Reklama

Reklama

Černá napínavá komedie Alfreda Hitchcocka o tom, co všechno se může stát, když se bohatá žena rozhodne najmout podvodníčka a falešnou spiritualistku, aby našli jejího nezvěstného synovce. Bruce Dern a Barbara Harris se zde představí jako mazaný pár švindlířů snažící se obrat starou lady o pěknou hromádku peněz tím, že najdou jejího ztraceného dědice (William Devane). Mezitím zlodějský klenotník (Devane) a jeho krásná přítelkyně (Karen Black) unesou řeckého rejdařského magnáta kvůli výkupnému. Všichni se tak ocitají v nezastavitelném kolotoči záhad, vražd a chaosu, ve kterém se střídá napětí s báječnou zábavou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (82)

Maq 

všechny recenze uživatele

Klasická detektivka je vážná, napínavá, zločinec vždy rafinovaný a detektiv geniální. Postupně se však, myslím tak od šedesátých let, začaly v literatuře prosazovat detektivky nového typu. Zápletka je často postavená na náhodě, omylu, nedorozumění. Vzniká prostor i pro humor. --- Takovou detektivku natočil v roce 1976 Hitchcock. Je to vzhledem k době i režisérovu zavedenému renomé docela odvážný počin. Ale zdá se mi, že už tehdy byly k dispozici i originálnější předlohy. ()

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Voľnomyšlienkárska príbehová pohoda na poobedňajšie strávenie. To by nebol Hitchcock, keby kriminálne pozadie neobsahovalo záhady a prvky čierneho humoru naviac. Ale už v tom nie je ten skutočný motor ani záujmové zanietenie, počas deja som viacmenej rezignoval a dopozeral, ako trhal a mädlil. Možno už si Hitch nebol taký istý a asi už netrebalo takto experimentovať s dejovými zvratmi a so sériou nepravdepodobností v tak kvázi odľahčenej veci. Ja mám majstra pochopiteľne radšej v klasických psychologických trileroch, Family plot ale i tak obstojný priemer. Za napínavý záver. ()

Reklama

Mulosz 

všechny recenze uživatele

Jako celek to neni az tak spatne, bez ohledu, zda se jedna o Hitche anebo by se o nej pripadne jednat nemuselo, avsak film trpi predevsim nestastnym vyberem hercu, coz divakovi celkem znesnadnuje identifikaci s postavami - taxikar, ktery kdyz se usmeje, tak poskrabe podlahu, zenska, co ma misto nosu bajonet a nakonec luxusni Mr. Moustache. Ale nas krasnych je malo, ja vim:-) ()

MM11 

všechny recenze uživatele

Poslední Hitchcock je po všech směrech určen hlavně skalním. I těm ale asi nebude takhle skoro dvouhodinová šaráda čtyř lehce neduchaplných postav zcela po chuti. Výchozí a nepřehlédnutelné je od počátku to srovnání z poručíkem Columbem. Je po všech stránkách, typická hudba, typické prostředí, dokonce i způsob snímání. Není to vyloženě špatně, minimálně důkaz toho, že Hitchcock dovedl i po padesáti letech aktivní kariéry, kdy se nesčetněkrát měnilo vnímání toho, jak dělat film, stále ovládal a měl v ruce televizní standart. Prohánět mladé dravce už prostě nestačil. U Rodinného spiknutí mě asi nejvíc otrávil začátkem, nepřehledná a otravná nuda, kterou korunuje hrozná Barbara Harris (zabít málo). Téma není špatné a postupně dobře vrcholí, zamlouval se mi Bruce Dern, měl vizáž Pierra Richarda a stejně tak se i choval. Je to mimochodem příjemné, že se tu nedělá přehnaná věda, některé vtípky jsou fajn. Jen kvalitní scény k pamatování hodně schází, ten efekt "jedu v autě a brzdy v tahu" byl spíš roztomile Fantomasovský než napínavý. A nakonec proč ne, možná to tak Hitchcock skutečně chtěl, stydět se určitě nemá za co. P.S. - Vždycky mě fascinuje, jak se dokáže mistr zábavně vklínit do svých filmů, v tomhle opravdu neměl sobě rovného. ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Snímek Rodinné spiknutí je velice slušná kriminálka, na níž by jste však nijak nepoznali, že ji točil velký Alfred Hitchcock. Onu filmovou chytrost vycházející z mistrného ovládnutí řemesla zde zkrátka nenaleznete. Pouze standartní avšak kvalitní rutinu. Nejsilnější stránkou filmu jsou charismatické herecké výkony Barbary Harris, coby falšené věštkyně komunikující s jejím Harrym a Bruce Derna, coby klentoníka/únosce/slizouna. Zajímavá zápletka je u Hitchcocka normou. ()

Galerie (61)

Zajímavosti (11)

  • Během natáčení svého posledního filmu byl již Alfred Hitchcock poměrně vážně nemocen. Musel proto režírovat ze sedadla speciálně upraveného auta. (ČSFD)
  • Snímek vycházel z románu „The Rainbird Pattern“ Victora Canninga. Hitchcock požádal Anthonyho Shaffera, jestli by mohl napsat scénář, ale Shaffer to odmítl. Ernest Lehman souhlasil, i když navzdory určitým pochybám o příběhu. Místo děje románu bylo pozměněno a prostředí Kalifornie nahradil anglický venkov. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)
  • Při natáčení filmu si Alfred Hitchcock opět neodpustil jeden ze svých pověstných žertíků, když si vyhrnul košili a vyděsil tak herečku Karen Black svým obrovským, leč podivně hladkým břichem. Neměl totiž pupík, po jedné operaci mu jej sešili. (Tommassi3)

Reklama

Reklama