American Horror Story - New York City (2022) (série)
Režie:
Paris BarclayKamera:
Stanley Fernandez Jr.Hudba:
Mac QuayleHrají:
Russell Tovey, Joe Mantello, Charlie Carver, Billie Lourd, Leslie Grossman, Patti LuPone, Sandra Bernhard, Isaac Powell, Jeff Hiller, Clara McGregor, Hale Appleman, Matthew William Bishop (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Hannah se dozví znepokojivé zprávy a Patrick utrpí ztrátu. (Disney+)
Recenze (4)
Velká odhalení, zajímavé napojení na předchozí série American Horror Story a nadále probíhající vysoce nastavená laťka. I takhle by se v kostce dali popsat pátá a šestá epizoda 11. série American Horror Story s podtitulem NYC. Pátá epizody se chopil nováček v rámci celého AHS Paris Barclay, šesté epizody poté nejen v rámci AHS zkušený John J. Gray, ale též již režisér první a třetí epizody NYC. 11. série se každopádně dostává do své 2. poloviny a i když je dochází k nějakým těm odhalením, tajemství pořád zůstává. 11. série se prozatím v rámci brutality držela krapet zkrátka, právě ve dvou nových epizodách dochází k okořenění. Nadále funguje retro atmosféra a dochází ke klasickým popkulturním odkazům (nevyhnutelně musí dojít i na Impérium vrací úder), kde pořád funguje detektivní rovina, poctivé budování atmosféry i rozvoj postav. Větší prostor zazářit dostává třeba Patti LuPone jako Kathy Pizzaz, tahouny celé série jsou nadále Russell Tovey a Joe Mantello jako homosexuální pár Patrick a Gino. V šesté epizodě se poté na scénu vrací i Zachary Quinto jako pervezní Sam. Nejsilnější sekvencí je ta v páté epizodě odehrávající se za pochodu písně Gimme Danger od Iggyho Popa a The Stooges, kdy střih pracuje s dvěma jednotlivými postavami s v podobné situací a výsledný střih tak vyvolává pochyby ohledně toho, kdo je vlastně právě v ohrožení. Po vyvrcholení této hrátky s divákem dochází k akci a reakci, která pocity z následků posiluje. A pak dochází v rámci 5. epizody k dodatku, který vyvolává mraz i díky alegorii na Frankeinstenovo monstrum, které se ovšem nejspíš ještě dočká řádného zadostiučinění. Prim tu opět mají flashbacky, které vyplňují mezerové pauzy a propojují vztahy mezi postavami, kdy se jisté postavy projevují jako morálně komplikovanější, než se mohlo zdát. Jednotlivé postavy jsou tak díky tomu komplexnější, zároveň se nadále pracuje s tím, že probíhají 80. léta, kdy jsou hledy společnosti krapet přísnější a odtažitější. 11. série AHS poté v porovnání s předchozími sérii sice pořád více staví na budování nežli sériím goreových pasáží, i tady ovšem k pár brutálnějším momentům půjde. Připaluje se tak snad cestou k finále pod ohněm? Na to odpoví zbylé 4 epizody.... ()
Dianie u kartarky svojim spracovanim uplne vybocuje z doterajsej premisy viac-menej suchej kriminalky. Ma to divak brat ako predtuchy, halucinacie, "mystery" z bliziaceho sa dopadu rozsirenej choroby...matuce. Taktiez zjavenie sa a konanie leatherheada bez prepojenia na jeho puppetmastera nedava moc zmysel. Ten dava akurat zaverecny vystup Dr.Frankensteina v nadvaznosti na stret vo vytahu predoslej epizody. Meh...dost vela scenaristkych wtf-momentov. Slabota. 45% ()
Mám radost že kvalitnější tempo si drží i další epizoda, kde se daleko lépe pracuje se střihem, kamerou a hlavně postavami. Jen škoda že až v polovině série. ()
Zatím nejlepší část, kde se pracuje i více s něčím jiným, než jen s obyčejnou perverzí. Kartářský díl byl osvěžující. 67%. ()
Galerie (4)
Photo © FX Network
Reklama