Reklama

Reklama

Princip slasti

(seriál)
  • Polsko Zasada przyjemności
TV spot
Česko / Polsko / Ukrajina, 2019, 9 h 20 min (Minutáž: 54–57 min)

Scénář:

Maciej Maciejewski

Hrají:

Małgorzata Buczkowska, Karel Roden, Sergej Strelnikov, Aňa Geislerová, Kryštof Hádek, Marek Taclík, Martin Finger, Lucie Zedníčková, Robert Mikluš (více)
(další profese)

Epizody(10)

Obsahy(1)

Desetidílná kriminální minisérie je dalším mezinárodním koprodukčním projektem České televize, která tentokrát spojila síly s Polskem a Ukrajinou. Na moři nedaleko pláže v ukrajinské Oděse se objeví loďka unášená vlnami. Uvnitř objeví dva plavci nahé zmrzačené tělo mladé ženy s uťatou paží. Ve stejný den je na nábřeží Visly ve Varšavě přivolána policie k záhadnému napadení a objeví v kufru opuštěného auta useknutou ženskou paži. Další dramatický nález učiní herci pražského divadla během představení přímo na jevišti, když v tašce přímo na scéně najdou uťatou paži mladé ženy. Tři lidské ostatky ve třech evropských městech a trojice vyšetřovatelů z Česka, Polska a Ukrajiny v podání Karla Rodena, Malgorzaty Buczkowské a Sergieje Strelnikowa rozjíždějí rozsáhlé mezinárodní pátrání. K odhalení pravdy budou ale potřebovat mnohem více odvahy a odhodlání, než si původně mysleli. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (91)

Gwaihir 

všechny recenze uživatele

Na středoevropské poměry dosti neotřelá kriminálka, a to se prostě cení, jakkoli nedokonalý je výsledek, který disponuje celkem zajímavým případem, závěrem nezapadajícím tak úplně do předchozího děje, dlouhou řadou nezodpovězených otázek, poněkud zvláštním trojlístkem vyšetřovatelů, velmi slušnou atmosférou a fantastickou hudbou. 70 % ()

LexBarker 

všechny recenze uživatele

U mě dobrý. Minisérii jsem si užil, žádných podstatných chyb jsem si nevšiml a dobře se bavil. Co se týká kritizovaného konce, neshledávám na něm nic, co by stálo za to výtku. To že je nakonec vše jinak a že vyšetřovatelé narazí na slepé uličky, nebo během vyšetřování přijdou na jiné závažné zločiny, bych řekl, je snad normální realita... Nemusí vždy vše do sebe návazně logicky zapadat.  Série má dobrou kameru, slušné herce a skvělou hudbu. Možná pro někoho, kdo si už zvykl na holywoodské polopatické vysvětlování téměř všeho co vidíme, to může působit nepřehledně až zmateně, ale je to jen jeho problém. ()

Reklama

mh.mail 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

40% — Tak to máme za sebou. Princip nudy. Koprodukční projekt polských, českých a ukrajinských soudruhů, ve kterém podle polského scénáře a pod vedením polského režiséra hrají zasloužilí umělci jednotlivých národních kinematografií. Takovou to má zhruba kvalitu. *** Nyní podrobněji: Rozhodně přespříliš natažené. Na začátku jsem si myslel, že po pár dílech se ty tři vyšetřovací linie spojí v jednu a vytvoří se mezinárodní vyšetřovací tým, ale ono ne, každý stát si jel stále svoje, jenom si občas někdo z vyšetřovatelů odskočil tu do Polska, tu do ČR, tu na Ukrajinu. Vzhledem k tomuto faktu jsem se v celém příběhu jen velmi těžko orientoval, takže jsem to po pár dílech vzdal a už jsem na to jenom tupě zíral, veden pouze jediným zájmem: na konci zjistit, jak to vlastně všechno bylo. Překvapilo mě, když jsem se dočetl, že celý příběh se měl odehrát v průběhu deseti dnů, což dělá jeden den na díl, měl jsem pocit, že vyšetřování trvá aspoň půl roku. A časové údaje uváděné každou chvíli mi v tom nijak nepomohly — taky jsem nedokázal nic jiného, než je ignorovat. Odhalení pachatele neřeším, proč ne, ale jeho motivace ve stylu "dělal to takhle, protože byl magor" byla poněkud slabá. Stejně tak podle mě nebyla úplně obstojně vysvětlena úmrtí ostatních (postavy M. Fingera, M. Pechláta, R. Mikluše - tady už vůbec nechápu, proč se nechal zrakvit); jistě, jakýsi obskurní klub pro bohaté se zvrácenými službami a nějaká ukrajinská mafie, to by se asi dalo akceptovat, ale chtělo by to se tomu trochu více pověnovat, času na to bylo v průběhu těch deseti dílů dost. Taky jsem nepochopil "charaktery" jednotlivých vyšetřovatelů — Polák fetuje, Polka je vyšetřovaná inspekcí, Roden chrchlá (tady jsem si myslel, že to na konci bude hrát nějakou roli /"když v 1. dějství visí na stěně puška, tak se z ní v posledním dějství musí vystřelit"/; nehrálo), nějak to vyšumělo do ztracena. Ovšem závěrečný "souboj" mezi Rodenem a vrahem byl lahůdkový, takovouhle akci hodnou suchého britského humoru jsem opravdu nečekal. Co mi nevadilo, byl fakt, že všichni byli dabovaní. Proč by nemohli? Cizí filmy se taky dabují. Podle této logiky by se třeba Shakespearovy hry měly hrát jenom v angličtině (a Romeo a Julie snad dokonce v italštině, když se to odehrává ve Veroně)? Houby s octem. Jinou věcí je ovšem katastrofální kvalita dabingu, což nejvíc vyniklo v situacích, kdy čeští herci dabovali sami sebe (Roden, Taclík aj.). Čert ví, proč to bylo vytvořeno zrovna takhle, zajímalo by mě, jestli jsou autoři tohoto dabingu hrdi na svoji práci. Podle režiséra a autora scénáře se jedná hlavně o polský projekt, takže mě to až tolik neirituje, ještě že my Češi máme aspoň Jirku Stracha, ne že by byl bez chybičky, ale nad tímhle je tak o dvě ligy; anebo v poslední době podařené české seriály v produkci HBO. Takže na nějaký nepovedený polský Princip slasti sere Bílý tesák. ()

