Reklama

Reklama

V přístavu

  • USA On the Waterfront (více)
Trailer

Bývalý boxer Terry Malloy (Marlon Brando) se klidně mohl stát šampiónem, místo toho ale dře pro Johnnyho Friendlyho (Lee J. Cobb), předáka ve zločinem prolezlých docích. Když Terry nevědomky zaviní smrt jednoho ze vzpurných dělníků, pronásleduje ho pocit viny. Ale až láska k Edie Doyle (Eva Marie Saint), sestře zabitého muže, Terrymu ukáže, jak hluboko padl. Pak násilnou smrtí umírá i Terryho bratr Charley (Rod Steiger), protože odmítal vlastního sourozence zavraždit, a Terry se rozhodne Friendlyho zločinecké impérium rozbít. Nezapomenutelné drama o Terryho vykoupení patří mezi nejuznávanější filmy všech dob. (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (143)

Cimr 

všechny recenze uživatele

Kazanův styl mi nikdy příliš neseděl, připadá mi moc patetický a přehnaný (přehraný). V V přístavu se to ale drží v mezích, a tak mě z jeho filmů zaujal zatím nejvíc. Skvělý Brando i Bernsteinova hudba, celý příběh je napínavý a má atmosféru. Jediné, co mi občas vadilo, byl přehnaně levicový pohled, jako z Křižníka Potěmkina. Pardon, nemůžu za to, ale mám to prostě tak, že jakmile se ve filmu objeví v jednom záběru velká spousta naštvaných dělníků, začínám couvat. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Elia Kazan /Na Vychod od Raje, Divoka Reka, Tramvaj do stanice Touha/ natocil vyborny film o spinavych praktikach prijimania zamestnancov v akomsi pristavnom meste. Skvostne herecke vykony, Brando bol herec par Excelance, ale tesne mu na paty slape vyborny Rod Steiger /In the Heat of the Night - po Brandovi moj dalsi oblubeny herec starej generacie/. K tomu este perfektne dialogy a vyborne vystihnuta atmosfera pristavneho mestecka : 89 % ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Několik poznámek ke způsobu, jakým je celá tahle podívaná odvyprávěná. 1, Přístav je ze své podstaty otevřené místo, z něhož se dá kdykoliv utéct, přesto jako by nebylo kam. Jako by byl spíše vězením. Tohle film vyjadřuje skrze mimetický popis děje, tedy skrze maximum informací (tzv. nepotřebné detaily přístaviště), které vytvářejí dojem, že se vypravěč drží reality. 2, Celý film vystavuje kolem ústřední postavy Marlona Branda tři úrovně vyprávění. (i) Hlavní linie spočívá v zavraždění jednoho z mužů. Tato linie ovšem nemá jakýkoliv vliv na děj, pouze ho iniciuje. (ii) Tématická vyprávění (různé vložky a analogie) zastupují dělníci coby nosiči tezí, jejich nářky a trudné živobytí. (iii) Vyprávění bez přímé vazby představuje přístav samotný. Pouhá oblast veškerého dění, distancovaná od obyvatel, a zároveň jako by vyprávějící svou vlastní historii skrz tyto obyvatele. 3, Postavy filmu se zdají živé v tom smyslu, že jejich stanoviska neovlivňuje režisér ani scénárista. To je ovšem problém. V několika momentech se nedostává filmu nových impulzů a bylo by tedy vhodné, kdyby buďto vypravěč nějakou osobu dočasně zastoupil a pohnul s dějem, anebo by základní schéma zůstalo, ale rám obrazu by se zahustil více informacemi (falešnými i dějovými). 4, Vypravěč nezřídkakdy dění pouze pozoruje a nechává na postavách, jak si vyřeší svoje spory. Především v milostném vztahu Brando – blondýna zcela absentuje a zanechává dvojici v intimitě. A pak zasáhne, zničehonic vyostří situaci. A pak zas jen pozoruje. Nikoliv tedy že by neustále drobnými posuny hýbal s dějem. Problém je, že při flirtování dvojice vzniká ohromná propast mezi postavami a divákem, kteří nemůžou být ve vztahu jakkoliv zainteresováni. ____ Jestliže marxismus hlásal základnu (vzbouření dělníků...) a nadstavbu (...zasazené do fiktivního příběhu), film se nám pochopitelně snaží namluvit opak. Snaží se nám namluvit, že nebyl natáčen dle schématu, nýbrž životně a svěže. Přirozeně tomu tak není. Proto nemusí vypravěč tak často vstupovat do postav a korigovat děj. Protože vše ovládá ideologie a autor, jakýsi strůjce obrazů a loutkář v pozadí, stojící nad samotným vypravěčem. ()

Boss321 

všechny recenze uživatele

Hned na začátek musím podotknout, že kdyby jste si chtěli vychutnat snímek v celé své kráse, tak by jste se museli vrátit o padesát let zpět, protože jen tak by jste pochopili co tento snímek ve své době znamenal. Poměrně jednoduchý příběh je vykreslel naprosto dokonale a nudit se dozajista nebude. Ovšem to nejlepší na celém snímku jsou herecké výkony, kterým naprosto dominuje excelentní Marlon Brando v jedné ze svých nelepších rolí. Eva Marie Saint zahrála na výbornou škoda, že podobný úspěch nikdy nezopakovala. Závěr je nezapomenutelný a i když je to spíše na čtyři hvězdičky, tak za konec jednu přihodím. Film byl oceněn osmy Oscary včetně těch za nejlepší film, režii a hlavní herecký výkon...... ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Hviezdne obsadená dráma, ktorej téma ma až tak nezaujala ako remeselné spracovanie. Spracovanie, ktoré si dovolím tvrdiť, je na 50. roky nadčasové. A spolu s hereckými výkonmi - hlavne Brando a Cobb hrajú perfektne - tomu dodávajú tú správnu atmosféru. Steigera som takmer ani nespoznal a Malden v roli kňaza je nečakane akčný. Príbeh sa sprvu pomalšie rozbieha, ale od polovice naberie solídne tempo, aj bez nejakej väčšej akcie. Gangsterka, ktorá s trochou nadsázky by šmakovala aj komunistom. ()

Galerie (62)

Zajímavosti (35)

  • V roce 2007 byl film zařazen mezi nejlepšími filmy všech dob Americkou filmovou institucí na 19. místo. (J.A.K.)
  • Producent Sam Spiegel (1901–1985) zapomněl zaplatit za vybavení na zadní projekci, proto je ve slavné scéně Marlona Branda a Roda Steigera žaluzie za nimi. (J.A.K.)
  • Filmový debut Johnnyho Sevena. (Kulmon)

Reklama

Reklama