Režie:
Edward ZwickKamera:
John TollHudba:
Hans ZimmerHrají:
Ken Watanabe, Tom Cruise, William Atherton, Timothy Spall, Chad Lindberg, Billy Connolly, Tony Goldwyn, Masato Harada, Kojuki Kató, Šun Sugata, Šin Kojamada (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Nathan Algren se stal hrdinou občanské války a tažení proti indiánům. V roce 1876 je z něj však troska a alkoholik. Poručík Gant ho přivede na setkání s japonským průmyslníkem Omurou, který mu nabídne práci při výcviku modernizované japonské armády. V Japonsku čeká Nathana tlumočník Simon Graham, který mu vysvětlí, že mladý císař Meidži chce otevřít zemi západní civilizaci, proti sobě však má rebely z řad samurajů, kteří brání dávné japonské tradice. Když rebelové, vedení samurajem Kacumotem, napadnou železniční stanici, dostane jednotka příkaz k nasazení do boje. Je poražena a těžce zraněný Nathan je zajat. Kacumoto ho ubytuje u své sestry, manželky samuraje, kterého Nathan v boji zabil. Žena o zraněného pečuje jen s velkým přemáháním, ale on se snaží pochopit mentalitu vesničanů i samurajů a učí se bojovat jejich zbraněmi. Překvapivě zde nalézá klid, po kterém vždy toužil. Když je vesnice napadena maskovanými bojovníky, postaví se na stranu obyvatel. Definitivně se přitom sblíží s Kacumotem a pochopí, že se nepostavil proti císaři, ale podle svého nejlepšího svědomí mu stále slouží. Když je samuraj pod záminkou jednání vlákán do pasti, Nathan ho osvobodí. Kacumotovi je jasné, že bitvu o záchranu císaře a tradičního Japonska prohrál, a chce spáchat harakiri. Nathan ho však přesvědčí, že lepší je padnout v boji. Poslední samurajové tedy vyjíždějí do bitvy a Nathan je odhodlán bojovat po jejich boku. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (1 035)
V době nablýskaných, ale prázdných velkofilmů jako je "Trója" nebo "Alexandr Veliký" to působí jako blesk z čistého nebe. Naprosto vynikající bitevní scény, podbarvené krásnou hudbou (Hans Zimmer umí), nemají snad ani jediný prvek přeplácanosti (režisér se asi rád kouká na "Statečné srdce") a herecké výkony působí opravdu přirozeně. Tom Cruise léty vyzrál ve skvělého herce, díkybohu opustil namachrované krasavce a skvěle nám předvedl svého zarostlého drsňáka a dosti mě svým nevšedním charismatem zaujal i Ken Watanabe. Kamerové záběry jsou nádherné a velice malebné. Dojemný konec (nikoli happyend) je jen třešničkou na dortu za skvělou dobrodružnou podívanou, kterou nemohu jinak než doporučit. 80%. ()
Tomuto velkofilmu vévodí tři věci : Duo Cruise Watanabe, úžasná hudba a krásná kamera. Některé dokonale romatické scény podbarvené skvělou hudbou výborně ukazují na čem tomuto filmu velmi záleží. A to je vizuální stránka filmu, která nemá naprosto chybu. Charisma a herectví dvojce Cruise Watanabe dává zapomenout na prakticky všechny ostatní herce. Cruisovo propadnutí na dno a probuzení do nového života se na jeho postavě výborně ukazuje. Režie je lepší než průměr. Bohužel pan střihač měl asi volno (nebo bykl v japonském masážním salonku ;-)). Film, který má hodně přes 2 hodiny (přesněji 144minut) se velmi zbytečně táhne a některé scény neposouvají děj dál. To je asi jediná chybička v tomto hezkém filmu, ale pro mě způsobí odebrání jedné*. ()
Pokud máte rádi americké velkofilmy "a"/"nebo" jste velcí fandi Toma Cruise, přidejte si k hodnocení 1 hvězdičku (v případě volby "a" rovnou 2 ;-)) a jděte se na film bez obav podívat. V opačném případě si to rozmyslete - pokud i tak chcete tohle dílko vidět, dočkáte se krásných novozélandských exteriérů a fantastické výpravy, slušné hudby Hanse Zimmera, standartního Toma Cruise (to znamená nic moc výkon), dobrého Kena Wanatabeho a pěkně natočených několika bojových scén. Nic víc od filmu nečekejte (i když o tom tak teď přemýšlím, ono to zas tak málo není...). ()
Poslední samuraj mi silně připomínal velkofilmy Davida Leana, které jsem měl možnost vidět na LFŠ. Možná právě proto mě ten film dojal. A Zimmera nemám rád (Zdeněk Liška ftv!), ale tady byla jeho hudba výtečná a do jednotlivých scén sedla naprosto dokonale. Vedle Jízdy s ďáblem Anga Leeho je Poslední samuraj to nejlepší z moderních eposů. ()
Je to klasický "velkofilm" se vším, co k tomu patří (ať už bohudík, nebo bohužel :) .... Charisma Toma Cruise nepohasíná (možná naopak) a režie svými krásnými dlouhými záběry dává vyniknout náhlým změnám v dokonalých bojových scénách (možná se opakuju, ale bojové scény jakýchkoliv pohádkových bytostí jsou proti takovýmto slabým odvarem). Prostředí japonské kultury mě zase dostalo, emoce přicházely nevynuceně samy od sebe a nádherná hudba vše jen podtrhla. Nebýt "doslovného" závěru, mohl to být dokonalý zážitek (v hodnocení to není úplná stovka, ale chybí jen kousíček) ... Takových filmů jako je "Poslední samuraj" se za rok zas tak moc netočí a byla by škoda zrovna tenhle nevidět, protože splňuje téměř vše, co se od filmového zážitku na úrovni zábavy požaduje. ()
Galerie (94)
Zajímavosti (45)
- Japonský znak, který nakreslí kluk pro Algrena (Tom Cruise) na papír, je znak pro slovo "samuraj". (HellFire)
- Postavy a události ve filmu byly inspirovány kombinací osobností a událostí ze dvou konfliktů během reforem Meidži. Postava pana Ōmury (Masato Harada) je inspirována osobou Ōmury Masujirō, který byl na konci období Edo a počátku období Meidži vojenským vůdcem a zakladatelem moderní císařské armády Japonska a jednou z vůdčích osobností války Bošin v letech 1867-68. Postava Katsumota (Ken Watanabe) byla inspirována vůdcem Sacumského povstání samurajů v letech 1876-77 Saigō Takamorim. Postava kapitána Nathana Algrena (Tom Cruise) byla částečně inspirována francouzským kapitánem Julesem Brunetem, který bojoval po boku Enomota Takeakiho ve válce Bošin a vzdal se kvůli tomu vojenské kariéry a hodnosti ve francouzské armádě a částečně osobou Fredericka Townsenda Warda, amerického žoldáka, který byl jednou z hlavních postav rebelie v Číně mezi lety 1851-64 během níž také zemřel. (ajaxx)
- Jde o přesně stý film v pořadí, ke kterému Hans Zimmer složil hudbu. (don corleone)
Reklama