Obsahy(1)
Prakticky jediný celovečerní dokument o formuli 1 není typickým příkladem tohoto žánru. Průvodce mu tvoří Niki Lauda a italská novinářka Sydne Rome. Přestože nejvíc záběrů je použito ze sezóny 1977, uvidíme zde i některé tragické nehody, jako byla havárie Rogera Williamsona v Zandvoortu (1973), Jochena Rindta na Monze (1970) či Niki Laudy na Nürburgringu. Snímek ale není monotematicky zaměřen pouze na F1, zachycuje i závody stock cars, formuli INDY a soutěže dragsterů. Zpestřením je určitě přítomnost hereckých hvězd, které se svěřují se svým vztahem k motoristickému sportu. Velice zdařilou ústřední píseň GoodBye napsali bratři Guido a Maurizio de Angelisové, tradiční tvůrci hudby v italských filmech. (Robbi)
(více)Recenze (42)
Pohled do duše závodníka, který denně riskuje svůj život. Jen chvilka ho dělí od smrti a jedno zaváhání nezabije pouze jeho, ale může zabít i diváky v hledišti. Záběry smrtelných nehod a lidská těla lítající vzduchem jako hadroví panáčci. Ohořelé zbytky závodníka bezmocně hasí záchranáři. Pocit nadřazenosti a božského pocitu při každém vítězství. Legendy automobilových závodů z celého světa ukazují svoje povolání v pozitivním světle, ale daň za chybu je příliš vysoká. Byl jsem zděšen, co si dovolili dát za smrtelné záběry do televizního dokumentu. Nepříjemná podívaná, ale plná adrenalinu a odhodlání ! ()
Popravdě, snímek je nejzajímavější asi z toho pohledu, že je zde docela dobrý přehled o tom, kdo vlastně při závodech formule 1 zemřel, tedy alespoň do roku 1977, na který je především zaměřeno. Objeví se zde docela dost osobností, ať už závodního, nebo i filmového světa, ale je to spíše výplňové. Hlavní jsou ty děsivé nehody. ()
Bohužel nejsem přímý pamětník tehdejších dob, sugestivní komentář pana Pecháčka mě tam však velice rychle a věrně dostal. Perfektní dokument z časů, kdy chlapi byli opravdu chlapi. Řídit tehdejší monstra chtělo asi opravdu velký koule, obávám se, že třeba takový Vettel by na to asi neměl :-). Kdysi jsem někde četl rozhovor se Schumim, říkal v něm, že jednou na nějaké exhibiční projížďce pilotoval Ferrari 126C3 z roku 1983 a že měl nohy až před předními koly a nikdy by s takovým autem nezávodil! A to je prosím pilot, který začal jezdit v roce 1991 a jeden z posledních, kdo při závodech bohužel zažil i smrt... Jo to byly časy... PS: Necenzurovaný záznam nehody Toma Pryceho při velké ceně Jižní Afriky v roce 1978 je opravdu pro silné povahy... Brr... ()
Vybornej dokument ze zivota opravdovych zavodu 70. let...videl jsem s rodicema v kine na Orechovce. Pamatuju si ten zazitek dodnes. Skoda jen, ze ta formule dneska (a autosport obecne) uz neni co byvala. Bezpecnost a penize zabily spolecnou rukou to kouzlo...P.S.: Doporucuju vsem priznivcum motorismu. ()
Dokument o "staré kruté nekompromisní" kráse motorsportu; a ef1 zvlášť. Nebezpečí, výzva, fascinace rychlostí, syrovost zobrazovaného, atraktivita pro diváka, krutost, sláva, preciznost nejlepších z nejlepších. Přitom to není dokument klasického formátu; je to kusem reportáž, dokument, pocta, medailonek i film... Což je i jediný zápor; je to od všeho něco. Ovšem funguje to, nic jiného blahé paměti onu "přitažlivou tajemnost F1" nepřibližuje tak dobře a sugestivně. Mrazí z toho. Opakovaně. Zároveň to však není o nehodách a tragédiích; stejně jako o nich není a nikdy nebyla ani F1 jako taková. Jakkoli neoddiskutovatelnou součástí jsou dodnes. Pro odkojené F1 až polovinou devadesátek a dále povinná podívaná. I po těch více jak čtyřech dekádách od vzniku. ()
Zajímavosti (3)
- Vedle S. Rome představoval ústřední postavu, kterou Rome zasvěcuje do světa formule 1, v té době dvojnásobný mistr světa Niki Lauda. (Gray)
- Hudební duo Maurizio De Angelis zde vystupuje pod pseudonymem Oliver Onions. (Terva)
- Nejvíce záběru divák uvidí ze sezony 1977. Filmaři si vybrali jako stěžejní Grand Prix USA na "dlouhé pláži" v Long Beach a kouzlem rychlosti a nehodami opředenou "vražednou" Monzu. (Epistemolog)
Reklama