Reklama

Reklama

VOD (1)

Mistr napětí vykresluje v tomto psychologickém thrilleru fascinující portrét psychicky narušené ženy a muže, který se ji snaží zachránit. Marnie (Tippi Hedren), notorická zlodějka a lhářka, pracuje jako sekretářka Marka Rutlanda (Sean Connery) a snaží se ho okrást. Mark impulzivně požádá nemocnou krásku o ruku a snaží se dopátrat příčin její posedlosti. Když se vinnou strašné nehody Marnie dostane až na samý okraj smrti, Mark ji v nevyhnutelném šokujícím závěru donutí postavit se čelem svým démonům i minulosti. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (171)

murakamigirl 

všechny recenze uživatele

Marnie má smolu, že ju pozerám v roku 2008. V roku 2008 už jej námet stratil akúkoľvek výnimočnosť a pomaly naň sadá prach. O čo ide, doklapne zakrátko, a potom už len neskutočne dlhú dobu spejete k tomu vyvrcholeniu. No, aspoňže nám bolo dopriatych flashbackov... Aj keď výkony dvoch herečiek v nich sú... povedzme diskutabilné. Aspoňže na toho Conneryho sa vôbec nehľadí zle.....:) ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Možné SPOILERY: I když se v Marnie dá najít několik typických hitchcockovských prvků strašidelné hry s divákem, matka stojící ve stínu, ruka klepající na okno, tak je čistým dramatem o ženě sužované fobiemi a nepochopitelným citovým chladem ze strany své matky a v důsledku toho se propadá do světa lži a přetvářky. Tippi Hedren ( Marnie), která mne např. v Ptácích svým herectvím naprosto iritovala, je tady skvělá a její rozvrácenou duši jsem jí věřil. Sean Connery ( Mark), který sice vypadal jako ne po dobře provedené plastické operaci, se své role zachránce zhostil také výtečně a jeho krocení zlé ženy bylo až šarmantní, ale lehce sexistickou, ukázkou převahy klidného a vyrovnaného mužského elementu nad divokým a nevyrovnaným ženským principem. Celý střet vůlí spěje k očekávané konfrontaci Marnie se zapomenutým traumatem z dětství, které mohlo být příčinou jejího stavu a po této zkoušce ohněm se, konečně smířená sama se sebou, rozhoduje spojit svou pouť s Markem a rovnováha je opět nastolena... Nejsmutnější a nejpravdivější na celém příběhu je však vztah matky ke své vlastní dceři, která v sobě ani na konci nenajde kouska citu ani prostého porozumění k vlastní dceři a dokáže pouze sama sebe ujišťovat o vlastní oběti a výchově dcery ke slušnosti a tím divák ( či aspoň já) dostane i jasnou odpověď na to, proč byla Marnie tím, čím byla ... "Jsem sice lhářka a zlodějka, matko, ale ano , slušná skutečně jsem" ()

Reklama

Cimr 

všechny recenze uživatele

Pokud dobře počítám, je Marnie 23. filmem, který jsem od mistra Alfréda viděl, takže už jsem celkem způsobilý napsat, že vím, že Hitch to umí lépe. Dokonce mnohem lépe. Na staré dobré časy, kdy nám napínal nervy k prasknutí, si vzpomeneme jen v jediné scéně (Marnie jde loupit a v tu chvíli přijde uklízečka), jinak jde o rozvleklý psychologický dialog mezi Hedrenovou a Connerym, který je navíc podivně nelogický: Marnie je sice hezká ženská, ale není to až taková sláva, aby si kvůli tomu muž vzal ženu, která ho podvádí, lže mu a štítí se na něj sáhnout. Vysvětlete mi, co z toho vztahu Mark má? Skutečně ji tak moc miluje? Nebo ho pohání spasitelský komplex, chce Marnii za každou cenu pomoct? Nevím, nějak tomu nevěřím. Hitchcock je tentokrát víc psychoanalytický než cokoli jiného a to mi upřímně řečeno nesedí. Závěr byl ve své době nejspíš velmi šokující, ale ve zkoušce času neobstál. Dnes jsme zvyklí vídat mnohem horší věci i v některých filmech pro děti. ()

MIMIC 

všechny recenze uživatele

Pointa nesprostredkúva žiadnu filmovú ani morálnu katarziu (repliku "som zlodejka, ale mravná" by som chcel počuť z úst politika než z úst Tippi Hedren), samotný príbeh je desivo priemerný a takmer identickú prácu s farebným svetlom možno nájsť v desať rokov starom Okne do dvora. Omnoho zaujímavejšia sa mi v Marnie zdá práca so zvukom (ruchy+absolútne ticho+zvolanie), kde Hitchcock znovu dokazuje, že má... no, grády. Príjemným prekvapením je aj zamietnutie osvedčeného vzorca "chladná kráska+sympatický chlapík James Stewart" v prospech (kupodivu fungujúcej) chémie "chladne pôsobiaca kráska+chladne pôsobiaci krásavec". Zďaleka najlepší je dlhý úvodný záber, ktorý jasne demonštruje, z čoho presne čerpe režisér inšpiráciu. Réžia filmu je tak dráždivo presná, že ju človek priam fyzicky vníma ako šteklenie - v tomto prípade skôr relatívne nepríjemné. Pre mňa je Marnie najstarší anglo-americký film, v ktorom som prvýkrát počul čarovné slovíčko "sexy" a "sex" (tu skôr vo význame nie pohlavia, ale aktu, keďže Marnie na toto slovo reaguje "Adam a Eva"). Well done, sir, but there are better pictures than Marnie. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Sean Connery je většině svých filmů úžasný a v Marnie tomu není jinak. Tentokrát však neleží vše pouze na něm, ale i na Tippi Hedren v roli Marnie. Hitchockův snímek o problémech jedné ženy, které z ní dělají bláznivou a prolhanou potvoru. Hitchock zde nevyužívá tolik svých schopností a atmosféra trochu ztrácí i přes kvalitu obou hlavních herců. ()

Galerie (141)

Zajímavosti (22)

  • Louise Latham (filmová matka Marnie) byla navržena scénáristou Jayem Pressonem Allenem - oba byli spolužáky na internátní škole v Texasu. (facojurka)
  • Na scénáři původně pracoval Evan Hunter, ten však trval na vynechání kontroverzní scény v lodní kajutě, s čímž však Hitchcock nesouhlasil. Scénář poté dokončil Jay Presson Allen. (filip.novak)
  • Filmový štáb vzpomíná, jak zábavné bylo obsazení Seana Conneryho. Autoři nevěděli, koho obsadit do role Jižana z vyšších vrstev. Jednoho dne Hitchcock řekl: "Právě se natáčí jedna z knih o Bondovi a slyšel jsem, že ten chlapík, který hraje Bonda, stojí za vidění. Měli bychom si sehnat nějaké ukázky." Štáb proto přošel scény s tímto hercem, který mluvil se silným skotským přízvukem. Poté se na sebe autoři navzájem podívali a vyprskli smíchy: "Toho musíme rozhodně vzít.“ A později nelitovali. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)

Reklama

Reklama