Režie:
Dan PřibáňScénář:
Dan PřibáňKamera:
Zdeněk KrátkýHrají:
Dan Přibáň, Vojtěch Duchoslav, Dominika Gawliczková, Jakub Koucký, Zdeněk Krátký, Marek Duranský, Marek Slobodník, Kristína Madajová, Radoslaw Jona (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Patrně nejznámější český cestovatel současnosti Dan Přibáň podnikl svou dosud nejnáročnější expedici. Posádky dvou žlutých trabantů, polského Fiatu neboli malucha, čezety, jawy a dokonce i dvou invalidních vozíků vyrazily z australského Perthu, a během půlroční dobrodružné výpravy projely Východní Timor, Indonésii, Malajsii a Thajsko. (Aerofilms)
(více)Videa (2)
Recenze (180)
Cestování je fenoménem dnešní doby. Bodejť by ne, když máme tu demokraciju, tak si klidně i Němci můžou pozvat na školu v přírodě pár Syřanů. K dokumentu mohu za sebe říci, že čím víc jsem těchto domácích videí viděl, tím více mě přestávají bavit. Ze začátku to byl odvážný nápad projet Afriku a pak už se to stala téměř rutinní záležitost, která nepřekvapí. Pochopitelně je tuzex zajímavé sledovat záběry z kapoty vozu trabantu, ale spíše to potěší ortodoxní fanoušky těchto vozů než-li diváka. Jakmile se banda kolem Dan Přibáně dostala z Aussie do Asi yeah (nebo není?), tak už to vytratilo dobrodužnou povahu. No každej máme jinou představu o dovolené, někdo se válí u móře, někde jen honí nesmyslně kilometry, někdo má od obojího trochu. Každopádně nelze autorům upřít, že inspirovali mnohé Čechoslováci k bizardním vyjížďkám po světě. A díky svobodě internetu tyto cesty můžeme vesele dotovat a pak můžeme sledovat podobné "filmy".. ()
Pro mě nejslabší film z cyklu trabantích cestopisů, poněvadž se zde začala řešit především jen cesta (tohle se rozbilo tady, tohle támhle, přesto jsme to dokázali opravit atp.) a vytratila se poetika cestování. Proto mi zcela chyběl detailnější pohled na navštívené oblasti, jak to bylo v předešlých filmech. Přitom snímek obsahuje opravdu několik zajímavých filmových záměrů krásných krajin a scénář je vypointovaný, poněvadž z pohledu Dana Přibáně je opravdu nejdůležitější dojet to a nevzdat cestu, i když to vypadá beznadějně, což velmi oceňuji! Přesto jen celkově za lepší 3 hvězdy, bohužel. Věřím, že seriál bude o dost zajímavější. ()
Bylo to moje první setkání s Trabanty, takže nemám srovnání s jinými záznamy nebo se živým vystoupením. Nejdřív jsem si říkal, to je docela dobrý, vtipný, lidský, to docela ubíhá... no už uběhly skoro dvě hodiny, ne, a bude se končit.. a podle hodinek jsem zjistil, že uběhla teprve hodina! Ta další půl už ubíhala podstatně pomaleji, asi i proto, že se tolik nejezdilo. Nicméně i dokud se jezdilo, bylo to takové kolovrátkovité jedeme, opravujeme, zatím nám z toho nehrabe, jedeme, opravujeme, už nám z toho hrabe.. 7/10 ()
[febiofest_2016] Trabantov ktorých po prvej hedvábnej stezke nepozonal nik. Prišla ale afrika, kde sa učili ako si užiť, a pri tom to všetko vedieť zdielať tak, aby si užili aj tí, čo tam vôbec s nimi neboli:). To sa im už 100% podarilo nasledujúcou južnou amerikou. Tú sme si mohli užiť aj vďaka rozsiahleho 12 dielneho seriálu, čo je na čele s Danom, Marekom a dvoma crazy polákmi totálna porcia zábavy ako sa patrí! To už ale hovoríme o roku 2014, kedy sa z trabantov stala roadmovie známa nielen u nás, ale aj ďaleko za hranicami. Neskutočný rešpekt ide kamere a strihu, to čo dokázali natočiť bez dodatočného štábu nemá obdobu. Top Gear je tiež pjeknučký, ale vela ludi nevie, že s troma chlapcami cestuje po svete další 15-20 členný štáb:). Resumé? Austrália/Ázia túto techickosť posunula ešte na vyšší level, a už teraz sa neviem dočkať seriálu, lebo to čo sme videl v 90 minutovom filme je super, ale údajne 600 hodín nnatočeného materiálu ma potenciál oveľa oveľa vyšší:)! A skvelá správa je, že tento seriál určite vznikne! nazdar:) ()
Výborný a zajímavý film o skoro půl roční těžké cestě, super hlášky, záběry, prostě Vás to chytne a 96 minut uteče jako voda, že se najednou divíte, že už jsou titulky...Viděno na slavnostní předpremiéře i s besedou, která byla taky parádní, skvělý žlutý cirkus opět nezklamal, zatím nejlepší "trabantí" film, už mám lístky i na premiéru, jednou to vidět nestačí :-) ()
Galerie (68)
Photo © Aerofilms / Vojtěch Duchoslav
Zajímavosti (5)
- Složení vozidel v tomto dokumentu je: 2x Trabant 601, Fiat 126p Maluch, Jawa 250 a ČZ 175. Jeden Trabant musel být kvůli Kristíně Madajové a Kubovi Kouckému upraven na ruční řízení pro invalidy (s čímž měli štěstí, protože Trabant byl seriově vyráběn jako vozidlo pro invalidy) a ČZ 175 musela být nestandartně snížena kvůli výšce Dominiky Gawliczkové, která měří pouhých 155 cm. (UncleMorty)
- Zostavu doplnil Marcin Opalek (PL), ktorý chcel obísť svet na starom traktore, Dominika Gawlicziková (CZ), ktorá sa dostala na motorke do Kirgizskej republiky až k hraniciam Číny. A dvaja imobilní vozičkári Kristína Majdalová (SK), ktorá prešla stopom Strednú Ameriku, a Jakub Koucký (CZ). (haffen)
- Film Trabantem do posledního dechu byl natočen výhradně samotnými členy výpravy bez jakéhokoliv doprovodného štábu. (Zdroj: Aerofilms)
Reklama