Reklama

Reklama

Hollywood v koncích

  • Česko Hollywood Ending (více)
Trailer

Obsahy(1)

Woody karikuje sám sebe - neurotického režiséra Vala Waxmana, na kterého padnou zlé časy. Jo, kdysi to byl pán režisér, ale od té doby se mnoho změnilo a Val teď může být vděčný za sebemenší druhořadý kšeftík v televizi. Manželky a milenky jsou na světě proto, aby svým drahým občas podaly pomocnou ruku. Val dostane od své exmanželky nabídku režírovat velkorozpočtový "mainstreamový film". Je to skvělé, ale katastrofy jsou tady zase od toho, aby nám znepříjemňovali život - Val dočasně oslepne následkem své chronické paranoi. Jde o velký balík peněz a tak skupinka jeho pěti kamarádů dělá vše pro to, aby se šéfproducent o režisérově slepotě nedozvěděl. Tahle Valova disfunkce na sebe ve filmu váže desítky skvělých gagů a situací, které nenechají Vaši bránici v klidu. Zrodila se velká groteska a Woody Allen byl zase u toho. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (154)

thorewi 

všechny recenze uživatele

Byly tam dobré chvilky, ale bylo tam mnohem víc věcí, které mě iritovali. Nejen to, že by si každý ihned všiml, že je slepý, ale především to, že nedokázal ani rozpoznat, odkud na něj nekdo mluví, a čuměl furt doblba - takovy člověk pak není genius, ale idiot. Nehledě na to, že k režírování není potřeba jen genialita, ale taky notná dávka vůdčího charakteru. A ten Val Waxman určitě postrádal, naopak si myslím že Woody Allen ho dozajista má. Tudíž ani ta paralela mezi skutečným Woody Allenem a jeho filmovým alteregem Valem Waxmanem mi neseděla. 50% ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Hollywood v koncích je klaunovým ctižádostivým pokusem o sarkastickou alegorii. Ale nedokázal přesně odhadnout zcela správný a pocitem ublížení nezatížený odstup a do cirkusových hrátek vylévá až příliš mnoho ze své záště vůči komerční hollywoodské tovární výrobě filmů. Klaunova odzbrojující bezprostřednost se potácí v křečích a tklivá melancholie se stala stařeckým vrtochem, s ní klaun vyváří sarkastické výkřiky, žádá lásku i uznání. Klaunova šaráda funguje jen v oddělených jednotlivostech, ale celková myšlenka se s nedostatkem klaunova niterného odstupu stává jen podrážděným a proto zcela zbytečným klaunovým štěkotem za paravánem psychoanalýzy, umění, Érota a peněz. Tím klaunovým zbrojním arsenálem hromadného ničení je Val Waxman (Woody Allen), slavný filmový režisér na pokraji zájmu filmových výrobců. Stáří se ale nechce vzdát odchodu do starého železa, což dokazuje i svou intimitou. Klaun se rozmáchle pustil do psychoanalytických hříček a nedokáže z nich uniknout. Hlavní ženskou postavou klaunova filmobraní je Ellie (pozoruhodná Téa Leoni), Valova bývalá manželka a ctižádostivá producentka hollywoodského filmového studia. Pocit viny vrací opomíjeného starce znovu do hry a vysokého filmového světa. A pak je tu láska přítomná, minulá i budoucí. Významnou postavou filmu je Hal Jaeger (zajímavý Treat Williams), mocný a velmi úspěšný ředitel filmového studia a vybraný snoubenec Ellie. Názorovému střetu se přidává i intimní rovina zlomyslného klauna. Výraznější postavou je Al Hack (velmi příjemný a sám také filmový režisér Mark Rydell), Valův velmi ochotný agent. Vědomí poslední kariérní šance je nadáno důvtipem a vlastní obětavou pomocí. K výraznějším postavám patří Lori (příjemná Debra Messing), Valova milenka, mladá, naivní a atraktivní. Herectví je jejím posláním a Valova příležitost je šancí i pro ni. A k předním patří také čínský překladatel (příjemný Barney Cheng), zdvořilý pomocník kameramana natáčeného filmu a momentální psychosomatické indispozice samotného režiséra filmu. Z dalších rolí: odstrčeně dohlížející producent studia Ed (George Hamilton), chaotickým postupem rozrušený kantonský kameraman filmu (Yu Lu), příliš zvědavá novinářka Andrea Ford (Jodie Markell), architekt výpravy filmu Elio Sebastian (Isaac Mizrahi), kostymérka filmu Alexandra (Marian Seldes), k režisérovi naprosto otevřená hlavní herečka, mladá Sharon Bates (Tiffani Thiessen), Valův privátní psychiatr (Peter Gerety), či Valův rebelující syn Tony Waxman (Mark Webber). Film Hollywood v koncích není povedenou sarkastickou rošťárnou intelektuálního amerického klauna. Můžeme obdivovat drobnosti, ale jako celek je film nedůstojný jména Woody Allen. ()

Reklama

Pierre 

všechny recenze uživatele

JÁ JSEM SLEPÝ, JÁ JSEM SLEPÝ, JÁ JSEM SLEPÝ! Slepá jízda.:o I kdyby k tomu dokonalosti možná něco chybělo, tak  film o slepém režisérovi prostě musí být na gagy vdečný, takže je to sranda. Takovou zápletku prostě nevymyslíš. A jako bonus jsem si i já, co od Woodyho viděl pár filmečků všiml té zjevné sebereflexe v pozadí a zajímavé sondy do natáčení komerčního bijáku. ()

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Prumerny Woodyho film, pro ktery hraje velke plus uz to, ze me narozdil od vetsiny jeho filmografie nijak nevytocil a dalo se na to v klidu koukat. Kvalitni herci (Tea Leoni je super), zajimavy namet produkce filmu a typicky priklad toho, ze i kdyz znamy reziser natoci totalni zhovadilost poslepu, lide mu to sezerou a budou to povazovat za umeni, pokud ne v Hollywoodu, tak minimalne ve Francii. "Sex is better than talk. Ask anybody in this bar. Talk is what you suffer through so you can get to sex." 5/10 ()

derryl 

všechny recenze uživatele

Může i divák trpět filmovou slepotou? Možná, že ano! Ale i přes to jsem byl s Hollywoodem v koncích spokojen. Bylo tam vše, co mám na Allenovi rád. Nevadila mi ani Téa Leoni, kterou jako herečku moc nemusím na plátně vidět. Bylo to vtipné a pravdivé, skutečné a zábavné. V Americe Allena nevystojí, zato ve Francii pana režiséra Waxmana milují, což je krásný vtip a políček americkým recenzentům Allenových filmů, to už není jenom vtípek, to je pravdivá skutečnost, na kterou chtěl Woody filmem zábavně a svojí formou upozornit. Našel jsem si opět mnoho nových hlášek, které přesně zapadají do tvůrcovi geniality a záliby v mezilidských a "mezi-filmových" vztazích. Krásné, i když, jak někteří píší, na Allena slabé (v jistých ohledech to přiznávám i já). ()

Galerie (27)

Zajímavosti (5)

  • Snímka otvárala filmový festival v Cannes v roku 2002. (U_S_O)
  • Hned na začátku natáčení filmu Woody Allen vyhodil Haskella Wexlera, kterého sice považoval za úžasného kameramana, ale při natáčení zjistil, že je „infantilní a prudí jako malé dítě“. (raininface)
  • Postava čínského kameramana s nedokonalou angličtinou byla inspirovaná skutečnou postavou kameramana Zhao Feie, který s Allenem pracoval jako kameraman na filmu Darebáčci. (Witta)

Reklama

Reklama