Režie:
Tomáš Vorel st.Kamera:
Tomáš Vorel st.Hudba:
Michal VíchHrají:
Tomáš Vorel ml., Lucie Šteflová, Emma Šteflová, Bolek Polívka, Eva Holubová, Tomáš Hanák, Barbora Nimcová-Schlesinger, Vojtěch Vovesný, Milan Šteindler (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Snímek navazuje na Vorlovy filmy Cesta z města a Cesta do lesa, vytvoří z nich uzavřenou trilogii a završí osudy všech stěžejních postav. V Cestě domů se v hlavních rolích vrátí Bolek Polívka a Eva Holubová jako zemědělská rodina Papošů, Tomáš Hanák a Barbora Nimcová jako rodina přistěhovaná z města, Tomáš Vorel ml. a Lucie Šteflová jako revírník Ludva a jeho žena. Objeví se i Milan Šteindler v roli vypečeného předsedy myslivců nebo Dominika Elischerová, kterou lidé znají ze sociálních sítí jako Mínu. Starého a tradičního zemědělce Papoše začíná trápit stáří a skutečnost, že jeho syn Ludva nechce přebrat statek. Ludva chce totiž zůstat revírníkem v místním lese. Lesní správa chce ale prodat hájenku, kde bydlí. Jeho žena dráždí vesnici svým“ bio“ přístupem k životu a musí se vyrovnat s tím, že na pohledného Ludvu mají políčeno některé místní ženské. Tomáš, který se kdysi z města a z kanceláře na vesnici přesunul, je už se vsí pevně spjatý, pracuje jako dřevař v lese a rád si přihne, zatímco jeho žena pro zájemce meditace v přírodě. (Bontonfilm)
(více)Videa (3)
Recenze (131)
Mám pro tuto trilogii až překvapivě velkou slabost, takže i tento poslední díl se mi velmi líbil i když na legendární jedničku to nemá. Přesto trochu nadhodnocuji a dávám opět plný počet hvězd jako u předchozích dvou filmů ... Protože málokteré české filmy se mi natolik líbí a jsou mi tak příjemný jako tato trilogie! 90% ()
Filmy od Tomáše Vorla s podtitulem "útěk do přírody" přináší divákovi možnost, alespoň na chvilku opustit město a starosti a vrhnout se do lesů a hájů. První dva díly v sobě mají větší kouzlo lesa a vesnice a toho opravdového proč lidé na vesnici a do přírody jezdí, tento dál je již víc spojený depresí venkovana a všech starostí, které se v těchto končinách na lidi balí. Svým způsobem je ovšem film velmi pěkný a poetický. Jen kdyby to nebylo ke konci tak depresivní. Lidi prostě chlastaj a nebo něco podobnýho. ()
Vorlova trilogie se propadla do takového filmového tvaru, ke kterému je marné vymýšlet jakoukoli obhajobu. Formálně slabé, obsahem nejasné, scénářem nedotažené. A ničemu nepomohlo ani přeobsazení Linhartové Šteflovou, která není ani za mák tak dravá, jak by bylo potřeba. Cesta z města byla dynamickou odpovědí na přetechnizovaný věk. Cesta do lesa si našla svoje téma v mladé lásce. A Cesta domů chtěla nabídnout několik silných témat a zobrazit odcházení některých postav, ale místo silné výpovědi zůstala jen pachuť. Škoda. ()
„Matko země, tvá síla ve mně, všechno je z tebe a za to náš dík. Matko země, tvá síla je ve mně, všechno nás učíš a za to náš dík. “ Zase to tam je….lesní real fucking life poetika viděna bystrým okem vorlím. Kruh se uzavřel…….všechna pole byla sklizena, všichni srnci uloveni, všechen alkohol vypit, všechny bioboje dobijovány. Tohle jsou cone rules a kdo se bojí Vorla, nesmí do lesa. ()
Filmový příběh připomíná telenovelu ozdobenou romantickými záběry přírody a kýčovité vesnické idylky. Když se v závěru rozvine nakonec opravdové drama okolo vydražené střechy nad hlavou, završí vše kýčovitý happyend jako opsaný z budovatelských filmů 50. let, korunovaný optimisticky zasněným pohledem Evy Holubové vzhůru do šťastné budoucnosti. ()
Galerie (46)
Zajímavosti (10)
- Režisér Tomáš Vorel prozradil, že šlo zřejmě o nejnáročnější natáčení, které kdy udělal, jelikož jeho práce trvaly kolem šesti let. (vyfuk)
- U jednoho z posledních dní natáčení práci narušila zmije, která se objevila v místech, kde měla stát Eva Holubová v pantoflích. (ČSFD)
- Hájenka lesníka je na adrese Rabštejn nad Střelou 74, Manětín. (sator)
Reklama