Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Když seržant Dave Bannion (Glenn Ford) vyšetřuje překvapivou sebevraždu jednoho ze svých kolegů, naráží na jisté nejasnosti. Mrtvý zřejmě pracoval pro Mikea Laganu (Alexander Scourby): zkorumpovaného šefa městské správy - a jak se Dave domnívá - zároveň hlavu městské mafie. Když seržantovi začnou klást do cesty překážky i jeho nadřízení, pustí se do případu s o to větší vervou... Podle novinového seriálu Williama McGiverna. (Pohrobek)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (65)

Topco 

všechny recenze uživatele

Pozreté po cca 10 rokoch znova, asi 4.raz a stále je to noirová jazda par excellence. Keď sa vyšetrovanie mení v osobnú pomstu v hard-boiled podaní Glenna Forda! Marvin je na minimálnom priestore dokonalý, Gloria rozkošná. Jedna z najnásilnejších noiroviek (spolu s Kiss Me Deadly, The Big Combo, Phenix City Story - to všetko je však až rok 1955): násilie síce nie je zobrazené explicitne, no jeho následky cíti divák azda rovnako nepríjemne. Pikoškou je, že počas prvého stretu Forda a Grahame hrá v podniku The Retreat ikonická pieseň z Gildy (1946) :). ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Zatímco německá éra Fritze Langa mě nepřestává fascinovat, jeho americké kusy jsou pro mě zatím spíše průměrnou podívanou. Spolu s The Big Heat si odškrtávám jednu velkou noirovou klasiku, ale nic zásadního ve mně snímek nezanechal. Dějově naprosto obyčejné a herecky klasicky strojené (tak to ovšem má být, já vím). Jen ta filmařina dává vědět, že za režijní stoličkou sedělo velké jméno. Od prvních momentů mě nejvíc bavily skvělé kamerové pojezdy, které pomocí několika jednoduchých pohybů rozzáběrovaly scénu tak, jak by to většina jiných režisérů dokázala pouze s přispěním střihu. To bohužel nemění nic na tom, že jsem v životě viděl už nějaký ten lepší a zábavnější noir, který nebyl tak schematický a pocitově uzavřený, jako právě The Big Heat. 6/10 ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Nejdem tuna vypisovat siahodlhe komentare, takze len strucne. Ano, stale si myslim, ze najlepsie noiry sa tocili v USA v 40. a 50. rokoch 20. storocia, a ze eru noirov skvostne zakoncil Welles so svojim Touch of Evil. A ne, nemam rad francuzske noiry s Vino Lenturom - Motyl na ramene. Takze skvostna noirova jazda opat pokracuje, pribeh je cynicky, rozhovory cynicke : ako funda noirovej jazdy som spokojny. 94 % ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Gangsterský boss ovládající celé město, chamtivá vdova po zkorumpovaném policajtovi, policejní důstojníci mastící karty s psychopatickými vrahy, zločin a korupce všude, kam oko dohlédne, a mezi tím poslední spravedlivý detektiv (G.Ford), který rutinní vyšetřování mění po zavraždění své manželky v osobní pomstu. A když se mu podaří s pomocí gangsterské milenky organizaci zlikvidovat, nečekají ho žádné ovace kolagů a povýšení, ale další úmorná polcejní dřina. Langovo mistrovské dílo je pro žánr noir naprosto zásadní záležitost. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Veľmi dobre napísané a výborne zahrané postavy v dobrom príbehu. Ale celé je to na mňa strašne hŕŕŕŕ. Chýbala mi atmosféra a na to, že to robil režisér Langovho kalibru mi to prišlo aj prekvapivo štandardne natočené. Výborná žánrovka a film ktorý sa patrí vidieť ale pravdu povediac... čakal som viac. Mnohé vylepšuje perfektná záverečná tretina ()

Galerie (41)

Zajímavosti (12)

  • Studio Columbia si chtělo vypůjčit od 20th Century-Fox Marilyn Monroe pro roli Debby Marshové. Cena byla ovšem tak vysoká, že místo ní byla nakonec obsazena Gloria Grahame. (Mol)
  • Truffautova recenzia na tento film býva chápaná ako východisko politiky autorov (auteur). Nielen, že je v nej použité slovo autor vo vzťahu k filmu, ale objavuje sa aj myšlienka konzistentných tém vystupujúcich z rozmanitých žánrov, ktoré Lang natáčal. Truffaut k nemu prechovával obdiv a označil ho za „najizolovanejšieho a najmenej pochopeného zo súčasných filmárov“. Plynie to z Langovho neprikrášleného zobrazovania človeka, ktoré je znateľné vo všetkých jeho amerických filmoch. Postavy v jeho filmoch sú outsideri, ktorí prešli odlúčením od spoločnosti, sú obeťami i zločincami zároveň. Nespravodlivosť, ktorá je na nich páchaná, z nich robí hrdinov i pomstiteľov ušpinených hriechom. (Biopler)

Reklama

Reklama