Kamera:
Stanley Fernandez Jr.Hudba:
Mac QuayleHrají:
Zachary Quinto, Billie Lourd, Leslie Grossman, Patti LuPone, Sandra Bernhard, Nico Greetham, Rebecca Dayan, Isaac Powell, Joe Mantello, Russell Tovey (více)VOD (1)
Epizody(10)
-
Něco se blíží (S11E01)
-
Děkuji za vaše služby (S11E02)
-
Kouřové signály (S11E03)
-
Bez proudu (S11E04)
-
Neštěstí (S11E05)
-
Tělo (S11E06)
-
Hlídka (S11E07)
-
Fire Island (S11E08)
-
Rekviem 1981/1987 - 1. část (S11E09)
-
Rekviem 1981/1987 - 2. část (S11E10)
Obsahy(1)
New York, rok 1981. V meste začne úradovať zákerný vrah, ktorého obeťami sú výlučne homosexuálni muži. Kvôli tomu polícia o prípad nejaví záujem. Jediný, koho vraždy zaujímajú, je lokálny novinár Gino (Joe Mantello). Ten je odhodlaný zistiť, kto za vraždami stojí a čo je jeho cieľom. (Marceloo)
Videa (3)
Recenze (40)
Poslední série AHS nás přivádí mezi gay komunitu v New Yorku v 80. letech. Řádí tu záhadný vrah a zaměřuje se pouze na gaye. Moc původních herců se tu neobjeví. Zatímco pátrání po vrahovi je celkem zajímavé, ke konci tomu dost spadne řetěz. Promění se to v prevenci proti AIDS a celý duch série tím trochu umře. Pro Murphyho je to jistě osobní téma, ale ne každému to sedne... "Budete očištění." ()
Nejslabší série vůbec. Nevadilo mi, že to bylo v NYC, nevadílo mi, že to bylo o homosexuálech, mě vadilo, že je to série AHS, která má být o vraždách, upírech, mimozemšťanech, nadpřirozenu, ale ne o pandemii. Bylo zajímavé, jakým způsobem to Ryan pojal, že vlastně AIDS vyzobrazil jako vraha, ale tohle prostě do AHS nepatří a nezachránil to ani sériový vrah Mai Tai. Upřímně doufám, že další série se vrátí do starých zajetých kolejí. ()
/// Tahle série si aktuálních 54% procent rozhodně nezaslouží, takže i přes výhrady, které k ní mám, nechám čtyři hvězdičky. Na NYC jsem se netěšil a po těch letech, co seriál sleduju šlo o první řadu, na kterou mě nenalákaly ani plakáty, ani trailer. Prostě ani ťuk. A přitom jsem se konečně mohl těšit na sérii, která si nastaví dvě příběhové linky a dokáže se na ně soustředit a nepřidávat deset dalších vedlejších (teda až na věštkyni, na kterou se potom poněkud zapomene). Jistě, není to příliš hororové a ke konci to zase klasicky zaskřípe, není to ale takový průšvih jako obvykle. K větší spokojenosti mi chybí větší dbání na detaily, takhle je to takové klasicky AHS sloppy (myslím že český výraz nemáme) s několika WTF momenty. Je ale fajn si potvrdit, že pořád jde přijít s dobrým námětem. Takže to s AHS ještě nevzdávám! Ještě bych rád vyzdvihl roli Leslie Grossman, která konečně není jenom nějaká blbka pro zasmání. ()
Série natolik Murphymu a spol. osobní, že neměla od začátku šanci na úspěch v mainstream vodách. Možná proto se jedná o nejlepší sérii od Hotelu (a experimentální (meta) Roanoke). Symbolika a metafory jdou ruku v ruce s mrazivou, a dost možná nejděsivější společenskou výpovědí. Závěrečná double trip variace na Chrismas Tale je bezpochyby tím nejemotivnějším od Orphans. Po křečovitém Double Feature řádná resuscitace série. ()
Tak tohle jsme si my, fanoušci AHS, opravdu nezasloužili. Už dávno neplatí že je tento seriál o hororu (snad jen kromě 6. série která byla v první polovině fakt scary), ale je o promyšleném příběhu a zajímavých postavách, které jsou úchvatně zahrány a napsány. Bohužel nic ze zmíněného jsme se v 11. sérii nedočkali. Dočkali jsme se jakéhosi experimentu o detektivku, psychologický thriller, sociální kritiku tehdejší (i dnešní) společnosti, a asi i toho hororu, ale ani jednomu ze zmíněných se nedaří zde vykreslit dobře či něčím zaujmout či upoutat. Pokud by toto autoři nezařadili do AHS ale byl by to samostatný seriál, mělo by to dle mého větší úspěch (a zcela určitě vyšší hodnocení na ČSFD, iMDB apod.). Ve stejném roce jako NYC vyšel od Ryana Murphyho oceňovaný a oblíbený seriál Dahmer, který by se do antologie AHS hodil daleko více než právě NYC. Připadá mi totiž, že poslední roky mají veškeré ostatní projekty od tohoto oblíbeného chlapíka daleko větší péči než AHS. Začátek a závěr této série byl naprosto tristní - postavy si nešlo oblíbit, neboť pro to nebyl prostor. Za jediné pozitivum shledávám prostředek seriálu (díly 4-6), ve kterých se podařilo vybudovat alespoň v pár scénách nějakou atmosféru či zajímavý děj. Jenže to vše opět zůstalo v koši díky již zmíněnému zpackanému závěru, který se snažil být něčím, na co neměl právo. Herecké výkony především zajetých tvářiček v AHS jako Billie Lourd, Leslie Grossman či Denis O'Hare byly tragické a člověk by řekl že by tuto sérii právě oni měli táhnout, ale stal se naprostý opak. Mé sympatie získali nováčci a to především Patti LuPone a Joe Mantello - tím nechci říct že bych si z jejich výkonů sedal na zadek, ale působili na mě že se více snaží a roli si více užívají. Myšlenka seriálu dobrá, prostředí zajímavé, avšak dovolím si tvrdit, že právě v Dahmerovi se mi celkově všechno (od kamery, herců, střihu, a i lokací) líbilo daleko více než tady a právě zde lze vidět to, že AHS byla odstavena na vedlejší kolej. Díky tomu že díly mají kratší stopáž se seriál dá velice rychle proletět, ale i přes to jsem se ve většině epizod přistihnul, jak se koukám kolik do konce ještě zbývá, což se mi u tohoto seriálu už dlouho nestalo. Je to promarněná příležitost, protože téma 80s v New Yorku je bezedné. Tahle série se nepovedla mj. i proto, že nepřišla s ničím, co bychom všude jinde neviděli daleko lépe natočeno, zahráno a s lepší atmosférou. Na to jak se má dělat kvalitní krimi o gay komunitě v 80s/90s bych odkázal na American Crime Story: Versace, který je o parník jinde. Jen taková zajímavost na závěr: V této sérii je opravdu minimum žen, často to na mě působilo, jakoby celé město patřilo jen gayům a policajtům. TOP KOMENTÁŘE: maddy, marceloo ()
Galerie (41)
Zajímavosti (1)
- V epizodě zazní píseň „Call Me“ od Blondie. (Duoscop)
Reklama