Ve vězeňské cele se díky nečekaným okolnostem setkávají nezaměstnaný dýdžej Zack, příležitostný pasák Jack a excentricky popletený italský turista Roberto. Zack a Jack nemají žádné iluze, noc za mřížemi pro ně zůstává potvrzením toho, že život za moc nestojí. Nejvíce jim vadí jejich podivínský spoluvězeň. Roberto mluví lámanou angličtinou, a tak mu příliš nerozumějí. Ještě méně chápou jeho nekonečný optimismus, živený vírou v americký sen. Jejich spoluvězeň je dráždí do chvíle, kdy oba pochopí, že má plán, jak z věznice uniknout... Režisér Jim Jarmusch vzdává osobitou poctu vězeňským filmům a žánru noir, proto poučeně, s obdivem, paroduje konvence klasických kriminálních příběhů a jejich hrdinů. Hořko-směšný až absurdní příběh se odehrává v Louisianě, kdesi v okolí New Orleansu. Jeho důležitou součástí je „pomalu jdoucí" černobílá kamera Robbyho Mullera, stejně jako hudba Johna Lurieho a písně Toma Waitse.
(Česká televize)
Ve vězeňské cele se díky nečekaným okolnostem setkávají nezaměstnaný dýdžej Zack, příležitostný pasák Jack a excentricky popletený italský turista Roberto. Zack a Jack nemají žádné iluze, noc za mřížemi pro ně zůstává potvrzením toho, že život za moc nestojí. Nejvíce jim vadí jejich podivínský spoluvězeň. Roberto mluví lámanou angličtinou, a tak mu příliš nerozumějí. Ještě méně chápou jeho nekonečný optimismus, živený vírou v americký sen. Jejich spoluvězeň je dráždí do chvíle, kdy oba pochopí, že má plán, jak z věznice uniknout... Režisér Jim Jarmusch vzdává osobitou poctu vězeňským filmům a žánru noir, proto poučeně, s obdivem, paroduje konvence klasických kriminálních příběhů a jejich hrdinů. Hořko-směšný až absurdní příběh se odehrává v Louisianě, kdesi v okolí New Orleansu. Jeho důležitou součástí je „pomalu jdoucí" černobílá kamera Robbyho Mullera, stejně jako hudba Johna Lurieho a písně Toma Waitse.
(Česká televize)
(více)
Minimalistický snímek o zatčení, uvěznění a společném útěku tří naprosto odlišných mužů: Zacka (Tom Waits), Jacka (John Lurie) a Boba (Roberto Benigni).
Film boří obecné zásady vystavění příběhu, typické pro filmy s tématikou útěku z vězení. Místo na "akční" scény se tvůrce citlivě zaměřil na vzájemné vztahy hlavních protagonistů, jež k sobě jen velmi těžko hledají cestu a stejně tak na existenciální situaci a vykořeněnost každého z nich. Místy až absurdní hořká komedie je charakteristický černobílý film Jima Jarmusche s hudbou Johna Lurieho a písněmi Toma Waitse. Klíčovým prvkem ve filmu je tzv. pomalu jdoucí kamera Robbyho Mullera, zachycující architekturu New Orleans a Louisiana bayou, kudy trestanci prchají.
Trpko-smiešny príbeh o mužoch mimo zákona sa odohráva v Louisiane, kdesi v okolí New Orleans. V jednej cele zavšiveného väzenia sa stretnú nezamestnaný dídžej Zack, príležitostný pasák Jack a popletený taliansky turista Roberto. Zack a Jack nemajú žiadne ilúzie a noc vo väzení je pre nich len ďalším dôkazom toho, že život za veľa nestojí. Obaja sú poriadne otrávení, ale najviac im vadí ich čudácky spoluväzeň. Roberto rozpráva len lámanou angličtinou a tak mu jeho druhovia neveľmi rozumejú. Ešte menej však chápu jeho nekonečný optimizmus, živený vierou v americký sen. Robertovo rojčenie jeho spoluväzňov ešte viac dráždi. Ale len do chvíle, kedy pochopia, že Roberto má plán ako z väzenia ujsť. Traja vetroplasi na úteku sa potom nadránom túlajú mestom a snažia sa nájsť podnik, kde by si dali poriadne raňajky. Film režiséra Jima Jarmuscha je poctou väzenským filmom a predovšetkým žánru film noir. Poučene i s úctou paroduje konvencie klasických kriminálnych príbehov a predstavuje hrdinov, ktorí sú odsúdení na život mimo zákona už len zo samej podstaty svojej existencie.
(Neopassion)