Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zvláštní příběh o lásce, tanci a neumírání se odehrává koncem čtyřicátých let. Do plicního sanatoria přichází mladý muž, taneční mistr Mayer. Jeho diagnóza je vážná - tuberkulóza. Své nemoci se však nepodává a začne proti ní aktivně bojovat tancem i optimismem. Postupně získává další pacienty, kteří se dosud trpně poddávali svému údělu. Zanedlouho však jeho nemoc propukne v plné síle a záludnosti. Tváří tvář smrti je zosobněním lidské odvahy a pozitivního přístupu k životu. Film režiséra J. Jireše podle scénáře J. Hubače získal ceny Český lev 1995 za hlavní herecký výkon Martinu Dejdarovi a za nejlepší zvuk. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (128)

topi 

všechny recenze uživatele

Martin Dejdar mě nesedí jako herec skoro v každém filmu, tady navíc hraje titulní roli, za kterou získal i Českého lva (nechápu). Pořád stejnej, nezáživnej, protivnej. Prostě nuda. Nejlepší je jako dabér Bárta ze Simpsnů. Z pera Jiřího Hubaču určitě vypadly mnohem lepší práce, než je Učitel tance. Nevím, možná je to i režií Jaromila Jireše, ale tenhle film ve mě nějaké zvláštní pocity nevyvolal. Nejvíce se mě líbil Radek Holub v roli umírajícího a stále optimistického tuberáka. Jinak celkově slabší průměr. ()

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

Martin Dejdar a jeho chroptící učitel tance na mne již kdysi udělal velký dojem a považuji ho za jeho nejlepší a nejlépe zvládnutou roli. Navíc byla naprosto uvěřitelná a pro tanec má Dejdar opravdu vlohy. Dojemný příběh o boji se zákeřnou nemocí a nezdolné vůli chytí za srdce, a i když to není tak kvalitní dílo, musím říci, že herci i režisér udělali maximum, aby ze scénáře dostali nadprůměr. Zasloužených 75% ()

Reklama

swamp 

všechny recenze uživatele

Možná jeden z nejlepších hereckých výkonů Martina Dejdara. Život v plicním sanatoriu čtyřicátých let plný boogie-woogie. :) Naděje v podobě tance, jenž jako jediný dodává hlavnímu hrdinovi energii, se stává nadějí i ostatním členům ozdravovny..některým i posledním únikem z jejího obyčejného a jednotvárného režimu. ()

Bau.Baushka 

všechny recenze uživatele

To byl Dejdar ještě luxusní chlap. A jeho pohyby jsou zaručeně na jedničku. Skvělou roli zde měla paní Wilhelmová, ta jediná dovoluje uvádět v žánru tohoto filmu slovo komedie. Pravda ještě Halbich byl vtipný. Z ostatního obsazení bych vyměnila Báru Kodetovou, ta svou postavu úplně uzemnila. Hlaváčová byla super, Bydžovská, Adamovská jakbysmet. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Myšlienku bojovať s chorobou silou optimizmu stvárnil Dejdar ako tanečný majster na výbornú, v rámci toho ani na chvíľu nezíde z plátna a tak sa s jeho postavou dobre stotožníme. Množstvo scén je natočených veľmi verne, až sa mi chvíľami ťažko dýchalo. Vo filme je ale množstvo zjednodušení a málo rozvinuté boli všetky ostatné postavy a miesto toho sa objavovali výjavy z detstva, ktoré nemali jasný účel a skôr vyrušovali. Naviac tanečné čísla sú zo všetkého najnudnejšie, tiež tam boli akosi naviac, aj keď má film tanec v názve. –––– Chtěla bych důrazně upozornit, že během pobytu v našem ústavu se vystříháte vzrušení, kouření, pití, rychlé chůze, horké lázně, křiku, hlasitého smíchu, slunění a sexu! ()

Galerie (9)

Zajímavosti (9)

  • Ve filmu se poprvé pracovně setkaly Jana Hlaváčová s dcerou Bárou Munzarovou. (M.B)
  • Děj se odehrává v roce 1947, tedy chvíli po druhé světové válce. (Leopard105)
  • Natáčení probíhalo za plného a nepřerušeného provozu Kojeneckého ústavu při Fakultní Thomayerově nemocnici v Praze. V té době tam bylo asi 80 dětí a personál musel dbát na to, aby např. neplakaly a nerušily tak natáčení, navíc byla k dispozici 1 chůva, která rozdávala dětem dudlíky. I přesto se mnoho záběrů muselo právě kvůli pláči dětí opakovat. Na uspávání dětí se v případě potřeby podílely i dámské členky štábu. [Zdroj: Lidovky.cz] (alonsanfan)

Reklama

Reklama