Režie:
PitofKamera:
Thierry ArbogastHudba:
Klaus BadeltHrají:
Halle Berry, Benjamin Bratt, Sharon Stone, Lambert Wilson, Frances Conroy, Alex Borstein, Kim Smith, Michael Massee, Byron Mann, Anne Fletcher, Peter Williams (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Ostýchavá a přecitlivělá výtvarnice Patience Philips (Halle Berry) je ženou, která se snad nikdy nepřestane omlouvat za to, že se vůbec narodila. Pracuje jako návrhářka pro Hedare Beauty, gigantickou kosmetickou společnost, přicházející na trh s revolučním výrobkem proti stárnutí. Když Patience náhodou narazí na zlověstné tajemství svého zaměstnavatele, ocitá se náhle uprostřed ohromného spiknutí, které jí následně změní život navždy. Osudovým zvratem se promění na ženu, vládnoucí kočičí silou, rychlostí, hbitostí a zbystřenými smysly. Díky nově získaným dovednostem a kočičí intuici se Patience stane Kočičí ženou (Catwoman), uhlazenou a plíživou bytostí, balancující na tenké hranici mezi dobrem a zlem. Jako správná divoká šelma je nebezpečná, úskočná a nezkrotná. Její nový život, v němž o dobrodružství není nouze, se navíc komplikuje začínajícím vztahem s Tomem Lonem (Benjamin Bratt), policistou, který se zamiloval do Patience, ale zároveň je fascinován tajemnou Kočičí ženou. Ukáže se totiž, že je zodpovědná za řadu zločinů sužujících město. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (464)
Film s retardovaným scenárom, postavami a dramaturgiou zachraňuje iba Halle Berry. Tá ako jediná z hercov dokáže svojej hrdinke dodať nadhľad, nepôsobí strnulo a trápne, a hlavne... je pekelne sexy. Nebyť jej, dopozeranie Catwoman by bolo doslova utrpením. Aj napriek pútavej, hoci občas trochu prehnanej vizuálnej stránke (ktorá sa sem ale určite hodí viacej než do Fantóma Paríža) a digitálnej želatíne. ()
Film (byl to spíš natažený videoklip) o utlačované výtvarnici - hadrnici, která se kočičím vdechnutím stala bojovnicí za práva stárnoucích žen, případných to uživatelek omlazovacího krému s vedlejšími účinky, mě nezhnusil tak, jako většinu přítomných. Byla to docela milá blbůstka. ()
Je známo, že krásná žena dokáže z muže udělat pitomce. To by v případě Halle Berry a režiséra Pitofa, jehož jsem díky Fantomovi Paříže považoval za chlapíka zajímavého a schopného, vysvětlovalo ledacos. Ale udělat ze sebe degena bez špetky odhadu či vkusu, a ještě při tom zneužít, znásilnit, zprznit a zničit takovou ikonu, kterou zanechala v srdcích všech comicsových fandů Michelle Pfeiffer, to nevysvětlíte ani Halle Berry v kůži a latexu při lesbické scéně s Sharon Stone v nejlepších letech - což jen tak mimochodem v Catwoman neuvidíte;) Tahle barevná, kýčovitá, hóóódně špatnými počítačovými triky obdařená groteskní fantazie nějakého chorého marketingového špecialisty si nezaslouží nic víc než posměch, a silně pochybuju, že to tak režisér zamýšlel. Až uvidíte (pravda, sexy) zadečkem vrtící kočku v kostýmu jak z nějakého laciného D/s filmu hopkat po střechách v rytmu jakéhosi árendbí hnoje, poznáte co to je strnutí šíje a obličejových svalů - tentokrát v grimase mísící údiv, zhnusení a zvrácené pobavení. Jediným světélkem ve tmě budiž to jak se Halle Berry postavila k té Zlaté Malině, kterou za svůj výkon utržila. ()
Některé Pitofovy režijí nápady mají něco do sebe, ovšem i jako comixový příběh to vypadá značně divně. To s těma kočkama. Je to celé takové mdlé a hlavně - Halle Berry není z těch, která by na sebe dokázala strhnout pozornost a táhnout celý příběh o mstcí se ženě, které se změnil život. Teď mluvím tedy hlavně o schopnostech hereckých. Obleček se mi líbil. ()
V té době se roztrhnul pytel s komiksovými adaptacemi, jenže tahle je opravdu extrémní a o to víc překvapivá, že je americká. Pitof, experimentátor jako prase, už u Fantoma Paříže ukázal, že s kamerou si pohrává rád Jenže u tohoto filmu, tím experimentováváním trochu přehnal a celé je to tak nesmyslné, že mě to opravdu bavit nedokázalo. Já tedy na filmy podle komiksu koukám z nouze, ale tohle mě docela zajímalo. Tenkrát když jsem o něm poprvé četl v novinách, byl to článek o tom, kdo dostal Zlaté Maliny, zrovna tento film jich dostal rovnou několik. To už je něco. Protože jak Halle Berry moc nemusim a ona se tady tetelí v tom přísavným obleku, nestačím se divit. Já ani nevím, proč jsem na to vlastně koukal. Možná jenom ze zajímavosti, ale ona je to fakt prvotřídní blbost :) ()
