Reklama

Reklama

Miliardy

(seriál)
Trailer
USA, (2016–2023), 78 h 58 min (Minutáž: 49–61 min)

Hrají:

Paul Giamatti, Damian Lewis, Maggie Siff, Malin Åkerman, Toby Leonard Moore, Liz Celeste, Marko Caka, David Costabile, Jeffrey DeMunn, Terry Kinney (více)
(další profese)

Série(7) / Epizody(84)

Držitelé cen Emmy® a Zlatý glóbus® Paul Giamatti a Damian Lewis excelují ve spletitém dramatu o mocenské politice v newyorském světě velkých financí. Mazaný a protřelý státní zástupce Chuck Rhoades (Giamatti) se dostane do ostrého střetu s geniálním, ambiciózním králem spekulativních investičních fondů Bobbym "Axe" Axelrodem (Lewis). Oba využívají veškeré své moci, vlivu a taktik, aby se navzájem přechytračili. V tomhle aktuálním, provokativním seriálu jde totiž o miliardy. (HBO Europe)

(více)

Videa (39)

Trailer

Recenze (116)

Daddko 

všechny recenze uživatele

Pre niekoho nič nehovoriace hry magorov s číslami. Pre mňa výhry, pády, deň-noc v strese. Krásne myšlienky a dialógy. Byť tak v 1 ročníku Managementu riadenia financií nechodím na prednášky a pozerám tento motivačný fucken Meisterstück . Rokovacie taktiky, reč tela, druhú stranu musíš mať prečítanú ešte km si sadne, informácie majú cenu zlata a výhra za každú cenu. Jediná pripomienka k sado-maso, ktorú si mohli odpustiť. A pozdravujem borcov z Penty pred januárovými vyhodnocovačkami.... ak táto tradícia ešte trvá. Vinšujem čo najmenej "šlatule, škatule hýbte sa". ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Velice chytře napsané, skvěle zrežírované a výtečně zahrané. Ačkoliv našinec stěží může pochopit zákruty amerického investičního podnikání, příběh sám o sobě je natolik nosný, originální a vynalézavý, že se od toho těžko vstává. Souboj dvou vyhraněných osobností vedený do značné míry přes "společnou" ženu je sám o sobě lahůdka. K tomu přibývají zajímavé vedlejší příběhy a atraktivní kulisy finančního byznysu, prokurátorských kanceláří a samotného New Yorku. Celkově opravdová lahůdka. ()

Reklama

Radiq 

všechny recenze uživatele

Damian Lewis je démon... když je to potřeba. Paul Giamatti nezaostává. Ostatní postavy jakbysmet. Extrémně chytrý děj. A to tak moc, že polovině věcí tam nerozumím. Taky kdo se má vyznat ve všech těch burzovních, obchodních, akcionářských a jiných termínech ze světa finančních trhů? Hedgeové fondy, short/long position, margin, blabla blablabla bla. Jen mi došlo jedno - že když se v tomto seriálu mluví o ATM, nemyslí se tím bankomat, ale "ass to mouth", chch. Což mě přivádí k tomu, jak je to vkusně ochucené silným kořením - BDSM praktikami... na straně dobra. I když co je zde dobro a co zlo... ta hranice dokáže být tenká. A tak, přestože se člověk často nechytá, milióny a miliardy tady jen lítaj (holt úplně jinej svět, kde se obchoduje v částkách odpovídajících HDP Evropské unie, chch)... a to je zatraceně chytlavé. A vyvrcholení v poslední epizodě v závěrečném dialogu, to už je jen taková čerešeň na tortě. Plnou palbu po první sérii sice nedám, ale uznávám, že je to kvalita (ne jak ty bezduché kraviny pro mainstream). A seriál mě tak chytl, že 2.-7. sérii jsem skouknul v podstatě najednou, ale celou dobu si to drží stejnou kvalitu, takže není potřeba to nijak rozpitvávat. Vyzvdihnout musím zapojení Johna Malkoviche, kterej si ruskýho oligarchu vyloženě vychutnal. Naopak trochu to pokulhávalo v 6. sérii, kde zmizel Axe a je to znát - Mike Prince, kterého solidně hrál Corey Stoll, je v obchodování a chování až moc slušný (teda než začne sebestředně kandidovat) a ty Axovy podlé praktiky mi chybí. Co mi tam ještě vadilo, tak to, že občas se v seriálu mihnou asi nějaké osobnosti z reálného života z oboru kulinářství, financí, sportu... a vy je sice většinou neznáte, ale poznáte je podle toho, že jsou toporní herci a nebo že jsou tam jejich postavy vtlačené bez nějakého dalšího účelu. Často taky vystupují jako nosiči mouder nebo rádci, což bylo jak když vás někdo trefí prakem do oka. Ale jinak ve všech sériích jedeme mocnářské hry na nejvyšší úrovni a když myslíte, že výš to už nejde, tak jde. I když polovině věcí normální člověk (navíc z ČR) dost často nerozumí, ty důležité věci pochytíte a já si teda celý ten nabouchaný rytmus světa zbohatlíků užíval. Chválím tvůrce, že vytvořili opravdu komplexní propracovaný chytrý seriál s hlubokými postavami (jako že nejsou ploché... teda kromě Asia Kate Dillon, chch) ()

