Reklama

Reklama

The Orville

(seriál)
  • USA The Orville (více)
Trailer
USA, (2017–2022), 31 h 43 min (Minutáž: 42–86 min)

Tvůrci:

Seth MacFarlane

Hrají:

Seth MacFarlane, Adrianne Palicki, Penny Johnson Jerald, Scott Grimes, Peter Macon, J. Lee, Mark Jackson, Jessica Szohr, Halston Sage, Anne Winters (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(3) / Epizody(36)

Seriál se odehrává 400 let v budoucnosti a sleduje dobrodružství průzkumné vesmírné lodi Orville střední úrovně. Její posádka, lidská i mimozemská, čelí zázrakům a nebezpečím vesmíru. (Disney+)

Videa (5)

Trailer

Recenze (102)

SpaceOdyseus 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Skvele. Mix tradicnich trekovskych dobrodruzstvi s trosicku osobitejsim McFarlanovym humorem mi opravdu sedl a celou serii jsem se bavil. Bylo tu par slabsich dilu, ale vetsina jich byla na plny pocet. Ja se bavil, atmosfera dobrodruzstvi a objevovani novych planet, civilizaci a entit me naplnovala uz u uvodnich titulek. Proste paradni spin na trek, lepsi nez samotny trek. ()

majxik 

všechny recenze uživatele

Super seriál. Jako StarTrek snaží se pomocí různých ras s různými problémy komentovat dnešní společnost. Rozdíl mezi StarTrekem a Orvile je ale ten, že Orvile se to nesnaží schovat a zároveň k tomu dávkuje humor po lahvích. Pokud hledáte ale vážné scifi, asi se tomuto seriálu vyhněte z protože není pro vás. ()

Reklama

cyphercz 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Hodnocení první řady z 9.12.2017: Je to v podstatě takové neoficiální, ale povedené pokračování Star Treku okořeněné typickým MacFarlaneovým humorem. Posádka je vcelku sympatická, za nejlepší/nejzajímavější postavy považuju Alaru, Bortuse a Isaaca. Z epizod první série se mi pak nejvíc líbily If the Stars Should Appear, Krill, Firestorm a New Dimensions. Doufám, že tahle show vydrží minimálně tak dlouho, jako Family Guy:) Celkové hodnocení po třetí řadě: První a druhá sezóna jsou pro mě solidní čtyřhvězdičkové scifi comedy jízdy, sice tu a tam něco skřípe, nějaká ta epizoda je slabší, ale celkové vyznění je pořád více než dobré. Bohužel série s pořadovým číslem tři se dle mého absolutně nepovedla musím celkové Orville hodnocení snížit na 3 hvězdy a 66%. ()

bobstock 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jak jsem se s tímto seriálem nemohl popasovat v prvních třech dílech, další jdou jen a jen nahoru. Všechny postavy sympatické a samotné zpracování jemně střídá vážno s pár vtipnými scénkami nenásilně vloženými do každého dílu. Vždycky mě alespoň jedna rozesměje na celý kolo. Příjemný fan seroš s nadhledem. 80% ()