║Rozpočet $100miliónov║Tržby USA $40,202,379║Tržby Celosvetovo $82,102,379║ /25%/ ()
Opravdu hrozné recenze a reakce všech co tento film viděli a i neviděli mě celkem vyděsili, ale nakonec jsem se přesto na tento "skvost" podíval. Můžu s čistým svědomím říci, že to není tak strašné... kdyby to bylo béčko s pár tisícidolarovým rozpočtem, ale určitě ne 100milionový megafilm!!!! Proboha proč tento film někdo dal do ruky člověku co pracoval na spec. efektech ve Vetřelci 4 a režíroval Fantoma Paříže(ten neni špatný...)? Catwoman není látka pro takového to digitálního fajnšmekra. Ne, že by Pitof byl nějaký génius, ale myslím si, že nneí tak špatný, ale v tomto případě nezvládl rozpočet a scénář(to asi nebudej jen jeho vina :)). K dalším záporům filmu (klady nebo spíš klad si nechám nakonec :)). Digitální podoba města a brutálně "hnusné" nájezdy kamery na digitální budovu... to je tragédie. Nechápu jak tohle někoho mohlo napadnout udělat a ještě k tomu tak odfláknout. Nevím jestli se mám zmiňovat o pohybech, běhu, skocích a podobných machrovinkách slečny co má ráda kočičky. Je pravda, že návaznost dig. a hraných postav je dobrá, ale dig. podoba je neuvěřitelnš viditelně počítačová a to vytváří odpor k takovýmto scénám. Kočička chodí, švihá s bičem, oblečená v kůži(kdo si představuje S/M dominu boduje ;-)) brozdá na ukradené motorce město. Scvénář o pomstě ženy, která musí postupně zjistit kdo jí zabil a díky kočce získá jisté schopnosti je opravdu nudný a stupidní. Prominte, ale kdo by vymyslel krém, který vám kůži zpevní jako ocel a pak to klidně začal prodávat? To je fakt ujetý. Benjamin Bratt jako "krásný" zachránce (takový rytíř na bílém koni) je sladkej až me z toho bolí hlava. Halle Berry jako kočičika... Opravdu nevím, zadečkem vrtí krásně, ale herecky je to mínusová hodnota. Sharon Stone už je moc stará(ikdyž v závěrečné finále ukáže jak umí dobře létat) a není tak krásná jako v 7ákladním instinktu. Ještě v pozadí stojící program z trilogie matrixu oblíbený frantík, je nudný, nezajímavý a jeho postava je zde velmi podobná matrixovské :). Docela jsem si všiml podobnosti s filmem Maska. Oba hrdinové žijí různé životy.... V noci dělají věci, které si né ůplně pamatují a chovají se úplně jinak. Hudba není tak zlá jak se čekalo, ale myslím, že nezazní žádná písnička zpívaná mužským hlasem. Chvílemi mi přišlo, že se dívám na feministický film. Jediný klad filmu? Zamýšlím se... Kdyby tam svlékli donaha Halle a ukázali to možná bych klad našel... MOŽNÁ ... :) PS: doufám, že toto nebude bráno jako spoiler :o) ale u tohoto filmu je to úplně jedno :o) ()
Scénář: John D. Brancato, Michael Ferris, John Rogers .. Neviděl jsem celé a ani nechci (trailer postačil, u filmu jsem usnul!)!! Číča, píča. Je to úplně zbytečné a Halle Berry v kostýmu je odporná už na fotkách natož pak v pohybu. To by bylo za 100mil$ Zlatých (hořkých) Malin... ()
rozpočet : $100 million tržby americké : $82,102,379 ()
Soundtrack Klaus Badelt: 1. Same Direction ,2. Scandalous ,3. Clever Kicks ,4. The Beat Box Is Around ,5. Who's In Control ()
Benjamin Bratt nie je najhorší (čo vie každý, kto ho videl v 6. batalióne), takisto Sharon Stone sa v minulosti strápnila už viac. A oscarová Berry nie je zďaleka taká otrasná, ako som čakal. Zároveň sa treba postaviť na stranu francúzskeho kúzelníka Pitofa, ktorý nám predviedol (v porovnaní s vidocqueovským Fantómom Paríža) umiernenejšiu audiovizuálnu stránku (čo je asi fajn, niekedy je predsa len menej viac). Problém Catwoman je v tom, že celé je to príliš kuriózne, triky sú čudné (skákanie naprieč mestom pripomína skackajúcu počítačovú hru z roku 1998) a scenár je divný. Celosvetová 82-miliónová tržba napokon nie je až taká mizerná... ale pri rozpočte 100 miliónov je. Osobne mi Catwoman viac vyhovuje v civilnejšom móde, ako "obyčajná" akrobatická zlodejka šperkov, ako nepredvídateľná antagonistka, čiže pred Halle Berry uprednostňujem Anne Hathaway. Akýsi stred predstavuje fenomenálna Michelle Pfeiffer, ktorá sa v Batman sa vracia síce nezaobišla bez rozprávkových motívov (oživenie pomocou mačiek, wtf?), ale napriek tomu sa jej podarilo nájsť polohu, aká Seline pristane najviac. Každopádne bacha, Berry tu nehrá Selinu, ale akúsi Patience Phillips, ktorú z komiksov vôbec nepoznám. ()
