Reklama

Reklama

Velmi temné období

(festivalový název)
  • USA Super Dark Times (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Stredoškoláci Zach (Owen Campbell) a Josh (Charlie Tahan) sú najlepšími priateľmi už odmalička. Pri jednom bežnom poflakovaní sa s dalšími chalanmi zo školy však dôjde k hroznej nehode a strach ich prinúti konať nerozumne a pudovo. Incident zanechá stopy na ich psychike a stáva sa počiatkom trhliny priateľstva, ktoré sa pod náporom obrovského tlaku výčitiek svedomia a postupne sa rozvíjajúcej paranoje začne meniť v sled násilných činov. (sochoking)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (54)

JFL 

všechny recenze uživatele

Celovečerní debut Kevina Phillipse podle scénáře jeho dlouholetých přátel Bena Collinse a Luka Piotrowskiho bývá často popisovaný jako dospělejší a ponuřejší variace na Stůj při mě. Přestože se tvůrci tomuto přirovnání brání, není těžké vidět mezi filmy paralely. Oba pojednávají o čtveřici nerozlučných přátel, kteří v průběhu vyprávění postupně dospívají, oba jsou zasazené zdánlivě nostalgicky do doby, v níž tvůrci sami vyrůstali, a v prvé řadě se oba zaobírají přátelstvím, šikanou a koncem dětské nevinnosti. Ovšem zatímco Stůj při mě melancholicky konstatuje, že nejlepší přátele má člověk ve dvanácti, Velmi temné období ukazuje, jaké traumatizující zvraty může nabrat dlouholeté kamarádství během puberty. Phillipsův film přátelství neidealizuje, ale se zaměřuje na to, jak se kdysi úzký vztah dvou mladíků, kteří si každý mysleli, že o tom druhém vědí všechno, proměňuje právě v souvislosti s tím, jak se během mentálního i sexuálního zrání, mění osobnost každého člověka. Vyprávění k tomuto procesu přidává jako katalyzátor tragickou událost, která otřese zažitými jistotami a vyplaví na povrch pubertální nejistoty a úzkosti. Současně film podnětně zpřítomňuje, že pravé rozhraní mezi dětstvím a dospíváním přichází na střední škole, kdy se stále ještě nevyspělé uvažování neblaze prolíná s tužbami vyvolávanými náklonností k (nejen) opačnému pohlaví. Velmi temné období se odehrává v polovině 90. let, což bylo pro tvůrce důležité jednak z osobních důvodů, neboť tehdy sami dospívali. Díky tomu mohli do vyprávění zakomponovat spoustu dobových detailů vztahujících se k pubertě – počínaje soukromím bezdrátových domácích telefonů až po sledování zakódovaného signálu kanálů pro dospělé. Současně ale také 90. léta pojímají coby období konce nevinnosti v americké společnosti. Za zlomový moment pak považují masakr na Columbine a následnou proměnou postoje veřejnosti vůči násilí a mládeži. [psáno pro LFŠ 2018] ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Hodinka a něco docela ušla. Nejednalo se sice o nic převratného, ale film nabídl fajn atmosféru, příjemný retro look a celkem obstojné herecké obsazení. Jenže místo toho, aby ovzduší mezi účastníky tragedie houstlo a film spěl k nějakému smysluplnému závěru, přišel zvrat, který mi do konceptu vůbec nezapadal a spíš to vypadalo, že tvůrci najednou nevěděli kudy kam a vzali zavděk tou nejomletější slasherovou historkou. Škoda. Phillips si vybral pro debut trošku těžší látku a příliš neobstál, ale i tak se v některých momentech jeví zajímavě, tak to třeba příště bude lepší. 40% ()

Reklama

sochoking 

všechny recenze uživatele

Pomerne slušná dráma o dvoch najlepších kamarátoch, kde jedna nepríjemná nehoda spôsobí trhlinu v ich priateľstve, následkom čoho sa obaja zmenia a už nikdy veci nebudú také, ako predtým. P.S. By ma zaujímalo, čo má Owen Campbell za problém. Už v As You Are sa mi so svojim ksichtom zdal divný a inak tomu nebolo ani teraz, ked' sa zdráhal pobozkať tú rozkošnú Allison. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Dva kamarádi - trouba a magor. Nu, z toho nemůže vzniknout nic dobrého. A taky že ne! Magorovi zachutná krev a trouba, jak se zdá, ho není schopen zastavit. Zvláštně magický příběh maskuje místy poněkud utahaný děj. Vynikající kamera si rozumně pohrává se zpomalenými záběry doprovázenými temnou hudbou. Na artový film příliš obyčejné, na mainstreamový thriller málo napínavé. Jakési zvláštní kouzlo ale snímek má. Závěr ponechán čistě na divákovi. Bad Religion, Black Flag, Wire, Juno Reactor, Primitive Radio Gods, PM Dawn. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Drogy a videohry jsou špatné, áno? Nebýt samoúčelných pasáží nočních můr (především té "Lancelot, Ginevra a Excalibur") a závěrečné patnáctiminutovky, která je nezasloužená, přichází odnikud, je jak z jiného filmu a hledá laciné žánrové cesty "jak z toho ven" namísto dosavadní sofistikovanosti úzkostí dospívání, tak by se jednalo o debut, jakých se nezjevuje několik do roka. Atmosféra, postavy, obsazení, nasnímání, mluvou i vztahy uvěřitelní devadesátkový náctiletí, to vše jsou ovšem atributy tohoto "puberťáckého Farga", které z něj přeci jen dělají počin hodný pozornosti. ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama