Režie:
Jiří StrachKamera:
Martin ŠecHudba:
Ondřej Gregor BrzobohatýHrají:
Ivan Trojan, Jiří Dvořák, Vica Kerekes, Anna Čtvrtníčková, Vojtěch Dyk, Bolek Polívka, Stanislav Majer, Pavel Liška, Marek Taclík, Marián Labuda st. (více)Obsahy(1)
Anděl Petronel stále pracuje u Nebeské brány, ale je přesvědčen, že by si zasloužil lepší službu. Jeho věčný pokušitel, čert Uriáš, začne Petronela ponoukat. Stačí utrhnout jablíčko ze stromu Poznání a bude vědět to, co ví jen Bůh! A cesta k zaslouženému uznání bude volná. Hádka Petronela s Uriášem o jablko Poznání ale skončí neslavně. V potyčce se vzácné ovoce skutálí až na Zemi. Anděl - popleta a jeho kamarád čert-pokušitel musí šupem na svět jablko Poznání najít a přinést zpátky. V předvečer svátku svatého Mikuláše se zamotají do podivuhodného reje. Setkávají se s malou Anežkou a její krásnou maminkou Magdalenou, partou nepoctivých koledníků, vydřiduchem Košťálem i sympatickým Párkařem. Než se jim podaří jablko najít a vrátit tam, kam patří, bude třeba zažít velké dobrodružství a projít několika nebezpečnými situacemi. A po řadě lidských i „božských" zkoušek, naši hrdinové nakonec zjistí, že cesta k poznání vede především přes sebe sama, přes objevení síly přátelství, lásky a schopnosti odpuštění. (Falcon)
(více)Videa (6)
Recenze (822)
Rok se s deseti dalšími sešel a Anděl Páně zavítal mezi nás smrtelníky podruhé. Inu dalo se to čekat, mnoho povedenějších a diváčtěji vděčnějších pohádek se v poslední dekádě v Česku neurodilo. Je to ošemetná věc s tím úspěchem - obecně je vždy mnohem obtížnější natočit pokračování čehokoliv úspěšného a druhý díl je tím pravým prubířským kamenem dokonce i pro tvůrce renomované, Jiří Strach ovšem zvládl pokračování bravurně, až nekřesťansky. :-) Povedl se scénář, na plátně přibylo ústřední dvojice a ta je maximálně vytížená, Petronel a Uriáš jsou také hlavními tahouny celého filmu a bez hereckého umu a jisté vyzrálosti, sehranosti a naladění se pánů Trojana a Dvořáka by se celý projekt zřítil jako domeček z karet. Pohádka působí jako taková milá lekce z katechismu a Jiří Strach je z hlediska PR pro katolickou církev tím nejcennějším, co tato v ČR vůbec má (myšleno v dobrém). Všechny ty katolické vtípky a odkazy působí nenásilně a jsou opravdu vtipné, milý humor odkazující se na dlouhou českou tradici. (Uriáš čtoucí si Kladivo na čarodějnice mne fakt rozesmál) Mizanscénu nebudu jakožto krumlovák hodnotit, neboť jde o čirý střet zájmů, osobně mne ovšem trochu rušilo, že filmový Krumlov úplně neodpovídal Krumlovu skutečnému, ulice nenavazují atd. :-) Jedinou skutečnou výtku bych tedy měl k naprosto absurdnímu počtu cameo rolí, těch zpívajících celebrit bylo moc a skoro to připomínalo Trošku, opravdu jsem se bál, že přijde Karel Gott, jak píše golfista :-) Lucie Bílá a Michal Horáček do filmového nebe prostě nepatří, nechci vidět, kdo tam bude ve třetím díle...už teď závěr vypadal trochu jako VIP zprávy... :-/ Suma sumárum: Důstojné pokračování povedeného prvního dílu, (a i když měšťana Košťála odnese čert) v podstatě takový pohádkový biedermeier...Anděl Páně 2 ()
Pocitově trochu slabší, než-li první díl, ale naštěstí ne o moc a dost možná za to můžou věci čistě subjektivní (hradní pár je pro mě holt více pohádkový, než-li prodavač párků (o´= ) a hledání ztraceného jablka taky nemá tak úplně tu údernost napravování hříšníka. Ale jinak? Vyšší rozpočet pomáhá (Krumlov, kostýmy), ústření anděl-čertovská dvojice je perfektní a veškeré humory páchané v nebi jsou naprosto boží a mnohé dokonale nekorektní (na pohádkové poměry). Jasně, děj na pár místech hapruje, mnohé věci se tu dějí jen tak mimochodem a závěrečné zpárování postav je vyloženě na pěst a buďto někdo vystříhal mnoho minut děje, nebo se na budování, alespoň náznaků, vztahu scénárista vykašlal. Ovšem to nic nemění na tom, že se jedná o velmi povedenou záležitost. PS: a taky snad jediný český film, který dokáže vkusně pracovat s cameo rolemi ()
