Režie:
Eung-bok LeeScénář:
Eun-sook KimHudba:
Hye-Seung NamHrají:
Byung-hun Lee, Tae-ri Kim, Yeon-seok Yoo, Min-jeong Kim, Yo-han Byeon, Woo-jin Jo, David Lee McInnis, Moo-seong Choi, Kap-soo Kim, Ee-seong Kim, Jeong-eun Heo (více)VOD (1)
Epizody(24)
-
Episode 1 (E01)
-
Episode 2 (E02)
-
Episode 3 (E03)
-
Episode 4 (E04)
-
Episode 5 (E05)
-
Episode 6 (E06)
-
Episode 7 (E07)
-
Episode 8 (E08)
-
Episode 9 (E09)
-
Episode 10 (E10)
-
Episode 11 (E11)
-
Episode 12 (E12)
-
Episode 13 (E13)
-
Episode 14 (E14)
-
Episode 15 (E15)
-
Episode 16 (E16)
-
Episode 17 (E17)
-
Episode 18 (E18)
-
Episode 19 (E19)
-
Episode 20 (E20)
-
Episode 21 (E21)
-
Episode 22 (E22)
-
Episode 23 (E23)
-
Episode 24 (E24)
Obsahy(2)
Mladý chlapec, který po „korejské expedici“ v roce 1871 skončí v USA, se vrátí do Koreje přímo v historický moment a zamiluje se do aristokratky. (Netflix)
Recenze (25)
“Guns, glory, sad ending.” ■ Seriál stál 27,8 mil. USD a je to na něm vidět. Výborná filmařina. Bez jediné postavy, která by mi vadila. Z filmově neznámého období korejského císařství, ve kterém Japonsko stupňovalo své požadavky. Do jisté míry historická fikce, protože američtí vojáci v tomto čase nebyli v Koreji přítomni, ale nevadí. Mnohé veci odpovídají. ■ Trailer https://m.youtube.com/watch?v=rPJSo4fhtRU ■ Pěkně pracovali s písní Greensleeves https://m.youtube.com/watch?v=A8tH9wKvVdY ■ P.S. Víc herců ve vedlejších rolích jsem znal už z Descendats of the Sun. ()
Táto dráma bude vo mne ešte dlho rezonovať a každú ďalšiu s ňou budem porovnávať. Charizmatický Lee Byung Hun dal seriálu punc vznešenosti, vrúcnosti, citu a ľudskosti. Uverila som mu každé slovo, gesto a prejav. Lenže tu je každá postava bezchybne vypracovaná a zanecháva hlboký dojem. Či už sú to traja osudoví muži, ktorí žijú pre jednu ženu a namiesto toho, aby o ňu bojovali, bojujú za ňu, ochraňujú ju a pomáhajú jej, dvojica sluhov, ktorí ju vychovali a vložili svoje životy do jej rúk, dvoja lovci otrokov, z ktorých sa stávajú bojovníci za slobodu, originálna postava majiteľky hotela, ktorej vystupovanie si diváka okamžite získa a takto by sa dalo pokračovať. Krásny soundtrack navodzuje sugestívnu atmosféru a prenesie vás tridsiatimi hodinami deja bez jedinej nudnej scény. Dôraz je kladený na detaily, zvukovú stopu, spomalené, prevrátené a prelínajúce sa zábery, akrobatické výkony, bezchybné dialógy so správnou dávkou napätia, humoru, romantiky aj smútku. Tlieskam celej produkcii. ()
Tak nějak si říkáte, jak bude seriál pokračovat a jak vše dopadne, ale opak je pravdou. Korejci tohle prostě umí, umí překvapit a vybudovat krásné postavy a vztahy mezi nimi. Seriál je dlouhý, takže je na vše dost času, krásně si hraje s motivacemi a odhaluje postavy z více stran. Každá z hlavních postav má své záporné stránky i klady. Dlouho mě něco nebavilo tak jako tohle, kde si pozornost pro sebe strhávají postavy mimo ústřední dvojici. Kdyby tohle natočili v Americe, bude z toho neskutečná sračka, ale v korejském podaní jde o pohlazení na duši. Tady neuvidíte ani kotníček dámy nebo polibek a je to emočně nabité až k prasknutí. Ještě musím zmínit krásnou hudbu a celkově vizuál. Skoro každý druhý záběr by mohl být v rámu a pověšený na zdi. ()