PamelaJJK 

všechny recenze uživatele

Objektivně bych dal 4 hvězdy, protože jsem byl z Principu slasti nadšen, ale naštvalo mě, že jsme se sice dozvěděli, kdo vraždil, ale ne to, proč zrovna takovým způsobem. A to je velká škoda. Ale vzhledem k zdejší stádovité popravě, to p(r)ominu a přidám i tu poslední hvězdu na plný počet. Opět se projevila "odbornost" a "znalost" a "kdovícoještě" tohoto tupého stádečka ovcí, které opisují jeden od druhého a seriál hodnotí třeba po třech dílech... Nehodlám hodnotit to, jakým způsobem ČT film prezentovala (originální znění na webu, titulky, necenzurované verze,...), toho už je tu dost. Průměrně inteligentní člověk jistě pochopí, že se policisté z ČR, Polska, Ukrajiny a Německa nebaví česky a neřeší to... Seriál byl příjemně temný a chladný, zajímavé dějové linky, skvěklá kamera i atmosféra, vynikající hudba a parádní obsazení. Za českou stranu moji oblíbenci Karel Roden, Taclík, Vlasák, Kryštof Hádek a samozřejmě i další. Za ukrajinskou stranu určitě charismatický a sympatický Strelnikov a za polskou stranu jistě Małgorzata Buczkowska. Ta mi ze začátku byla nesympatická, ale časem (nejpozději do konce třetího dílu) si mé sympatie získala. Není to prvoplánová krasavice, ale má charisma. Vynikající je i střídání lokací. Já jsem byl prostě nadšen a nemám důvod cokoliv hanit. Jedinou chybičku jsem napsal hned v úvodu, ale tu milerád odpustím. ()

FilmFan24 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ambiciozní projekt Polska, Česka a Ukrajiny doplácí na nepřehlednost dějové linie, kdy i pozorný divák se začne ztrácet v množství informací. Místopisné údaje s časem spíš matou než pomáhají v orientaci tohoto kriminálního spletence. Nejvíce mě ale irituje skutečnost, že veškeré loga aut jako Škoda, VW, Mercedes, Opel aj jsou buď přelepené černým kolečkem anebo rovnou digitálně zamazané. Český dabing polských a ukrajinských postav není zrovna šťastné řešení. Zbytečně odtržené od reality. Sečteno a podtrženo: Po vlažném rozjezdu a nepřehledné střední části vše zachraňuje celkem zajímavé a napínavé finále. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (11)

  • Tři dny trvala realizace stíhání na motorových člunech po Černém moři, která skončila nečekaným koupáním jednoho z herců. Tři dny pak zabralo natočení automobilové honičky na polské dálnici. Tři dny také trvalo natočení vraždy v bývalé továrně v Čechách. [Zdroj: ceskatelevize.cz] (Duoscop)
  • Třináct je rekordní počet klapek opakovaného záběru v jedné z nejtěžších scén seriálu. [Zdroj: ceskatelevize.cz] (Duoscop)
  • Natáčení trvalo 120 dní v průběhu 9 měsíců. Tři velká města východní a střední Evropy posloužila natáčení – v seriálu se objeví mimo jiné i známá a historická místa Varšavy (Plac Defilad), Praha (Karlův most, Petřínská lanovka) a Oděsy (Potěmkinovy schody). (Duoscop)

Reklama

Reklama