Obsahy(1)
Celovečerní stylizovaný dokument zachytává Madonnu, zpěváčku, která s neomylností ví, jaké hudební trendy si žádá publikum, v době jejího celosvětového koncertního turné Blond Ambition v roce 1990. Dokument se však neodehrává jen na jevišti, ale i v zákulisí, kde vystoupí mnohé celebrity šoubyznysu. Místy provokativní erotika je přítomná v podtextu filmu, i když celek se zaměřil na neobyčejně obyčejné úkony v životě této kontroverzní hvězdy. Zkrátka - Madonna, jaká ve skutečnosti je, na jevišti i za ním, matka rodiny svých tanečníků, bohyně sexu pro milióny obdivovatelů, podnikatelka, zpěvačka, tanečnice... Největší superstar světa hudby. Samozřejmě, pro její věrné fanoušky. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (51)
Dokumentární hudební film jasně odkazující k pornografickému základu západní popkultury . Lépe se prodá to, co je sexuálně atraktivní a eroticky vyzývavé... Jak to ale fanoušci a fanynky Madonny vědí, že je podle slov distributora ,,Bohyní sexu"? Podle jejích videoklipů, pódiových vystoupení či podle tohoto dokumentu?! Já jen vidím, že si na radu svého štábu mediálních poradců na takovouhle bohyni jen zručně hraje a vytváří ten ,,správný" dojem. Porno to ale není, anebo velmi slabé:-), a když pominu tu záplavu důtek, korzetů, fetišistického spodního prádla a jiných erotických propriet, co nejen z tohoto dokumentu, ale vlastně z celé Madonny pak zbude? ()
Tak předně - tohle vůbec není dokument. Někdejší královna popmusic si postavila vlastní pomník a zahrála si v něm Johanku z Arku. Obdivuhodnou osobnost, kterou kdekdo vzývá a hledí na ni do výšin jako věrný mopslík, ale ona stále zůstává tou obyčejnou, pokornou a zbožnou ženou. Okázale se modlí se svými bližními a když jí zlá showbussinesová inkvizice diktuje, kolikrát si během výstupu smí sáhnout mezi nohy, zůstane silná a... a přece se točí, chtělo by se říct. Takovou porci samožerství a bezostyšné manipulace s realitou najdete už jen v projevech George Bushe a ve slovenské reality show Mojsejovci. 20 % ()
Vážně netuším jestli to je "doku-ment" nebo "doku-drama" (tedy jak moc velká je tam Madonna "hérečka" dle scénáře vs ve skutečnosti). Každopádně film mě díky distribučnímu názvu zklamal (příslib "v posteli" se nekonal), za to v mnoha směrech překvapil (její potíže s hlasem alias "scéna s kartičkami"), vztah k Belindě Carlisle (to byla její opravdu tak velká konkurence že si jí tam bobírá?) nebo vůbec ochota prezentovat některé věci ("je nějakej modrej!")... Tedy jakožto příležitostný posluchač její hudby (doma mám jedno CD) a za tu Belindu (doma mám všechna její CD) víc než tři nedám. ()
Madonna, je dneska takový brand vlastně a zde je typická ukazka její dokonalé marketingové strategie, nic více nic méně. Černobíle záběry ze zákulisí koncertní šňury se střídaji z barevnými záběry na samotný koncert a mezi tím vším Madonna mluví o rodině, homosexulaitě, o sexu a dalších tématech,dokonale promyšlené, aby se mluvilo následně o Madanně a tomto díle . Toto dílo jsem zhlédnul v posteli, ale bez Madonny . Nepopírám, že pro fanouška Madonny toto reklamní dílo může být zajímavé, ale pro mě je daleko zajímavjší s kým jsem v posteli . ()
Ač tak trochu chápu nepřílišnou oblíbenost Truth or Dare, jde podle mého o brilantní dokument s přidanou hodnotou. Tou je soustředění na queer lidí okolo Madonny a jejich (naše) témata, jejichž akcentace byla tou dobou velmi kontroverzním krokem a dodnes je jednou z mnoha důležitých věcí, které Madge pro LGBTQ+ komunitu udělala. Díky, Madonno. ()
Galerie (13)
Zajímavosti (9)
- Film vznikl tak, že Madonna viděla na videu Keshishianovu divadelní inscenaci „Wuthering Heights“ od Emily Brontë na Harvardu a začala se zajímat o jeho práci. Později Aleka požádala, aby natočil pro HBO film o koncertním turné „Blond Ambition“. Původně mělo jít o klasický záznam koncertu, ale záběry ze zákulisí Keshishian popsal jako „Felliniho dysfunkční rodinu“ a přesvědčil Madonnu změnit koncept a natočit dokumentární film. Mnoho lidí před změnou varovalo a jako příklad dávali dokument Rattle and Hum (1988) skupiny U2, v té době považovaný za komerčně i divácky neúspěšný. Madonna nakonec projekt sama financovala i produkovala. (kenny.h)
- Film měl všeobecně pozitivní recenze a mnoho kritiků oceňovalo právě náhled do zákulisí. Do roku 2002, kdy ho překonal Bowling for Columbine (2002), byl komerčně nejúspěšnějším dokumentem se ziskem 29 milionů amerických dolarů. Zároveň je považován za průkopnický počin v zobrazení homosexuality jako běžné věci a přirovnáván k dokumentu Paris Is Burning (1990). Přesto byla Madonna nominována na cenu Razzies jako nejhorší herečka. (kenny.h)
Reklama