Režie:
Anders Thomas JensenScénář:
Anders Thomas JensenKamera:
Sebastian BlenkovHrají:
Mads Mikkelsen, David Dencik, Nikolaj Lie Kaas, Søren Malling, Nicolas Bro, Ole Thestrup, Bodil Jørgensen, Kirsten Lehfeldt, Lisbet Dahl (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Gabriel a Elias se u smrtelného lože svého otce dozví, že jsou adoptovaní. Jejich biologickým otcem je Evelio Thanatos, odborník na výzkum kmenových buněk. Po příjezdu na ostrov Ork bratři zjistí, že mají další tři sourozence – velmi neortodoxní sourozence. Jako zkultivovat trio neotesaných buranů, kteří chodí spát se slepicemi a pro ránu nejdou daleko? Uznávaný mistr černých severských komedií se po desetileté režijní pauze vrací s filmem o vejcích, která padla daleko od stromu. (Film Europe)
(více)Videa (10)
Recenze (214)
Vo všeobecnosti totálny bizár. U Jensena v podstate štandardne klasický scenár, na aký sme zvyknutí z Mäsiarov, či Adamových jabĺk. Čierny humor je moje a Jensen je jeden z mojich top scenáristov, takže všetko v podstate šľapalo tak ako malo. Piati bratia, okolo ktorých sa točí celý dej síce nie sú krásavci, dokonca ani sympatickí a múdri už vôbec. Spávajú spolu v posteli, kde si na dobrú noc čítajú rozprávky a spoločnosť im pritom robia sliepky a iné drobné zvery. To mimochodom vypovedá niečo aj o ich hygiene. Ale budú vás baviť celý čas a za to si niekde hlboko, hlboko v kútiku vašej duše predsa tie sympatie získajú. Mænd og høns určite nie je obyčajný priemerný film, chýbalo táák málo, aby som dala 4*, až mám z toho výčitky. Presne ten malý kúsok, čo chýbal aj pri Mäsiaroch. Istá vyššia pridaná hodnota, aby som film nepovažovala iba za kvalitnú zábavu. ()
Nejdříve jsem se na to dívala se zvednutým obočím, jakože co to proboha je, ale minuty přesto ubíhaly. Když z nádvoří zchátralého sanatoria vyběhla skupinka čehosi skoro retardovaného, vydržela jsem. Oni totiž všichni hráli jako o život a úplně poslední scéna filmu mě odrovnala. Absurdní hořkosladce, černočerně komediální snímek s podtónem toho, že všichni mají nárok na život, ať už jim šílený taťka, genetický inženýr, dal do vínku cokoliv. ()
Od A. T. Jensena jsem viděl tři filmy, a tenhle mi zatím přijde nejslabší ("Rytíři" nej, "Jablka" hned za nimi). Rozjezd je slibný, vtipný, docela "realistický", potom se to podle mě trošku motá v kruhu a reakce "chovanců" neodpovídají místu a předpokládané osobní historii. Ale byl jsem zvědavý, to zas jo. ()
Naprosto bizarní černá tragikomedie! Dovedu si představit, že jednoho diváka nadchne a druhý si naopak řekne, co jsem to právě viděl za pitomost... Já jsem tak někde uprostřed cesty, na jednu stranu jsem se dobře bavila, ale na druhou stranu to byla místy zábava na hranici únosnosti, i mírné znechucení u mě proběhlo. Miska vah směrem nahoru však převážila díky čtveřici vynikajících dánských herců (Mads Mikkelsen, Nikolaj Lie Kaas, Søren Malling a Nicolas Bro), jejichž ztvárněním rolí totálně ujetých bratrů jsem byla doslova fascinovaná, přičemž někteří z nich šli tak trochu proti svému hereckému naturelu. (80%) ()
,,ČO SOM JA?" ,,TY SI Z 9,5% MYŠ." __ Film mi odporučil kamarát ako bizarnú záležitosť, pri ktorej sa veľmi zasmial a Madsa Mikkelsena so zajačím pyskom v podobnej úlohe zatiaľ nevidel. Humor je tu predovšetkým veľmi fyzický, čo nemusí pasovať ,,intelektuálnejším" divákom. Avšak keď sa bratia začali tĺcť po hlavách hrncami, válčekmi a preparovanými zvieratami smial som sa tak až som si takmer cvrkol. Osobitnou kapitolou je odhaľovania rôznych mutácií zvierat v priebehu rozprávania a tiež ne/skúsenosti so ženami u pätice bratov. Na dobrej úrovni je aj formálne spracovanie filmu, predovšetkým masky, triky a taktiež hudba, ktorá mi v titulkoch nesmierne pripomínala záverečnú hudbu z ,,Preletu nad kukučím hniezdom." Čudujem sa, že tvorba Andersa Thomasa Jensena bola doteraz pre mňa úplne neznámou a ako zisťujem, podobne ladených kúskov je v jeho filmografii viac. Som rád, že som toto dielo mohol vidieť a teším sa na ďalšie filmy dánskeho režiséra. (2283. hodnotenie, 164. komentár k filmu) ()
Galerie (33)
Zajímavosti (3)
- Detský hlas použitý na začiatku a na konci filmu patrí režisérovej dcére Karen Marie Jensen. (Hnacik)
Reklama