Režie:
Lamberto BavaKamera:
Gianlorenzo BattagliaHrají:
Andrea Occhipinti, Anny Papa, Fabiola Toledo, Michele Soavi, Valeria Cavalli, Stanko Molnar, Lara Lamberti, Giovanni FrezzaObsahy(1)
Začínající skladatel filmové hudby Bruno (Andrea Occhipinti) je najat režisérkou Sandrou (Anny Papa), aby složil hudební doprovod k jejímu novému hororu. Hudebník chce věnovat svému dílu maximální soustředění, a tak využije nabídku na pobyt v dočasně neobsazené luxusní vile. Po několika podivných událostech v okolí domu Bruno pojme podezření, že děsivý snímek zde zřejmě našel svůj reálný předobraz. (J.Connor)
(více)Videa (1)
Recenze (26)
Říkám bravo ve stoje. Tohle je typ filmu od kterýho se nic nečeká a nakonec mě nakopne neuvěřitelným způsobem do koulí. Úvodní scéna s dětma(a jedno dítě je to samé co hrálo v House by the cemetery, sakra z toho kluka jde strach) je atmosférická a moc pěkně natočená. Pak film směřuje k giallu a to hodně pomalém giallu ale aspon se tu neustále něco dělo, a atmosféra byla poměrně silná a Bava si jí držel do úplného konce. Sem tam hodil vraždu, kterých je ale zoufale málo ale to vůbec nevadí protože způsoby vražd jsou fakt parádní třeba první s nožem přes plot byla zábavná a umlácení v koupelně nemělo chybu. Sice rozuzlení nebylo zrovna moc dobré a bylo nespravedlivé k divákovy ale za takovýhle překvapení tleskám ve stoje. ()
Na začátku osmdesátých let měl žánr gialla to nejlepší již dávno za sebou. Žánr byl již značně vyčerpaný a vyčpělý, točilo se jen čisté řemeslo bez žádné invence a k tomu v otřesné formě. Lamberto Bava svým příspěvkem patří tedy rozhodně k tomu lepšímu, co je v té době možné vidět. Což v jeho případě znamená lepší průměr. Mně osobně se Bavův režijní styl nelíbí, především pak jeho pozdější tvoba hraničí až určitým nevkusem... La Casa con la scala nel buio je ale nicméně atmosfericky velmi zdařilé a režisér ví, kdy správně přitvrdit na pilu. Jakl už zmiňují ostatní, větší zkrácení a vygradování by filmu jen pomohlo. Příběhově je to totiž liché, navíc s průhlednou pointou. Po herecké stránce naprosto sterilní. I přes mé všechny vítky, zaplať pán bůh za ty dary... ()
Slaboučké giallo, tak slabé jak "hrušková voda" místo kávy jak se říká ... Příjemné bylo akorát prostředí vily, kde se děj odehrával. Jinak děj, dialogy, motiv, příšerné a nudné scény ... Hrozně protahované, vedoucí k jasnému a logickému cíli. Gore taky nic moc, kromě vraždy v koupelně, ale ta to rozhodně nemohla zachránit. Hudba špičková, ale prostě jinak neuvěřitelně nudná záležitost ... Jedno z nejslabších diall, jaké jsem viděl ... ne-li vůbec nejhorší ... ()
Vynikajici a hodne napinave giallo z doby, kdy uz mel tento zanr sva nejlepsi leta davno za sebou. Puvodne televizni projekt, ktery byl ale pro svou brutalitu odmitnut a prestrihan na film. Neni se co divit, scena zabiti v koupelne je jedna z nejzabavnejsich co jsem videl, opravdu skvele zvladnute remeslo. Bohuzel, puvodne dvouhodinovy material mel byt sestrihan jeste vic, takhle je film misty az prilis pomaly. Z hercu, kteri se v te dobe motali kolem Bavy a Soaviho me potesil predevsim Stanko Molnar, znamy hlavne ze skveleho Macabra. Posledni velky klad je uzasna hudba, predevsim hlavni motiv je jeden z tech nejlepsich, jake lze u gialla najit. ()
Pátý film od Bavy a byť mě od něj nikdy nic zas tak nenadchlo a je to vždy čistej trash, je tam na druhou stranu také vždy "něco". To něco, co ho odděluje od všelijakých jiných italských srágoristů a to něco, díky čemuž nelituju dosavadního sledování. Moc fajn giallo, kterýmu kazí reputaci kromě, víceméně, maličkostí jen starší a obdobní bratříčci slovutných autorů, s nimiž se přeci jen nemůže příliš měřit. ()
Galerie (12)
Photo © Avo Film

Reklama