Vavča 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Billions považuji za jeden z nejdůležitějších seriálů dekády. Paul Giamatti a Damian Lewis excelují ve svých rolích státní zástupce, versus všemi mastmi mazaný burzovní makléř stojící na hraně a za hranou zákona. Spletité zákruty mocenského boje nejsou nikdy samoúčelné, scénář přináší napínavé situace. Hlavně však servíruje vynikající charaktery, talentované, podivné, ale především vyvíjející se! Z vedlejších charakterů si jistě také nějak oblíbíte, ať už půdovní hlavní pomahač Bryan Connerty (Toby Leonard Moore), nebo Chuckova žena Wendy. Občas nějaké to hvězdné cameo (závan dětství, mě ovanul když vidím Jerry O'Connella), ale rozhodně nechybí vtip, nadhled, filosofické zamyšlení nad problémy etiky obchodního jednání, smyslu politiky, atd. ()

VictorMartel 

všechny recenze uživatele

Další z profesních seriálů, prodávajících chytrý dialog a machiavelistický kalkul. V první sezóně to s důrazem na supermanskou charakteristiku miliardářů trochu přehání, v čemž během II. řady poleví. Lewisem ztvárněný finančník je sice krapet přeleštěnou směskou kognitivní, sociální a tržní geniality s estetickými parametry pohádkového prince, což má samozřejmě jediný účel: preventivně usvědčit všechny případné odmítače kosmetické sebekritiky kapitálu z mindráku sdíleného s po všech stránkách méněcenným rivalem. My, kterým se zvířecí i lidská nadřazenost pronásledovaného vůdce nějak nepozdává a všimli jsme si, že je mu silou argumentů důsledně nadržováno, máme podlehnout obrazu komplementarity mezi vzorovým a odpadovým mužstvím. Velkorysými fantasiemi usoustruženému Atlantovi může chtít uškodit jen evoluční výblitek spodních sta procent, který zahanben přirovnáním k přírodou ukřivděnému ratlíkovi raději zpacifikuje všechna svoje „ale“. Přesto, tuto lacinou hru na sexy kapitalismus a nás ostatní jsem už zvyklý odpouštět, protože si dlouhodobě všímám, jak tragicky se neujímá v srdcích čím dál nervóznějších voličů rekonstelace sil. „Neúspěšných“ a „zapomenutých“, jak si je opřívlastkovala neofeudální církev mediálních domů, placená za to, že ohledně vstupů a výstupů na straně odíraných má ideologicky jasno: zamlžovat, dokud to jde. Tou slabinou, ke které přezíravý nejsem, je způsob, jakým seriál recyklující zavedené formule meritokratického průjmu na úkor triviálních fakt konservuje falešný příběh o hospodářské recesi vyvolané hypoteční krizí. Snad až v druhé řadě se tu jednou mihne - aby byl samozřejmě rázem zaházen bláboly o ničitelích amerického tržního snu - komentář, který se dotýká věci tam, kde opravdu je, a na nějakou minutu už nejsou údajným zdrojem hniloby jinak zdravého a férového nastavení obchodníci s důvěrou. Je to během líčení, když se justice potřebuje ujistit o nestrannosti poroty s ohledem na nevysvětlitelné příjmové rozdíly mezi těmi, kteří jsou investováni, a těmi, kteří investují nebo investorům pomáhají s umisťováním. Čím dále je dělená hodnota z konečné tržní ceny produktu od dělné ruky vlastního výkonu, tím snadněji se naše očekávání vymykají gravitaci toho jediného, co bylo třeba: dát dílo dohromady. Sebehodnocení nasátých zprostředkovatelů a vlastníků získává své jistoty shlížením na to, jak jimi najatá lopotná síla rekonfiguruje energetické sekvence do