Eodeon 

všechny recenze uživatele

mé hodnocení – stejně jako podle všeho většina hodnocení – vychází ze srovnání se Star Trekem. jsem fanoušek Star Treku a tudíž jsem zaujatý, to jistě. ale jelikož zjevnou prioritní ambicí Orvillu je navazovat na vzor Star Treku a konkrétně Nové generace a být mu věrným pokračovatelem, nepovažuji svou specifickou perspektivu za neférovou a ani žádná dílčí srovnání odtud odvozená. dále následují spíše izolované bloky poznámek, které mají za účel zaznamenávat postupný vývoj mých pocitů ze seriálu. ///// nepochybuji, že Seth je fanoušek. jeho nadšení se do seriálu znatelně promítá. ale stejně tak se nadšení jejich tvůrců promítá i do všech startrekových fan filmů, a přesto je drtivá většina z nich hrozná. jak je tedy vidno, entusiasmus sám o sobě zkrátka nestačí. ///// první dojmy ze začátků seriálu byly přímo strašlivé. mám-li se je pokusit shrnout: celé to bylo nehorázně laciné. nade všechna očekávání a varování. měl jsem pocit, jako kdybych sledoval sci-fi seriál ze 70. let, někde na úrovni Bucka Rogerse v 25. století. MacFarlanovu snahu z hlediska profesionality válcuje i Star Trek Continues a to je fan seriál; takový, který navíc nepokrytě přiznává, že je kopií Star Treku cílící na diváckou nostalgii, a tudíž ode mě oproti Orvillu dostává body navíc za upřímnost. ///// Orville se často snaží tvářit chytře, ale v jádru bývá spíše hloupý a ponižující. brutálně vykrádá Trek (a nejen) a tím myslím konkrétní zápletky konkrétních epizod, ale zpracováním je zjednodušuje a znevažuje, čili z toho pokaždé vzešel slabý odvar plagiarizované předlohy. pro ilustraci si stačí srovnat geniálně napsaný scénář k epizodě „Nosedive“ ze seriálu Black Mirror s MacFarlneovým tupým a bezzubým pokusem o nemlich totéž v epizodě Orvillu „Majority Rule“. ///// dále k postavám – celé osazenstvo můstku jsou buďto arogantní volové (týká se všech lidských postav), nebo směšní klauni, které nelze brát vážně (všichni mimozemšťané v posádce), velitelská rozhodnutí jsou často přímo idiotská a zůstává nad nimi rozum stát, jak kdyby posádka byla naprosto nekompetentní, čemuž se téměř nechce věřit s ohledem na to, že zápletky jsou často účelově vystavěné jako oslí můstky, k nimž se elegantní řešení nabízí úplně samo, zero effort. (a ano, přiznejme si, že Trek se tímto neduhem občas projevoval také, ale to je sotva dobré ospravedlnění) ///// chování postav ve službě vyznívá krajně neformálně; prostě se spolu důstojníci na můstku vybavují jak někde po službě v kantýně, nefunguje to ani jako komedie (zasmál jsem se zatím jen jednou a už si ani nepamatuji čemu), ani jako seriózní sci-fi (nic nového to nenabízí a věda dostává s prominutím na držku). z celé první sezóny bych pouze jedinou z epizod („Pria“ s Charlize Theron) byl ochotný označit za jakž takž uspokojivou. jen jedinou! a to je velká bída. ///// teprve v druhé sezóně Orville se naskytlo několik epizod, které se mi líbily. sláva! stačilo vydržet sedmnáct špatných až lehce podprůměrných, ale první opravdu dobré jsem se konečně dočkal. šlo jen o poněkud nešikovné námluvy mezi člověkem a robotem. ale bylo to vtipné. připomnělo mi to ty lepší epizody o Datovi z TNG. mám ten pocit, že MacFarlane umí nejlépe tehdy, když má nízké ambice. když točí ‚prostě jen další epku‘ v řadě, neškodnou ‚vztahovku‘. pak ok. ale v momentě, kdy chce točit něco epického, nebo filozofického, tak ‚uteč kdo můžeš!