Tvůrci:
Sam EsmailHudba:
Mac QuayleHrají:
Rami Malek, Carly Chaikin, Christian Slater, Portia Doubleday, Martin Wallström, Michael Cristofer, Stephanie Corneliussen, Michel Gill, Grace Gummer (více)Série(4) / Epizody(45)
Obsahy(1)
Seriál Mr. Robot, ověnčený Zlatým glóbem za nejlepší televizní drama, sleduje mladého programátora Elliota (Rami Malek), který zdokonalil umění počítačového hackerství. Elliot trpí vysilující sociální fobií. Má pocit, že se s okolním světem může bavit pouze tak, že hackuje jejich přístroje. Když zrovna nepracuje jako inženýr kybernetické bezpečnosti, používá své hackerské dovednosti k ochraně těch, na kterých mu záleží. Svět Elliota, rozčarovaného z moderní společnosti, se náhle změní poté, co potká Mr. Robota (Christian Slater), záhadného vůdce tajné hackerské organizace, která chce s jeho pomocí zničit nadvládu jednoho procenta nejmocnějších lidí světa a zažehnout celosvětovou revoluci. (HBO Europe)
(více)Videa (9)
Recenze (393)
Už mě otravuje, jak je každej US seriál psanej dle stejnýho mustru, tzn: Hlavní postava postavená na protichůdnosti cílů (Dexter: masový vrah/policista, Knick: doktor/feťák). Jako kdyby se nedala napsat zajímavá postava jinak.. Nejen že zde je hlavní postava hacker a v normálním životě bezpečností IT technik, ale kromě toho to musí být social freak, feťák a na to ještě schizofrenik. Eklektický scénář nejvíc doplácí, že pořádně neví, jakým směrem se vydat. Po pilotu jsem byl nadšený a chtěl jsem víc to, v čem je Mr. Robot nejnápaditější, a to samotné hackování lidí, ale místo toho jde cestou, kdy se z Elliota stává druhej Michael Scofield či Walter White - geniální mozek, který dokáže vše jako je i hacknutí věznice a útěk věznů. Celá tahle Prison Break/Shayla linie se v kontextu jeví jako nejvíc zbytečná a nemá na kauzalitu žádnej vliv, ale i na psychologii postav. Nejúmornější je ale abstákový díl, kterej mi hodně připomněl vatovej díl Breaking Bad s mouchou. Pokud Dexter měl jako trofeje sklíčka s krví, tak Elliot má cdčka s hacklými daty, a takhle nějak funguje celý seriál, tedy koncetrát osvědčených postupů a přístupů, které už byly tolikrát viděný. Např. linie Wellicku až moc vykrádá Underwoodovi. Bohužel nepoučení diváci tenhle seriál zase budou vynášet do seriálových žebříčku podobně jako v loni True Detective, přitom se ale nejedná o nic převratného. Včetně tolik zmiňované obrazové stránky, neboť s podobnou vizuální koncepcí, kdy eyeliny jsou ve spodním kvadrantu, pracuje soustavně Tom Hooper. Nejlépe v King's Speech, kde tím ze standardního UK dramatu udělal něco mnohém víc. To nic nemění na tom, že miluji Bambul. ()
Od prelomu storočia sa vyrojilo kvantum filmov / seriálov o tom, ako sme všetci otrokmi technológií, ako sa otravujeme vlastným jedlom, stávame sa nezávislejšími od ľudského kontaktu. Často som to bral ako hippie bludy do vetra ľudí, ktorí sa chcú prechádzať po lúke v batikovanom tričku. No realita dnešných dní ukazuje, že Slaterov posledný prejav na Time Sq. je bližšie pravde, než sme si ochotní pripustiť. Po pozretí celej série musím zmeniť z 3* na 4*. Veľká škoda tých hluchých miest zo začiatku. Prvý a posledný diel sú TOP. ()
Hodnotí se mi to špatně, jelikož mě celý seriál, až na pár zakopnutí velice bavil. Bohužel ukončení je přinejmenším rozpačité a mám z něj hořkou pachuť. Zbytečné pózerství irelevantní k celému ději. Zbytku ale tleskám. Líbilo se mi, že to není jednoduchá anarchistická agitka, ale jde to mnohem dál a ukazuje důsledky spáchaných činů. A samozřejmě je to strašně sebejistě natočené, dobře to vypadá, dobře se to poslouchá a na frajeřiny jako němý díl, nebo psychoanalýza pod dohledem zfetovaného gangstera nezapomenu. Rozhodně to utkví. Vývojem charakterů, přítomností svérázných postaviček a nečekanými pointami mi to chvílemi připomínalo takový hackerský Breaking Bad. ()
Nářez. Seriál zjevení. Proč už dávno někdo nevzal postavu Lisbeth Salanderové, neřízl ji Dexterem (hlavně tedy esencí toho zvláštního autistického charisma) a nezasadil do kulis Cronenbergova / DeLillova Cosmopolis? A proč už dávno někdo nenatočil pokračování Klubu rváčů? Ale ano, ono se to stalo, je tu přece Mr. Robot... Škoda jen, že se v průběhu první série pomaloučku vytrácí anarchistický a protisystémový tón a je postupně nahrazen tónem kriminálním a... Naštěstí ale ve světě Mr. Robota dojde k výstřelu z Aurory... Tenhle svět potřebuje fsociety! Série 1: 90% ()
Seriálový skvost, ktorý síce nie je pre každého, ale ak vám sadne nebudete vedieť od neho odtrhnúť zrak. Mne teda sadol riadne a bola radosť sledovať ho, s postavami sa pracuje skvelo a každá je napísané tak, že vás dokáže zaujať bez ohľadu na to akú rolu v deji zohráva. Dej samotný je veľmi pútavý a myšlienky, ktorými sa zaoberá vie vyťažiť na maximum. Čo sa týka hereckého obsadenia, tak Rami Malek a Christian Slater vyčnievajú najviac a sú proste vynikajúci a ich interakcie som si užíval. Emócie so mnou mávali po celý čas sledovania a na úplnom konci ma to úplne položilo a dostavili sa aj slzy. Sam Esmail je kráľ. 10/10 ()
Galerie (663)
Photo © USA Network
Zajímavosti (55)
- VHS film The Careful Massacre of the Bourgeoisie (2016), ktorý sleduje ústredné duo, bol vyrobený pre seriál. (Real Tom Hardy)
- Pro větší autentičnost spolupracuje s týmem filmařů i počítačový technik Michael Bazzell, který má desetiletou zkušenost v boji proti kyberzločinu a má hackerskou minulost. (Esszed)
- Když Gideon Goddard (Michel Gill) ke konci epizody volá administrátorovi v Dullesu, jeho mobilní telefon je offline. V notifikační liště je vidět symbol režimu letadlo. (Pavian)
Reklama