Režie:
Jean BeckerScénář:
Sébastien JaprisotKamera:
Étienne BeckerHudba:
Georges DelerueHrají:
Isabelle Adjani, Alain Souchon, Suzanne Flon, Evelyne Didi, Jean Gaven, François Cluzet, Roger Carel, Michel Galabru, Jacques Nolot, Edith Scob (více)Obsahy(1)
Píše se rok 1976 a na malé francouzské město přijíždí vnadná, provokativní a záhadná dívka Eliane se svými rodiči. Ve městě okamžitě začne poutat pozornost místních obyvatel, zejména mladých mužů a jeden z nich, automechanik Florimondo přezdívaný Pin-Pon, naváže s Eliane vážný vztah. Záhy Eliane objeví u Florimonda starý orchestrion, který kdysi patřil její matce a který je pozůstatkem záhadné minulosti její rodiny a jí samotné, jež začne postupně vyplouvat na povrch a měnit běh doposud slibně se vyvíjejících událostí. (ČSFD)
(více)Videa (1)
Recenze (38)
Silný príbeh o pomste, ktorý aj keď bol možno trochu zložitejší a prekombinovaný, tak dokázal upútať už od začiatku. Do istej miery majú v tom prsty aj skvelé herecké výkony, hlavne od Isabelle Adjani nešlo oči odtrhnúť - krásna a podmanivá, čo bolo ešte zdôraznené ľahkou erotikou v jej podaní. Na druhú stranu ale jej správanie trocha liezlo na nervy, aj keď to zrejme súviselo s jej duševným stavom, takže vlastne išlo o nutnosť. Záver mi prišiel ako dvojznačný s dvomi možnými vysvetleniami. Asi dosť záleží od toho, ako si divák vysvetlí záverečnú polhodinku. Becker ma opäť raz milo prekvapil. 80/100 ()
Nesadol mi tento film. Nerozumel som mu tak, ako by som chcel, nepozdávali sa mi niektoré herecké výkony, ani dynamika deja. Príbeh mi pripadal prekombinovaný, film zbytočne dlhý a nie som si ani istý, či Isabelle Adjani, ktorú som videl po prvý krát, si zaslúži taký nekritický obdiv. Nepripisujem môjmu viac-menej negatívnemu pohľadu na film žiaden význam. Na to, aby film na mňa výrazne zapôsobil, musí byť splnených mnoho kritérií. A keď nie sú, považujem vyjadrenie, že mi film nesadol, za adekvátne môjmu výslednému dojmu. ()
Rozsekalo ma to. Zacina to ako prijemna letna feel good romantika so superhot Isabellou Adjani, ale postupne sa zacinaju vynarat temne motivy. Vyborne vymyslenou strukturou to nabera na dramaticnosti, nepredvidatelnosti a osudovosti. No a ked pride pol hodinu pred koncom zasadny zvrat, tak je jasne ze finale bude krute. 10/10 ()
Filmová špička 20. století. Inspirativní, „konstelační“ film plný zajímavých charakterů, od duší hluboce svobodných, plných neklidu, po zdánlivě zcela ordinérní tmely společenství dvou francouzských venkovkých rodin, pevně usazených na vlastní temné minulosti. Svou nerafinovanou lidskostí, které nechybí moudrost všedního prožitku, přirozenou atmosférou, strhujícím odkrýváním rodinných bolestí na pozadí každodenního děje a v neposlední řadě mistrovskými výkony všech protagonistů je snímek výjimečný a přitažlivější než většina produkce století jednadvacátého. ()
Předem podotýkám že jsem nečetl knižní předlohu. Taky bych měl podotknout že mám slabost pro I. Adjani. Proto tím může být ovlivněno i moje hodnocení. I. Adjani mě dostala už ve snímku " Possession " a právem tak patří mezi mých TOP 10 hereček. Ona byla vlastně i tím spouštěcím faktorem abych si film pustil. " L'été meurtrier " ( vražedné léto ) je snímek s poměrně dlouhou stopáži ale i přesto mě ani na malou chvilku nenudil. Scénář i postavy jsou propracovaný a nechybí pár zvratů. Navíc postava Eliane je hrozně zajímavá a ještě pozoruhodnější je jak se téhle role Isabelle Adjani zhostila. Eliane je prostě nevyzpitatelná. Jednou se chová jak malé dítě, je naivní hloupoučká, z toho zase výbušná někdy zase roztomilá ale pořád zatraceně sexy. To vše zahrála s naprostou uvěřitelností. I. Adjani tenhle snímek odmítala kvůli scénám s nahotou. Jsem rád že nakonec roli přijala a my jí tak můžeme vidět v celé svoji kráse. Vlastně si ani nedokážu v roli Eliane představit jinou herečku ( náhradou měla být Valérie Kaprisky ) ta totiž povyšuje tenhle film nejmíň o laťku výš. Nemám co bych tomu to snímku vytknul. Isabelle Adjani byla prostě ( ďábelsky ) neskutečná. ()
Galerie (29)
Photo © M6 Vidéo
Reklama