Režie:
Tomáš PavlíčekKamera:
Jan Baset StřítežskýHudba:
Aleš BřezinaHrají:
Ivana Chýlková, David Vávra, Jana Synková, Jan Kačer, Tereza Ramba, Jan Strejcovský, Judit Pecháček, Michael Pitthan, Václav Kopta, Zuzana Kronerová (více)Obsahy(1)
Rodiče prodávají starou chatu, pro kterou už nemají využití. Před předáním chaty novému majiteli se však matka (Ivana Chýlková) rozhodne uspořádat poslední pořádnou rodinnou slezinu. Zbytek příbuzenstva neprojevuje přílišné nadšení, tahle setkání bývají vždy dost náročná. Děda (Jan Kačer) už je duchem spíše nepřítomen, otec (David Vávra) tyto akce odmítá, syn (Jan Strejcovský) je věčně přiopilý a ironicky glosuje svět kolem sebe včetně rozpadajícího se vztahu s přítelkyní (Judit Bárdos). Babička (Jana Synková) je specialistkou na upřímné dotazy, které ostatní přivádějí přinejmenším do rozpaků. Nevyrovnaná dcera (Tereza Voříšková) na chatu přibere svého úspěšného německého přítele (Michael Pitthan), který se jediný na rodinný výlet těší, protože neví, do čeho jde. Naděje na idylický víkend na samotě u lesa rychle skončí, ale opravdové dobrodružství začne těsně nad ránem, když rodina zjistí, že se kamsi vytratil dědeček. Stopy vedou do lesa… (Cinemart)
(více)Recenze (398)
"Téma rodiny, generačního pnutí nebo nostalgického ohlížení za minulostí je naroubováno na fenomén českého chataření jako něčeho, v čem Češi cítí, že hrají vedle spotřeby piva prim. A kde se zároveň ukazuje jejich uzavřené a k okolnímu světu nepříliš vstřícné nastavení." více
"Konečně dobrá a kvalitní česká komedie po relativně dlouhé době, to je Chata na prodej. Tvůrci na nic přehnaně netlačí, příběh i herci jsou přirození a humor je nenucený. Navíc sedmasedmdesát minut je ideální stopáž, která rychle uběhne. U snímku se nenudíme, děj má spád i logiku, nic se neděje…" více
"Niečo v scenári zostáva akoby nedotiahnuté. Alibisticky povedané, je to ako keď optimista a pesimista hodnotia pohár, či je poloplný alebo poloprázdny. Dobrý námet a pokus o sondu do života našinca, ale... To si však už rozhodne každý divák sám. Napriek veľkolepým prírodným scenériám a pohľadom do…" více
"Nicméně alespoň u těch postav, které se dokázaly prosadit (resp. bylo jim to umožněno), rozehrává Tomáš Pavlíček neokázalou a sympaticky natočenou charakterovou studii české nátury a povahových vad, zabalenou do uzlíčku úsměvných a povědomě pravdivých scének, v nichž do sebe jejich protagonisté…" více
"Chata na prodej zkrátka nebudí dojem pásma nahodilých gagů, které chtějí diváka pouze párkrát rozesmát. Jde o motivicky bohaté dílo s ujasněným konceptem. Zatímco u jiných českých filmech podobná důslednost rozhodně není samozřejmá, v tomto případě působí naopak natolik samozřejmě, že se jedná o…" více
"Chata na prodej navazuje na tuzemskou tradici Homolkových z hlediska nenápadné satiry. Chaty jsou naším národním pokladem, ostatně stejně jako leckdy pokřivené rodinné vztahy. Není to možná na první pohled patrné, ale proč tato dvě témata nepropojit? Vždyť generační rozdíly se nejlépe vyjevují…" více
"V českých luzích a hájích najdeme za posledních 10 let opravdu málo vyloženě dobrých domácích komedií, které stojí za pozornost. Chata na prodej je napůl cesty, protože se jedná o dobrý film, který mohl mít ambici být dalšími Homolky, nebo klasikou typu Okresní přebor, nicméně se mu to příliš…" více
"I když má Chata na prodej určité nedostatky (ne všechny postavy mají svou pointu, motiv medvědí kůže je trochu jako z jiného filmu), dobře je zakryje pečlivě vybudovaná atmosféra. Tvůrci zvolili rekvizity, které české chatařství vtipně symbolizují, jsou tu prakticky vesměs velmi dobré herecké…" více
"Pavlíčkův druhý celovečerák tak potěší nejen příznivce komedií, kteří si mezi současnými tuzemskými žánrovkami normálně nevyberou, ale i ty, co chtějí zajít na chytrý, ačkoli stylisticky i vypravěčsky spíše nenáročný český film. Radost přitom udělá také výhradně československým výběrem hudby." více
"Ve své Chatě na prodej si Tomáš Pavlíček klestí cestu zarostlým lesem současné české komedie. Obratně se vyhýbá kořenům bulvarizace, křoví sexismu i bahnu primitivního humoru. Kultivuje český komerční film, vysekává ho z morální ambivalence a lpění na minulosti. Za zvuků normalizačního popu…" více