smysluplných řetězců našeho společného spotřebního vzorce. Seriál tedy až na ten krátký moment, kdy se o skutečnost otře, schválně reprodukuje solidními ekonomy nikdy nepřijímaný blábol, že krize nastávají až s mediálním provalením škod v úrovni finančního sektoru a že selhává-li kapitál v uspokojování elementárních ekonomických potřeb rostoucího počtu, má to na svědomí mamon. Samozřejmě žádný mamon nenadělá chudáky z milionů pracujících. A my už dávno víme, v čem žijeme. / 5. řada: Všiml jsem si toho už dříve, ale v epizodě s černošským chlapcem v Yonkers to vynikne nejvíc. Bobby si protiřečí. Jednou burcuje k sociálnímu darwinismu, který si, bez nejmenších podkladů, zaměňuje s kapitalismem, a ve stejnou dobu navazuje přátelství s chuďasem. Tam najednou nejde o to, „brát si co nejvíce“, „dobývat a podmaňovat“, ale „ničitel a dobyvatel“, stranící se svého „parazitního“ otce, se stará, aby někdo jiný věděl, jak uniknout podřadnému postavení toho, kdo je v té hře „kořistěn“. Takže se prezentuje, jako by mu šlo jen o kořist, a oslavuje to, a zároveň se zdržuje péčí o to, aby jiný nebyl kořistí: svého otce, okolností, ostatních hráčů. Tohoto momentu je proto zvlášť radno si všimnout, jelikož perfektně ilustruje Bobbyho psychoideologický zmatek. Taková stanoviska nelze smířit stejně metodicky jako účty během účetní závěrky. Jsou to nesrozumitelné vnitřní energie a jako takové dokazují absentující autoritu. Osoba takto rozpolcená není své perspektivy vědomou autoritou, neví, co vlastně chce od sebe a od světa. Může toho mnoho dokázat a tím mást, že je cílevědomá, ale právě cíle si vůbec vědomá není, protože jednou miluje a chrání, jindy celou koncepci péče vysvětluje expanzivním instinktem, jako by i v péči mělo jít výhradně o seberealizaci. Nerozumí sama sobě, je slepá. / 5. řada mi vůbec nepřijde zásadně slabší těch předešlých, pořád splňuje původní formuli, což lze hodnotit tak, že je variováno totéž, ale přece – o čem jiném seriály jsou? Větší prostor je věnován Krakowovi, který mi je překvapivě po chuti: „I won't be a part of a criminal enterprise...“ /MÍSTY SKVĚLÉ PŘI POPISU SVĚTA - PŘÍKLAD: „People are merciless when it comes to doing good.“ (S05E07) () (méně) (více)

Galerie (1 453)

Zajímavosti (6)

  • Seriál se natáčel ve čtvrti, kde skutečně bydlí herec Paul Giamatti, který hrál Chucka Rhoadese. (tedvidek94)
  • Když se Lara (Malin Akerman) vrací s chlapci domů a Chuck (Paul Giamatti) se vrací k Wendy (Maggie Siff) a vzápětí Bobby (Damian Lewis) smaže své hlasové zprávy v Lařině telefonu, slyšíme po celou dobu skladbu „With or Without You“ od irské kapely U2 z jejich pátého alba „The Joshua Tree“, které vyšlo v roce 1987. (Trajektt)

Související novinky

Dexter se dočká prequelu

Dexter se dočká prequelu

08.02.2023

Minulý týden byla oznámena fúze mezi stanicí Showtime a streamovací službou Paramount+, obojí patří pod Paramount Media Networks, takže v praxi to bude znamenat jenom více sdruženého obsahu na jednom… (více)

Hank Azaria ztvární Tima Cooka

Hank Azaria ztvární Tima Cooka

22.08.2021

Slavný herec a komik Hank Azaria ztvární jednu z vedlejších rolí současného šéfa Appleu Tima Cooka v novém antologickém seriálu Super Pumped od stanice Showtime. Projekt se bude zabývat vzniky… (více)

Reklama

Reklama