Frédérique, bohatá dědička, utrácí svůj víceméně zahálčivý život střídavě v Paříži a ve své vile v Saint-Tropez. Je obklopena přáteli, snad „umělci“, kteří žijí na její účet. V Paříži se seznámí s mladou nonkonformní malířkou Why, kterou pozve do své vily na Riviéře. Jejich vztah osciluje mezi intimintou, přátelstvím, tohou podřídit si toho druhého a přátelstvím. Do tohoto zdánlivě klidného soužití vstoupí mladý architekt Paul Thomas, který učaruje oběma ženám.
Přestože se titul filmu u nás překládá jako Lesbičky, vzhledem k odkazům jak v ději, tak v dialogu, uvádíme jej pod názvem Laně.
Jemně tkaný psychologický příběh patří k nejlepším filmům Claude Chabrola, a zcela zapadá do uvolněného závěru šedesátých let a lze říci, že režisér zůstal tomuto stylu věren ve své následující tvorbě. Vynikající kamera Jeana Rabiera, dokonale umocňuje Chabrolův způsob filmového vyprávění. Jedna z představitelek hlavních rolí, režisérova manželka Stéphane Audranová, si za svůj výkon odnesla ocenění z festivalu v Berlíně.
(oficiální text distributora)
Frédérique, bohatá dědička, utrácí svůj víceméně zahálčivý život střídavě v Paříži a ve své vile v Saint-Tropez. Je obklopena přáteli, snad „umělci“, kteří žijí na její účet. V Paříži se seznámí s mladou nonkonformní malířkou Why, kterou pozve do své vily na Riviéře. Jejich vztah osciluje mezi intimintou, přátelstvím, tohou podřídit si toho druhého a přátelstvím. Do tohoto zdánlivě klidného soužití vstoupí mladý architekt Paul Thomas, který učaruje oběma ženám.
Přestože se titul filmu u nás překládá jako Lesbičky, vzhledem k odkazům jak v ději, tak v dialogu, uvádíme jej pod názvem Laně.
Jemně tkaný psychologický příběh patří k nejlepším filmům Claude Chabrola, a zcela zapadá do uvolněného závěru šedesátých let a lze říci, že režisér zůstal tomuto stylu věren ve své následující tvorbě. Vynikající kamera Jeana Rabiera, dokonale umocňuje Chabrolův způsob filmového vyprávění. Jedna z představitelek hlavních rolí, režisérova manželka Stéphane Audranová, si za svůj výkon odnesla ocenění z festivalu v Berlíně.
(oficiální text distributora)
(více)
Bohatá dědička Frédérique se v Paříži seznámí s mladou pouliční malířkou Why a pozve ji do své vily v Saint-Tropez. Do jejich intimního vztahu vstupuje mladý architekt Paul Thomas a obě ženy o něj začnou bojovat...
Slovo „biches“ znamená ve francouzštině laně, ale vzhledem k vyznění filmu se v českých pramenech užívá správný přepis Lesbičky. Jedná se o jeden z nejlepších filmů Claude Chabrola, významného tvůrce francouzské nové vlny, a zcela zapadá do uvolněného závěru šedesátých let. Přestože lesbický vztah dvou mladých žen není ve filmu nejdůležitější, způsob, jakým se k němu režisér postavil, je v té době ve světové kinematografii ojedinělý. Silný psychologický příběh podpořený výbornou kamerou (Jean Rabier, osvědčený Chabrolův spolupracovník) má tragický a překvapivý závěr. Jedna z představitelek hlavních rolí, režisérova manželka Stéphane Audran, si za svůj výkon odnesla ocenění z festivalu v Berlíně. Ve Francii proběhla premiéra 22. března 1968.
(argenson)