Rozumím výtkám, které vůči Andělu Páně 2 mohou být racionálně vzneseny. Cameo roličky českých známých osobností jsou naprosto zbytečné, protože příběh nikam neposouvají. Green screen se u nebeských scén nezapře. Vysoké procento vtipů mě nerozesmálo zdaleka tolik jako rodinu sedící po mé straně. Jenže nic z toho, bez ohledu na mé osobní nesympatie k několika představitelům epizodních postav, mi v konečném důsledku nevadilo, protože jako celek mě tahle pohádka se svými biblickými narážkami, hezkými exteriéry a nesmírně charismatickým Jiřím Dvořákem bavila. ()
Uriáš si čte Kladivo na čarodějnice a říká, že je to napínavé. Jako kovaný ateista mám jistý smysl pro znevažování kolektivní halucinace zvané náboženství. Na druhou stranu, s ohledem na žánr, bych trochu té absolutní dobroty uvítal. Příběh tak nějak nepůsobí pohádkově, spíše jako nenáročná komedie. A to s celkem dobrým základem, což je na dobu a místo vzniku věc nevídaná, protože u českého filmu jsem se naposledy smál v souladu se záměrem tvůrců - no, nějaký pátek už to bude. Vadila mi ovšem příliš rychlá a občas málo srozumitelná mluva. Nevím, kde se vzalo tohle překotné mluvení, kde se jedna věta nenechá pořádně doznít a už začíná nová, hezké češtině by se alespoň v pohádkách mělo věnovat víc pozornosti. Druhé, co považuju za nedostatek, jsou nedotažené jednotlivé prvky. Např. párkař by si s ohledem na pointu zasloužil mnohem víc času, aby to trochu gradovalo k vyústění a nebylo to tolik deus ex uzenina. Naproti tomu třeba osoby opouštějící očistec vlastně nemají žádnou jinou úlohu (podle římského vavřínu jsem myslel, že jeden z nich je Pilát a ne Herodes), než aby byl nějaký ten vtípek navíc. Docela se mi líbilo to dickensovké prostředí salónu, ale to byla zrovna jedna z věcí, která by zasloužila rozvést víc, na úkor zbytečně vsunovaného humoru. Zkrátka Petronel a Uriáš by byli dobří spíš jako vedlejší, ne hlavní postavy. To mi ostatně vadilo už na prvním dílu. Víc vážné pojetí s občasným vtipem by podle mě vyznělo lépe než naopak. Pochválit ale rozhodně musím Jiřího Dvořáka, čert, který dokáže být přátelský, pokušitelský, místy ďábelsky úlisný, ale přitom důstojný a sympatický, to je hodně příjemný rozdíl oproti stále se opakujícím nešikovným breptům (o Blanarovičové ani nemluvě). Po loňské pohádkové tragédii o dvou dějstvích je to každopádně snadno stravitelný vánoční film, lepší průměr. ()
Jednička byla obyčejná pohádka, která se vyznamenala skvělým obsazením a nadprůměrnou režií. O to je překvapivější, že dvojka více pomrkává na starší, tlačí humor dopředu a mnohem méně se tváří vážně. Ze začátku se může zdát, že nový směr filmu svědčí a dokonce ji kvalitou předchází, ale jakmile dojde na drama vycházející z minula, příliš to nefunguje a nakonec vyšumí do prázdna. Jako vánoční "buddy komedie" se však něco takového jen tak nevidí. ()
Galerie (82)
Zajímavosti (22)
- O Vánocích 2017 se na tuto pohádku podívalo více než tři miliony diváků, a stala se tak nejen nejsledovanějším pořadem roku, ale i nejsledovanější pohádkou za posledních patnáct let. Naopak na Slovensku ji vidělo ani ne 30 tisíc diváků. (asdfasdf)
- Svaté ve filmu ztvárňují herci se stejným křestním jménem. Josef Abrhám hraje sv. Josefa, Veronika Žilková sv. Veroniku, Martin Huba sv. Martina, Petr Čtvrtníček sv. Petra, Matěj Hádek sv. Matěje a Lucie Bílá sv. Lucii. Podobně účinkují ve filmu Gabriela Osvaldová jako archanděl Gabriel a Michal Horáček jako archanděl Michael. Výjimkou je Panna Marie (Klára Issová). (churchyard)
- Ve filmu si zahrálo hodně zvířat – 2 koně, 4 myši, 10 slepic a králíků, 30 kaprů, 6 amurů,11 pstruhů a mrtvé prase. (P. J. D.)
Reklama