‘ ///// a později i ten vážně podaný dvojdíl „Identita“, jejíž význam pro seriál Bedraz na trekkies.cz kdysi přirovnala velmi trefně k „The Best of Both Worlds“, se mi docela zamlouval, i když byl krapet více akční a, jak je u Orvillu zvykem, zcela bez (vlastního) nápadu. ///// nějaká ta vzestupná tendence zde tedy imho opravdu je, ale dává si neskutečně načas. až si říkám, že méně trpělivý divák by to na mém místě musel vzdát dávno předtím, než by se dočkal jakéhokoliv projevu kvalit hodných ocenění. ///// kde je dále znát posun k lepšímu, je triková stránka. mezi první a druhou sezónou se otevírá z hlediska úrovně CGI enormní propast. dokonce i postavy vnímám postupem času jako méně a méně nesnesitelné, ale i při pozvolném zlepšování není snadné si budovat vztah k někomu, kdo se před vámi na první dojem projevil jako kardinální kokot (to ostatně platí i v reálném životě), a tak je těžké přimět se, aby mi sebeméně záleželo na tom, co za příkoří se postavám právě v tu chvíli děje. velmi slabé výkony v podstatě všech herců vyjma MacFarlanea samotného tomu také nepomáhají. nemluvě o miscastu některých z nich, respektive těch, kteří zjevně nemají obecně žádné předpoklady pro komedii. vlastně i humor se časem zlepšuje, i když si uvědomuji, že to je nejvíc subjektivní kategorie. každopádně narážku na „Dicka van Dykea“ budu rozdýchávat ještě dlouho, a to doslova, s ohledem na to, že jsem se při ní málem udusil sušenkou. ///// celkově Orvillu ve srovnání se Star Trekem chybí sofistikovanost. zápletky mají potenciál k sociální reflexi, ale brání tomu jejich „naředěnost“, jinak řečeno extrémní zjednodušování předkládaných témat, a jejich působivost se ztrácí s vědomím, že ke každé lze najít nějaký dřívější vzor, který je zde prachsprostě a neobjevně kopírován; aneb raději rewatch kvalitních starších seriálů, než být nucen trpět jejich vykuchaný, neautentický falzifikát. duchu Star Treku snad ještě více než nedostatek invence a autentičnosti odporuje vyobrazení lidí budoucnosti jako o nic vyspělejších omezenců ve srovnání se současností. Roddenberry by takovou tlupu nesvéprávných neandrtálců v posádce Star Treku nerozdýchal. a osobně nemohu vystát, jak se seriál tváří, že přejímá startrekovský ideál hlubokého respektu ke společenské a kulturní identitě jiných civilizací a že dodržuje pravidlo Základní směrnice o nevměšování, ale v praxi si s ním „hrdinové“ brutálně vytírají zadní partie snad v každé epizodě. i jako naprosto laickému zájemci o kulturní antropologii mi bylo v mnoha případech zle z toho, s jakou nadřazeností vnucují ti ubožáci své hodnoty „podřadným“ kulturám. když vyloučím vykrádání konkrétních zápletek, pak v podstatě to jediné, čím mi to celkově přijde blízké dřívějším Star Trekům spíše než současná oficiální tvorba, je ten epizodický formát a přístup při designu některých vizuálních prvků. ///// takhle se Trek zkrátka nedělá. Trek vždy byl a vždy by měl být to nejoslnivější a nejodvážnější sci-fi na současných obrazovkách. nikoliv laciný druhořadý recyklát. Star Trek nehraje na jistotu, neobrušuje ostré hrany, nebojí se kontroverzí, nebojí se být provokativní. odvážně se pouští tam, kam se dosud nikdo nevydal, jak doslovně při zkoumání nových světů, tak pokrokovostí svého obsahu. nic z toho Orville nemá. () (méně) (více)

Galerie (404)

Zajímavosti (68)

  • Ačkoliv to není výslovně uvedeno, doktorka Finn (Penny Johnson Jerald) je hlavní lékařkou na lodi a je odpovědná za zajištění zdraví všech biologických forem života. A protože partnerský vztah mezi lékařem a jeho pacientem je považován za neetický, Isaac (Mark Jackson) je doslova jediným členem posádky, který může s doktorkou navázat intimní vztah, aniž by to představovalo střet zájmů. (HellFire)
  • První epizoda, ve které je výslovně uvedeno, že důstojníci Unie používají zařízení k překládání cizích jazyků. (HellFire)
  • Název epizody Elektrická ovce je odvozen od knihy „Sní androidi o elektrických ovečkách?“ od autora Philipa K. Dicka. (HellFire)

Reklama

Reklama