VOD (1)
Série(3) / Epizody(36)
-
Season 1 (2017) - 12 epizod
-
Season 2 (2018) - 14 epizod
-
Nové obzory (2022) - 10 epizod
Obsahy(2)
Seriál se odehrává 400 let v budoucnosti a sleduje dobrodružství průzkumné vesmírné lodi Orville střední úrovně. Její posádka, lidská i mimozemská, čelí zázrakům a nebezpečím vesmíru. (Disney+)
Recenze uživatele VanTom k tomuto seriálu (3)
Season 1 (2017) (S01)
Pokorný hold klasickému Star Treku se navrací k jeho samotné podstatě a možná člověku několik dílů dochází, že se ji nesnaží "módně" shazovat ani vytlemeně parodovat, ale opravdu obléká podobný kabát a kráčí v povědomých šlépějích - jen s úsměvným, znalým pomrkáváním. Posádku unijní průzkumné lodi USS Orville proto tvoří normální (s)prostí lidé (mimozemšťané), kteří pro nemístnou hlášku / sexuální narážku, kanadský žertík či sklenku alkoholu nejdou daleko - ovšem ve výrazně umírněnějším podání, než bych od MacFarlaneho čekal. Navíc mnohým epizodám nechybí myšlenka a (stejně jako "předloha") nakusují závažná společenská, kulturní či náboženská témata. Přesto musím podotknout, že si mě ani postavy, ani zápletky kolem prstu úplně neomotaly - zatím. ()
Season 2 (2018) (S02)
Tak ani ve 2. sérii mi posádka lodi Orville extra k srdci nepřirostla. Zápletky se točily hlavně kolem partnerských vztahů, případně byly vystavěny na nějaké naprosté absurditě (planeta řízená astrologií); pročež střídmý humor vycházel třeba z jednoho jediného výstřelku (Bortus se potřebuje vymočit, Bortus propadne závislosti na pornografii / nikotinu) na epizodu. Důsledná stylizace do prvních Star Treků pak vyprávění spíš ubližovala, ani ne staromódně strohým vizuálem, jako topornou režií / akcí bez dynamiky, nemluvě o bezstarostném, odbytě nevědeckém přístupu k řešení nadrobených situací. ()
Nové obzory (2022) (S03)
Jádro třetí sezóny leží rozhodně ve vztazích (možná bezmála telenovelových), jimž ustoupila i komičnost – samozřejmě trefné glosy ani vtipné absurdnosti nevymizely úplně, jako kořením jimi charaktery získávaly na přirozenosti. Překvapily rošády v globálním vesmírném uspořádání a politických spojenectvích Unie, které prokázaly slušnou netrivialitu, stejně jako univerzální přenositelnost. Seth MacFarlane si dal zjevně záležet, na co chce poukázat, a nebál se jít do hloubky (i za cenu filmových délek epizod); akorát ve snaze o tolik moderní pokrokovost v otevřených otázkách sebeurčení či rovnoprávnosti (pohlaví) paradoxně sám padl do pasti netolerantnosti ke kulturám, co nevyznávají ty "jediné správné" – tzn. západně liberální – hodnoty. ()