všem fandům španělské kinematografie s klidem doporučit. Považuji mimochodem za zajímavé, že toto je už druhý film, v němž Penélope Cruz ztvárnila postavu umírající na rakovinu prsu (tím prvním bylo drama Umírající zvíře). ()
Rozumím tomu poselství o síle žen a o tom, jak by se měli chovat vzoroví muži kolem nich, ať partneři, přátelé, synové nebo lékaři ad. Čemu vůbec nerozumím, je, kam se poděl Medemův rukopis a proč film vypadá skoro tak pateticky, jako by ho natočil Almódovar. Když si Medem vypůjčil jeho dvorní herečku, španělskou verzi Michaely Kuklové, čekala jsem s velkou mírou jistoty nějaký důvtipný Medemův twist. Ještě předchozí rafinovaný snímek Poslední noc v Římě, u něhož diváci plošně zaměňovali akt chytré vzájemně osvobozující a uvolňující komunikace za nevázaný sex a přehlíželi skutečné sdělení, mi dal za pravdu v tom, že v Medemovi je mnohem víc, než je v něm ochotná vidět většina publika, a že jim Medem nejde podbízivě na ruku, ale právě pro jejich ochotu nechat se lacině svést stranou jim podvratně lišácky uniká. Ale tentokrát jsem poprvé za celé dekády Medemem zklamaná. Tenhle snímek mohl opravdu natočit Almódovar s Kuklovou a nic by se nestalo. *~ ()
Zdá se mi, že na výslednou podobu filmu měla větší vliv Penelope Cruz než samotný režisér, což je ale spíše ke škodě. Jsou tu jen samé emoce a téměř se tu vytratil Medemův smysl pro magičnost. Penelope tu poněkud exhibuje a chce ukázat a zahrát za každou cenu strašně silnou a úžasnou ženu, kterou musí všichni muži obdivovat a milovat za života i po smrti. ()
Nemám nic proti tomu, když je film zachycující vážné téma vtipný, rozhodně by však neměl být směšný. Všechny postavy působí, jako by jejich život trpěl bipolární poruchou - chvíli se jim děje něco naprosto skvělého a už je stíhá krutá rána osudu. Gynekolog byl teda dost mimo, kdyby takhle zpíval na prohlídkách mně, tak si hodím mašli rovnou ()
Medem je magnet a Ma Ma je v mnoha místech velmi vratká, kousek a spadne do kýče, ale nedokážu tentokrát mít odstup, téma se mě dotýká, jen mi přišlo, že léčba byla velmi rychlá nebo mají ve Španělsku hodně dlouhé letní prázdniny a taky neuvěřitelně empatické gynekology se spoustou volného času, to je ale ve stínu nádherné a dobré Penélope Cruz fuk. ()
Galerie (38)
Photo © Aerofilms

Zajímavosti (4)
- Scénář napsal Julio Medem již osm let před natočením filmu. K jeho realizaci došlo až když ho Penélope Cruz (Magda) oslovila s nápadem na spolupráci. (peeteno78)
- Natáčení probíhalo v Tenerife na Kanárských ostrovech a ve Villajoyosa v provincii Alicante ve Valencijské komunitě ve Španělsku u Středozemního moře. Natáčelo se od 19. května do 16. července 2014. (noelcoward73)
- Magda (Penélope Cruz) si v jedné scéně dá za levé ucho červenou květinu. To se dá chápat jako jasný odkaz na film (a především plakát) filmu Pedra Almodóvara Volver (2006), ve kterém hraje Penélope Cruz taktéž hlavní představitelku. (poz3n)
Reklama