Režie:
Jan PachlScénář:
Jan PachlKamera:
Marek JandaHudba:
Michal PavlíčekHrají:
Kryštof Hádek, Tomáš Jeřábek, Aňa Geislerová, Klára Melíšková, Stanislav Majer, Eliška Křenková, Jiří Lábus, Jiří Dvořák, Bohumil Klepl, Martin Pechlát (více)VOD (1)
Epizody(5)
-
FOXTERIÉRY (E01)
-
HULIZA (E02)
-
TEL-EVÍZE (E03)
-
MAESTRO (E04)
-
BALBA (E05)
Obsahy(1)
Standa Pekárek má v životě tři přání: řídit volhu, jezdit pro redakci humoru a lidové zábavy a vozit Goťáka. Pětidílná minisérie Volha je adaptace stejnojmenného románu Karla Hynie napsaná neobyčejným, bizarním a přesně odposlechnutým jazykem. Lze ji vnímat jako svéráznou historii Československé televize s řadou neuvěřitelných, i když reálných „historek z natáčení“. Současně je však portrétem svého hlavního hrdiny – omezeného egocentrika, který vyniká ve vymýšlení drobných podvodů a triků – jak si nakrást benzín, zfalšovat počet ujetých kilometrů, podvést manželku, zbavit se konkurence. Logicky se pak stává rovněž spolupracovníkem StB (s krycím jménem Volha), který bez jakýchkoliv výčitek svědomí donáší na všechny své spolupracovníky a pasažéry. (Česká televize)
(více)Recenze uživatele MirkaP k tomuto seriálu (4)
Volha (2023)
Volha je +- ze stejné doby jako Vyprávěj, ale nese úpně jiné poselství. Hnusnější, drsnější a bohužel reálnější. Ne vždy se na to dobře kouká, někdy by člověk radši neviděl. Nejpříjemněji mě překvapil Tomáš Jeřábek, svého produkčního kličkujícího mezi ploty podal se strhující nenápadností. https://bit.ly/3L0azAw ..... /// V rozhovoru s režisérem o jeho dalším seriálu Octopus se zajímavě vracejí i k Volze https://bit.ly/3R07Evt ()
FOXTERIÉRY (2023) (E01)
Beru to jako slibný rozjezd a dám šanci dalším dílům. Co jsem tedy zatím viděla - ponor do dost nepříjemné doby, kterou jsem zažila jako dítě. Doufám, že ne tak uplakané jako malý Staník, toho snad museli píchat špendlíkama, aby furt tak řval. /// Absolutně mě zaujala Melíšková jako čupr servírka, strašně jí ta paruka a černé mini-hadříky s bílou zástěrkou sekly. Jo, chodívaly takhle vystrojené na place všechny. Zvláštní kontrast s tou zaplivanostní čtyřek. Prostředí hospody ztvárněno velmi dobře, jen tam byla příliš dobrá viditelnost. Zakouřenost v podobné čtyřce totiž bývala taková, že nebylo vidět na to, co dělo tři stoly od pozorovatele, natož na konec lokálu. Detail, kdy Melíšková odchází domů, a na své pracovní oblečení hodí kabát a jde, mi připomíná, že hospodský personál smrděl kouřem na sto honů. /// Vybavil se mi jeden můj spolužák, který to "voe" používal místo čárky ve větě, a jako tečku používal výraz "voevoe". Dělávala jsem si z něj legraci, že by si diktáty měl přeříkávat po svém a za voe čmárat čárky, pak by měl za jedna. Někteří ani už nevnímali, že voe říkají, a byli schopni tak oslovit i učitelku (Helevoe souško). /// Kryštof Hádek svého hajzlíka s andělskou tváří podává moc dobře, tzn. je na pěst. Elišku Křenkovou jsem za těma brejlema vůbec nepoznala :D, až z titulků. ()
TEL-EVÍZE (2023) (E03)
Linka s Kleplem supr. Suprhnusná. ()
BALBA (2023) (E05)
Studie na téma "kde se vzali dezoláti". Ta zoufalost dvou televizí a tří aut, které v devadesátkách ztratí svou cenu ... Trapnost na trapnost a přitom přesvědčení, že je king. Syna mi bylo upřímně líto. Standa teda hnusák hnusnej až k zeblití, ale jo, pamatuju si takový lidi. /// Postava Ani Geislerové se stihla tiše pomstít. Ani v pozici děvečky pro všechno neztratila svou nabubřelost. Předpokládám, že to měla být nějaká reálná postava, když si dali takovu práci s tou zubní protézou, ale na to jsem málo v obraze, abych věděla která. /// A chudák produkční - ve chvíli, kdy všichni vystupujou, jeho přijmou do strany. Umřel na další infarkt nebo si to hodil? ()