Jsem na začátku posledního dílu, a protože tuším, co to se mnou udělá, tak komentář raději napíšu teď. Že bude seriál stát za to, se dalo tušit už jenom z toho, že hlavní roli po devíti letech od ikonické IRIS podepsal Lee Byung-hun. Ovšem, co netušil asi nikdo, je fakt, že tohle bude jeden z nepropracovanějších korejských seriálů vůbec. Tvůrci nezanedbali absolutně nic. Počínaje výběrem herců (excelentní Yoo Yeon-suk dal své roli tolik, že pozornost velké části publika strhl převážně na sebe a já bych nevěřila, že se do podobného charakteru dokáže tak položit), přes výběr lokací, muziku a... a neuvěřitelným smyslem pro detail. Prolínání záběrů, zátiší s dýmkami, nápis v mouce, kde je místo O prstýnek, to všechno jsou věci, které mi braly dech. Obrovskou zásluhu na všem má scénáristka, které jsem po Heirs nemohla přijít na jméno. Dvacet čtyři dílů bez jediného hluchého místa a s tolika emocemi. Akce, romantiku a napětí střídaly chvilky jemného humoru, který obstarávala většinou hlavní mužská trojice, jejíž vzájemná nevraživost proměňující se v pevné přátelství byla prostě uvěřitelná a lidská. Těch věcí tam bylo víc a já bych mohla psát až do příštího roku. A stejně by to ten, kdo neviděl, nepochopil. Tohle se prostě musí vidět. Titulky ()
Po prvom diely som si povedala, že toto dobre skončiť nemôže, ale až tak fatálny koniec? Napriek tomu som na celých 24 dielov pozerala s nemým úžasom. Okamihy absolútneho lyrična striedané s nevýslovnou krutosťou (fyzickou aj psychickou) a beznádejou: Seriál je plný postáv, ktoré by samé osebe vydali na samostatný film či seriál so svojimi osudmi, ktoré sa spočiatku zdali byť tak nesúvisiace a nakoniec boli viac prepletené ako sa dalo čakať. Milostné vzťahy, kde každý miloval niekoho kto nemiloval jeho a napriek tomu boli, alebo možno práve preto tak čisté, možno až príliš. Skvelý seriál. ()
Galerie (178)
Photo © Studio Dragon Corporation / Hwa and Dam Pictures / tvN (Total Variety Network)
Zajímavosti (5)
- Melodie, která zní z hrací skříňky, je nám známa v Kubišové verzi písně „Dobrodružství s bohem Panem“ (1969), pochází však z Anglie z konce 16. století. Zelené rukávy/Greensleeves (Lady Greensleeves) byla vytvořena v hudebním stylu tehdy populární jihoevropské romanescy a pravděpodobně má dnes už pouze dohadovaný sexuální podtext. Zajímavé je, že v Shakespearových „Veselých paničkách Windsorských“ (1602) jedna z postav dvakrát zmiňuje „melodii z Greensleeves“. (Jirka_Šč)
- Seriál je z části historická fikce. Americké jednotky nebyly v čase korejského císařství (1897–1910) v Koreji přítomné. (Jirka_Šč)
- Frederick Arthur McKenzie, korespondent britakého Daily Mail, který se objeví v poslední epizodě, byl skutečná historická postava. Situaci v Koreji věnoval několik knih, například „Korea's Fight for Freedom“ (1920), ve které píše o setkáni s členy Righteous Army. (Jirka_Šč)
Reklama