Režie:
Steven SpielbergKamera:
Janusz KamińskiHudba:
John WilliamsHrají:
Meryl Streep, Tom Hanks, Sarah Paulson, Bob Odenkirk, Tracy Letts, Bradley Whitford, Bruce Greenwood, Matthew Rhys, Alison Brie, Carrie Coon, Jesse Plemons (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Film líčí příběh novinářů deníků The Washington Post a The New York Times, kteří zveřejnili tajnou zprávu označovanou jako Pentagon Papers o angažovanosti americké vlády během války ve Vietnamu. Snaha o ututlání skutečností trvající čtyři prezidentská období donutila první americkou vydavatelku Kate Graham (Meryl Streep) a ambiciózního šéfredaktora Bena Bradleeho (Tom Hanks) z deníku The Washington Post vyhlásit vládě bezprecedentní válku o zveřejnění tajné vládní zprávy Pentagon Papers. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (25)
Recenze (437)
Spielberg točit umí, to mu nelze upřít, ale proč každý svůj film musí zacákat kýblem sentimentu? Vzhledem ke zpracovanému tématu je snímek poměrně nudný. Ale tak hlavně že si v redakci zatleskali. Konečně jsem pochopila, proč mají Američané tak v oblibě open space kanceláře, potlesk klaky se v nich lépe nese. ()
Steven Spielberg je profi filmař a umí sexy i záběr s tiskárny a starou ruční sazbu novin a opravdu po celý film předvádí dokonale vyspělou filmařinu. Co je to ale platný, když příběh narvaný dialogy až po okraj mně poměrně nudil. Navíc film mluví především k americkému publiku. K publiku bohužel mluví především kino Lucerna a fakt, že filmové projekce ruší hudbou z klubu pod kinem, je to snad každá projekce v tomto kině, větší arogance od provozovatele kina snad ve světě neexistuje. ()
Od začátku jsem tomuhle filmu nevěřil a považoval ho za zbytečnou povinnou oscarovku, výsledek je ale překvapivě o poznání lepší. Nejde ani tak o mravenčí detektivně-novinářskou práci, ani srdcervoucí osudy hlavních postav, ale o nečernobílá morální dilemata, která je skutečně potřeba řešit. Publikovat, či nepublikovat? Důvody k tomu i onomu činu jsou logické a věrohodné stejně jako osobní nejistoty, podané navíc bez přehnaného patosu. Kreativní Kaminskiho kamera a umírněná Williamsova hudba podtrhávají Spielbergův styl, který je přece jen rozmáchlejší než třeba ten McCarthyho ve Spotlightu, ale s tím se musí počítat a nakonec se vlastně ani o problém nejedná. Překvapivě tedy musím pochválit vrstevnatější příběh se zábavnějším podáním, než bych čekal. Určitě se nejedná o nic jiného, než jak to na první pohled vypadá; nedávné Všechny prachy světa ale ukázaly, že i jasně načrtnutá zápletka vedená zkušeným filmařem se může po cestě rozsypat. A to naštěstí není případ The Postu. ()
Má rád filmy o novinářích a o historii, ale tady je prostě všechno špatně, všechno zajímavé, co v tom filmu je, se odehraje v posledních dvaceti minutách. O tom měl být celý film, ta předchozí hodina a půl je neskutečně nudná, zbytečná a o ničem. Je to zoufalý pohled, když ani takové herecké osobnosti jako Hanks a Streep se před kamerou bezradně, nepřesvědčivě plácají a nevědí, co mají hrát. Maryl Streep snad v nikdy životě nehrála takhle prázdnu roli o ničem. Kate Graham je tu vylíčena jako neschopná, trapná, nezajímavá puťka, která se jednou v životě vzpamatovala, ale to vůbec neodpovídá skutečnosti. Ve skutečnosti to byla moudrá žena, která celý život ovlivňovala dění v USA. Většina nedostatků toho filmu je vinou mizerného scénáře, ale Spielberg mu zrovna dvakrát nepomáhá. Koukat na jeho filmy, je čím dál větší utrpení. Miloš Forman toho sice netočil tolik, ale každý jeho počin byl něčím mimořádný. Spielberg valí poslední dobou filmy jak na běžícím páse a tomu odpovídá kvalita. Možná by měl zpomalit - dvakrát měřit a míň řezat. ()
Academy Award 2018 nominee. Mají média sloužit politikům, nebo lidu? Otázka, na kterou se zdá být odpověď snadná, zdaleka tak samozřejmá není - jak nakonec vidíme i u nás, kde Babiš zcela zdevalvoval historickou tradici některých deníků a jeho pohůnci v čele s čurákem Jardou Pleslem zdiskreditovali kdysi seriózní tituly. Přestože je svoboda tisku klíčovým tématem snímku, zdaleka nejde o jediné téma, jímž se tvůrci zabývají. Ve světle #MeToo je v dalším plánu postavení žen v mužském světě, hranice přátelství a pracovních vztahů, dojde i na klasická spielbergovská témata rodiny. Ne vždy vydařeně. Hlavně se to týká tématu "žena ve světě mužů". To by samotné stačilo, divák není idiot. Jenže filmaři to museli dát na odiv až příliš. Scény, kdy Kay přichází na jednání s bankéři nebo opouští soudní budovu, zatímco se kolem ní tvoří špalír žen všech věků a ras, které k ní obdivně vzhlížejí, jsou patetické až trapné. Přitom ona sama zase nic až tak výjimečného nedokázala. A mimochodem, publikování tajných vládních dokumentů je dost kontroverzní samo o sobě. I kvůli tomu se veřejnost unavená dlouhou válkou stala protiválečně zaměřená, a také proto nemohly americké jednotky dotáhnout vietnamskou válku do vítězného konce, což je špatně. Jinak je ale prequel Všech prezidentových mužů skvělý a bez chyb, Streepová i Hanks hrají výborně jako vždy, nevtíravá hudba na sebe nestrhává pozornost, jen scény podkresluje a dodává napětí, kamera si poradí i s dlouhými dialogovými scénami... Technicky nelze klasickýmu oscarovýmu filmu (tématem, zpracováním, výkonem hvězd) nic vytknout. ()
Galerie (70)
Zajímavosti (27)
- Ve scéně zobrazující protestující proti Vietnamské válce je možné zaslechnout výňatek z proslovu Maria Savia, „Put your bodies upon the gears“, který vyslovil během protestní akce Free Speech Movement na Californské univerzitě v Berkeley v roce 1964. (jezurka42)
- Americký prezident Donald Trump chtěl film vidět s předstihem v Bílém domě a následně v letním sídle Camp David. (Delock)
- Snímek je věnován režisérce a scenáristce Nore Ephron, která byla vdaná za Carla Bernsteina, který společně s Bobem Woodwardem odhalil skandál „Watergate“ v roce 1972 jako reportéři The Washington Post. Meryl Streep a Tom Hanks též během své kariéry spolupracovali s Norou Ephron. (jezurka42)
Reklama