Reklama

Reklama

Westworld - Labyrint

(série)
  • USA The Maze
Trailer 4
Sci-Fi / Thriller / Western / Drama / Mysteriózní
USA, 2016, 9 h 53 min (Minutáž: 54–86 min)

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

Anthony Hopkins, Ed Harris, Evan Rachel Wood, James Marsden, Thandiwe Newton, Jeffrey Wright, Tessa Thompson, Jimmi Simpson, Rodrigo Santoro (více)
(další profese)

Epizody(10)

Obsahy(1)

Vítejte ve světě, kde si můžete splnit všechny své touhy – jakékoliv touhy.  Svět Westworld se odehrává v době Divokého západu ve Spojených státech. Vy jako člověk si ve Westworldu můžete splnit své touhy – projíždět se na širých pláních USA, přestřelky, zabíjení, sexuální touhy a nebo jen přihlížet. Jako člověk ve Westworldu máte výhodu – jakýkoli zásah od stroje s vámi nic neudělá – jste nesmrtelní. Bohužel roboti jsou po posledních updatech divocí a vymykají se kontrolám. Správci robotů se s tím snaží něco dělat. Zároveň sledujeme příběh cizince, který ve Westworldu rozehrál svojí zvrácenou hru plnou krve a násilí. (Varan)

(více)

Videa (15)

Trailer 4

Recenze (116)

kenkaku 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Skoro... skoro to bylo. Námět výborný, tempo servírování odpovědí akorát a závěr patřičně poutavý. Série má vypilované dialogy, je potřeba opravdu vnímat a přemýšlet téměř nad každou větou, aby se vše krásně propojilo. Bohužel tu máme i temné stránky. Volba herců. Jeden by řekl brilantní a taky je, na 90%. Aby nejvýznamnější zvrat fungoval na 100%, musel by Williama hrát jiný herec. Co také vůbec nepůsobí dobře je "haprování pravidel" (jak je možné, že funguje to pouze "hosta" nelze zabít? Když "host" někoho podřízne, jak ví, že to také není host? Pokud je park detailně monitorován, jak je možné, že se dějí některé věci s "hosty" a nikdo nezasáhne?). Je toho prostě relativně hodně u čeho prostě člověk musí akceptovat "je to jak to je". A to je škoda. Chápu, že takhle složitý děj a linky není lehké udržet. Přesto vše jsem seriál už viděl 2x a vychutnal si drobné detaily, které prostě napoprvé nelze absorbovat. ()

Marqta 

všechny recenze uživatele

----" There is no threshold that makes us greater than the sum of our parts, no inflection point at which we become fully alive. We can't define consciousness because consciousness does not exist. Humans fancy that there's something special about the way we perceive the world, and yet we live in loops, as tight and as closed as the hosts do, seldom questioning our choices, content, for the most part, to be told what to do next. No, my friend, you're not missing anything at all."---- ()

Reklama

MoiJe 

všechny recenze uživatele

Vyzerá kvalitne, má slušných hercov, slušné efekty a celkovo budget. Má aj veľmi slušné chvíle. Problémom je neprehľadnosť, sme v rôznych timelinách, rôznych telách, rôznych vrstvách vedomia (snov, spomienok, kusov kódu, ...) a čo tak spätne pozerám, internet je plný vysvetľujúcich článkov a videí. Ja by som oveľa radšej AI seriál bez potreby prekombinovaného dovysvetľovania, a kľudne akčnejší bez dlhých útrpných záberov. ()

SamVimes

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jonathan Nolan a spol. dobře vědí, že už nestačí přijít s jedním šokujícím zvratem à la „někdo ze zaměstnanců je android“ a čekat, že to publikum posadí na zadek. Místo toho rozehrávají mnohovrstevnatou partii více žánrů, časových linií a skrytých motivací. A až na výjimky (k chování dvou techniků u Maeve mám pořád výhrady) se nakonec roztřepená příběhová vlákna zase spojují a vše do sebe zapadá. Až mám trochu výčitky, že jsem v průběhu seriálu na pár místech propadl „malověrnosti“ a měl tendenci vytýkat jako nedotaženost něco, co bylo pečlivým záměrem. Ani nevím, kdy naposledy jsem měl takovou chuť si něco okamžitě pustit celé znova a odchytávat detaily, jež mi napoprvé unikly. Stejně tak si je Nolan vědom toho, jak funguje sledování seriálů v digitálním věku a průběžné diskuze a konspirační teorie na fórech (sám ostatně chodí třeba na reddit). Cokoliv by scenáristé mohli vymyslet, na internetu se to objeví v ještě šílenější podobě, viz třeba mystické teorie u první řady True Detective. Když tedy dojde na nějaké odhalení či výslovné potvrzení, nepodává se to divákovi jako šokující moment. Ne, ten šok a překvapení jsou směřovány na konkrétní postavy v daných scénách, zatímco divákovi může stejně tak spadnout čelist jako si jen spokojeně pokývat hlavou. Ostatně, stejně jako u dobré detektivky tam náznaků bylo roztroušeno dost a rozhodně ne náhodou. Přezíravou reakci „pff, to jsem věděl už dávno, nuda“ by to každopádně vyvolat nemělo. Za pochvalu stojí ještě citlivá práce s žánry. U sci-fi je to asi jasné, on tady ale krásně funguje i western. A to i přesto, že je to „jenom jako“. Dál už jen telegraficky, protože toho hodně zaznělo už v recapech: herci jsou výborní, Anthony Hopkins samozřejmě vládne, příliš za ním ale nezaostávají ani Ed Harris, Jeffrey Wright, Evan Rachel Wood nebo i trochu zastíněný, leč velice přesný Jimmi Simpson (William). Soundtrack patří k tomu nejlepšímu, co televize nabízí, režii drží pevně v rukou lidé, kteří dobře vědí co dělají, a produkční hodnoty jsou na tradičně velmi vysokém HBO standardu. Po Vinylu a šesté Hře o trůny je Westworld jejich další letošní trefou do černého. ()

Garch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

..."Když nejvíc trpíte, jste k nerozeznání". ... Jsme opravdu schopni dělat to nejhorší, když nebude hrozit nebezpečí ani trest? V čem se poznám já? (Zatím dva díly) ... Jako všichni ve Westworldu, i my jsme primárně naprogramováni geneticky. A následně prostředím. Zpracování seriálu není stoprocentní, ale zabrnká na strunu vědomí - můžeme se změnit?, můžeme se osvobodit ze stereotypu? ... // 10 epizod: Nahlédnutím do spleti časových smyček světa uvnitř parku můžeme přemýšlet o věčném opakování života venku. Spoiler/citace: "Utrpení vede k prozření. Muka. že svět není takovým, jaký ho chceme mýt". Klíčem je vývoj. Evoluce dává smysl opakování. ()

Galerie (130)

Zajímavosti (29)

  • Natáčelo se celkem 22 dnů v okolí Los Angeles a u města Moab v Utahu. (HellFire)
  • V závěru epizody během Fordova (Anthony Hopkins) projevu hraje úprava písně „Exit Music (For a Film)“ od Radiohead. Tato píseň byla původně napsána pro film Romeo a Julie (1996). (Rejfa)
  • Robotická ruka hrající na piano v úvodních titulcích je vymodelována podle autora soundtracku k seriálu, Ramina Djawadiho. (HellFire)

Reklama

Reklama