Co si budem povidat, kravina to je, se superhrdinskejma filmama to nema moc spolecnyho, ale 32%? To zase ne, zas takova sracka to neni. Problem je, ze Catwoman proste neni buhvijak nosna postava, zapletka s kosmetickou firmou je dosti nezajimava a souboju tu je naprosty minimum. Nehlede na to, ze tu proste neni zadnej poradnej souper, Sharon Stone je tragicka. Nicmene, film je natocenej vcelku svizne a Halle Berry je v upnutym kozenym oblecku proste super sexy a kdyz uz vse okolo stoji za hovno, clovek aspon muze koukat na ni. Navic se pohybuje jako kocka, o tom, ze nektery zabery znacne smrdi pocitacem, pomlcim. Co se tyce hudby, ona by ani nebyla tak spatna, kdyby si rejza neoblibil asi tak tri pisnicky a neflakal je tam furt dokola. Nicmene tri hvezdicky to da. ()
No, není to až taková hrůza, kromě těch prachů, co na to vydali. Ale jako zábavný nebo inteligentní film to brát nesmíte, protože to byste se rozesmáli nebo rozplakali hrůzou. Vlastně, když to srovnám s Kočkou Michelle Pfeipfer z Batmana s Keatonem, je to strašlivý. Michelle nám toho totiž na mnohem menším prostoru předvedla stotisíckrát víc, než ubohoučká Hail. A to mě jen utvrzuje v přesvědčení, že Oskaři se nedávají za schopnost hrát, ale spíše z politických nebo ekonomických důvodů, případně když už neví, komu ještě ho nedali. Rozhodně tahle Kočka mě nepřesvědčila, že by měla nějakej důvod se změnit a kromě dalšího příběhu Ošklivky Berry nic neukázala. ()
Jsou filmy, z nichž jsem byla zhnusenější nepoměrně víc než z chvílemi docela roztomilé a snadno zapomenutelné (a díky tomu neškodné) vyprávěnky o nesmělé děvčici změněné v superhrdinku. Navíc moje nesmírná láska ke všemu kočičímu, zatoulanými mourky počínaje a tygry ussurijskými konče, asi také udělala své. Jen mě znepokojuje, že mi tady Halle připadala lepší a podstatně sympatičtější než coby uvřískaná a přitom oscarová Leticia. ()
"Kočičí ženy se nedají zkrotit společenským řádem." Dokud byla Patience ušlápnutá, srandyvzdorná a živá, tak mě to moc nebavilo. Po změně stylu oblékání, jídelníčku a vypínání muziky sousedům mě to docela bavit začalo. Nebo si to možná jenom pletu s tím, že se najednou bylo na co dívat. A já jsem byl pro holky v kůži vždycky snadná kořist. A to ani nemusely svůdně říkat: Mňau. ()
Od filmu jsem čekal úplný propadák a zklamání, takže mě mohl jen mile překvapit. A to se docela i stalo. Catwoman se snaží být originální a jiná,, což se povedlo možná až moc, takže celkový výsledek mi přišel trochu chaotický. Nicméně rozhodně jsem se nenudil (i když začátek byl trochu pomalý). Znám horší filmy. ()
Hodně poprůmeřná záležitost, kterou naštěstí od totálního propadáku zachraňuje Halle Berry a její sexy kočičí kostýmek. Catwoman má dost stupidní scénář a i samostné postavy jsou hodně mdlé a nemají čím zaujmout. Nakonec u mě hodně odřené ***. ()
Nebudu tady okecávat, že to kravina neni, protože to prostě kravina je, ale je tu jedno velký nepřehlídnutelný plus, který tenhle film drží nad vodou a to je, že Halle Berry je prostě opravdová kočička se všim všudy, včetně líbezných ladných kočičích pohybů a když se ještě tu udělá nějakej střih a tu nějakej tríček, tak i na tu akci se dá koukat ()
Vystavět zápletku kolem sajrajtu na obličej chce odvahu. Pitof ji měl a zároveň tak spáchal kariérní sebevraždu. Ovšem nezdá se mi to o moc horší než pozdější komiksové filmy. Halle Berry je v tom perverzním oblečku sexy. Bohužel většinu času na hlavě střídá dvě helmy a není poznat, která z nich má být účes. ()
Infantilní klišovitý scénář (údajně na něm dělalo 14 scénáristů!) a ujetý vizuál počítačovější než by bylo zdrávo. Pohyb Catwoman je k zblití, akce nic moc a zmalovaná Halle Berry s chlapeckým účesem mě tedy moc nerozehřála. Přesto mě tahle stomilionová pakárna baví a vždycky se na ni rád znova podívám, dokázal jsem ocenit i ten krém, co vyztuží tvář Sharon Stone, takže při závěrečném souboji necítí rány. Film patří k nejnenáviděnějším filmům Rogera Eberta. ()
Reklama