Režie:
Lars von TrierScénář:
Lars von TrierKamera:
Manuel Alberto ClaroHudba:
Víctor ReyesHrají:
Matt Dillon, Bruno Ganz, Uma Thurman, Siobhan Fallon Hogan, Sofie Gråbøl, Riley Keough, Jeremy Davies, Jack McKenzie, Mathias Hjelm, Ed Speleers (více)Obsahy(2)
Pro sériového vraha Jacka je každé zabití uměleckým dílem. Své temné mistrovství se snaží během let vybrousit k dokonalosti. I přes jeho vysokou inteligenci se policie pomalu přibližuje, zatímco Jack víc a víc riskuje na cestě k dokonalé vraždě. Ponurý, chytrý i groteskně humorný snímek nás zavádí do USA 70. let. Kontroverzní génius Lars von Trier jej poprvé představil na festivalu v Cannes. (Aerofilms)
(více)Recenze (527)
"Jackův sestup do pekla můžeme brát přeneseně jako režisérovu uměleckou auto terapii. Z tohoto pohledu je dobré i film vnímat. Tedy nikoliv jako sadistické žánrové vyprávění o sériovém vrahovi, ale jako Trierovu osobní i uměleckou sebereflexi, ohlížející se za jeho tvorbou a tázající se, kam se bude…" více
"152 minút ústiacich do Danteho očistca môže divákovi pripadať zdĺhavých, no fanúšik von Trierových filmov ich dopozerá pomerne hravo. Umelecký záver pôsobí katarzným dojmom a ostane vo vás rezonovať týždne po videní filmu. Jack nestavia dom pre citlivejšie povahy. Rovnako ako Lars nenakrúca pre…" více
"Temná parodie na psychologické thrillery o sériových vrazích vypráví nikoli o geniálním umělci, ale o vítězství sociální patologie a selhání společnosti jak na úrovni duchovní, tak systémové. Zástupci zákona a spravedlnosti jsou Jackovi jen pro smích, protože mu nedokážou zabránit v dalším…" více
"Jack svou kontroverzností boduje. Přestože zhlédneme opravdu brutální, a navíc ještě dlouhý snímek, na jeho konci zjistíme, že sice máme být znechuceni, pobouřeni a unaveni, ale nestalo se. Kdo zná alespoň trochu některé klasiky, které Trier ve filmu využil, musí obdivovat i kruhovou kompozici, v…" více
"Lze jistě namítat, že celá tato strategie, třebaže hodně promyšlená, za 155 minut stopáže poněkud vyčpí. Ohledávání inspirací a nápadů, z kterých Trier Jackovi postavil dům, není po dvou hodinách tak zábavné jako na počátku. Na základě ohlasů z Cannes navíc mnozí kvůli násilným výjevům kategoricky…" více
"Režisér už nedokázal dosiahnuť intenzitu dychberúcej katarzie z drámy Dogville, navodiť skľučujúce a znepokojivé pocity strachu ako v Antikristovi, ani nedokázal detailne preniknúť do vnútra ženskej sexuality ako v Nymfomanke. Tento (možno)posledný projekt úspešného dánskeho režiséra tak v meradle…" více
"To, že film Jack staví dům je osobitou retrospektivu jeho režiséra, ohlížejícího se s řádnou porcí nadsázky a analytické sebereflexe za vlastní kariérou na pozadí příběhu o masovém vrahovi, je zásadním poznatkem, který vám sice nepomůže obrnit se před zobrazovaným násilím (jistá otrlost je rozhodně…" více
"Pokud film rozeberu na jednotlivé složky, narazím na řadu negativ. Více než dvou a půl hodinová stopáž je opravdu šílená, obzvlášť při těžko pochopitelné zdlouhavosti leckterých scén. Symbolika a obalování vražd uměleckým hávem jsou místy nejen kontroverzní, ale také poměrně rutinní. V příběhu je…" více
"Peklo se nikdy nemýlí – Trier ano. Zatímco Jack svou dantovskou pouť završí ve vizuálně strhujících obrazech po vzoru Melancholie, Trierovo loučení se světem strhující není. Dloubání do žeber Hitlerem a Štukou jsou posledními záchvěvy vyšeptalého provokatérství. Peter Schepelern na LFŠ řekl, že The…" více