Režie:
Petr JáklKamera:
Jan ŠusterHudba:
Karel HavlíčekHrají:
Jennifer Armour, Alina Golovlyova, Jeremy Isabella, Paul S. Tracey, Debra Garza, Inna Belikova, Vladimír NevedrovObsahy(2)
Trojice filmařů se vydává na Ukrajinu s cílem natočit unikátní dokument o kanibalismu. Strašlivý hladomor v letech 1932-1933 tu dohnal spoustu lidí k děsivým činům. Nečekaně se jejich pátrání začíná propojovat s příběhem jednoho z nejzvrácenějších zločinců novodobé historie, kanibala Andreje Čikatila. Během 12 let spáchal přes padesát brutálních vražd, při nichž své oběti částečně snědl. Společně s místní tlumočnicí, průvodcem a senzibilkou se snaží odhalit tajemství domu, kde se vše odehrávalo. V opuštěném stavení uprostřed ukrajinských lesů se z filmařů i jejich doprovodu však brzy stávají nedobrovolní vězni. Stísněný pocit ve zdech domu se mění v děsivá setkání s jiným světem. Ze záměru natočit dokument se stává hrůzyplný boj o život. Nikdo netuší, kdo nebo co je TAM VENKU... (Bioscop)
(více)Videa (2)
Recenze (723)
Nechápu, proč tvůrci tak lpí na označení "temný thriller", když to je horor jak vyšitý. Není sice tak strašidelný, jakou má pověst, a je spíše laciného béčkového charakteru, na druhou stranu je však kvalitativně plně srovnatelný s americkými horory podobného typu. V tomto ohledu se jedná o vítězství Petra Jákla, jemuž se podařilo natočit žánrově čistý český film, jenž má šanci udělat díru do světa. Navíc je poměrně funkční, atmosférický a v jistých ohledech dokonce lepší než ekvivalentní zahraniční konkurence, tudíž se za něj není třeba stydět. Delší recenze ZDE ()
Veľa povyku pre nič. Teda nie tak celkom. Jáklovi sa podarilo natočiť obstojný found footage film, ktorý je prakticky zameniteľný so špičkovou americkou produkciou. Je však toto pochvala? Hoci sa môže oprieť o aktraktívny námet, scenáristicky ide o rutinnú záležitosť. A keďže miesto českým hercom zaberá americké obsadenie, pojem zameniteľnosť nadobúda nový význam. Identický výsledok sa podarilo dosiahnuť už pred troma rokmi slovenskému Zlu a ten pritom vsádzal čisto na domáce kulisy. ()
Že Jákl do žánru nic nového nepřináší, je mi tak nějak jedno, a ani bych to nečekal, ani nevyžadoval. Jen je mi trochu líto, že náznaky atmosféry jsou pravidelně zabíjeny lekačkami toho zcela nejprimitivnějšího charakteru (zbytečné, nevhodné, předvídatelné), a potápí tak i námět, který je natolik ujetý, až se mi nakonec sám o sobě docela líbil. Copak už dneska není možné budouvat "strach" jinak, než že se někde přibouchne víko, na kterém je dle výsledného zvuku jak naschvál přidělaná výbušnina? Škoda! ()
Ghoul, to je totálních padesát odstínů černi a klepavky... půlku filmu se klepe kamera, takže nic nevidíte a půlku filmy vidíte jen svit baterky, takže nic nevidíte... Vykrádačka Záhady Blair Witch a průměrnejch americkejch duchařin (Gacy House atd)... prvních dvacet minut ještě šlo, zbývající hodinu jsem přemýšlela o tom, že sundám 3D brýle a ke konci se prospím. Moje chrápání by pak asi publikum děsilo víc jak celej film. 30% ()
Ano, svatá pravda, nejedná se o klasickou českou debilitku, je to stoprocentní debilitka americká, což je ve svém smutném finále vlastně jedno. Má averze k FF opět zaregistrovala očekávaný nárůst a blokem s černými puntíky, určeným pro tento šupžánr, si můžu maximálně vytřít prdel, je nenávratně plný. Co si zasloužilo vůbec nějaké solidní hodnocení, tak to byli herci. Respektive jejich výběr, který neprobíhal v našem zdevastovaném rybníčku, a proto neťapkal po lese Straša Strašilov, či nějaká zrzavá kreatura. Přesto si tohle může po druhé pustit leda masochista s šedým zákalem. Pítře Džákle, kdybych neměřil o metr méně než vy, znova bych si nechal vysvětlit in natura Vaše sexuální vychytávky při promu... ehm, při reportážích psaných na oprátce. ()
Galerie (19)
Photo © Bioscop
![Ghoul - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/160/245/160245580_4b831e.jpg)
Reklama