Režie:
Barry LevinsonScénář:
Barry LevinsonKamera:
Michael BallhausHudba:
John WilliamsHrají:
Jason Patric, Robert De Niro, Brad Pitt, Kevin Bacon, Dustin Hoffman, Bruno Kirby, Brad Renfro, Ron Eldard, Billy Crudup, Vittorio Gassman, Terry Kinney (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Dramatický příběh vznikl podle stejnojmenného autobiografického bestselleru Lorenza Carcaterry a představuje kontroverzní vyprávění o událostech, které nemilosrdně ukončily dětství čtyř chlapců a uvrhly je do světa nejhrubšího násilí. Ani po mnoha letech bolestivé vzpomínky nelze vymazat: svět Pekelné kuchyně jim nabídne možnost vyrovnat staré účty... (Universal)
(více)Videa (1)
Recenze (599)
V čem spočívá zajímavost snímku, který nás zavádí doprostřed léta šedesátých let na Manhattan? Když ani nevím jistě, zdali literární bestseller autora Lorenza Carcaterry, která byl předlohou k filmu je mistrovská fikce či skutečný osud čtyř kamarádů z dětství. Sdělím své pocity z tohoto zážitku asi takto. Nevedou se zde žádné pseudointelektuální bláboly a přitom rozhovory a rady ctihodného otce Bobbyho (Robert De Niro) vůči Shakesu (Jason Patric) mají nevtíravou pravdu. Děj má kvalitní strukturu a několik zjevných dominant. Ztvárněné pěkné přátelství, osvědčené herce a zvláštní plán pomsty. Co dodat na závěr? Nejspíše si to opravdu autor příběhu z prstu nevycucal. ()
Film začíná jako výborné retro, pokračuje jako rutinní vězeňský (nebo spíš "ústavní") film a končí jako špatné soudní drama. Levinson občas naprosto selhává (flashbacky, zpomalené scény, zápas v americkém fotbale), některé momenty jsou ale zase vydařené. Herecky se taky nekoná nic mimořádného - hvězd najdeme ve filmu požehnaně, ale nikdo nedostane větší prostor něco ukázat. ()
Jakmile jednou do mého života vstoupil Scorsese s De Palmou, na nějaké Spáče jsem si už poté nikdy nevzpomněl. Což je ovšem rozhodně chyba, jejich předností totiž určitě není New Yorské prostředí let minulých, ale skvělé pasáže v Ústavu pro chlapce, kde tou dobou slouží záporácká jistota Kevin Bacon. Toho chlapa v záporných rolích já prostě můžu. Samotný soudní proces je pak zajímavější spíše dalším parádním výkonem Dustina Hoffamana. 80% ()
Čtyři chlapci byli zneužíváni a týráni v chlapeckém ústavu. Když zestárnou a potkají jednoho z dozorců v restauraci, tak se rozhodnout pro tvrdou pomstu, ze které žádný z dozorců nevyvázne dobře. Nakonci uznáte (nebo já jsem rozhodně uznal), že za téhle situace se není čemu divit, že vzali spravedlnost do svých rukou. Barry Levinson dokonale vykreslil dobovou atmosféru a potvrdil, že je to vynikající režisér. Když jsem si přečetl jména, kdo ve filmu hraje tak jsem očekával, že Hoffman, De Niro, Bacon a Pitt budou hrát hlavní role, ale opak je pravdou. Bacon byl jako dozorce víc než přesvědčivý. Pitt předvedl svůj standart. De Niro se mi v roli kněze moc líbil a Hoffman svou roličku, alkoholického advokáta, zvládl na výborou. Snímek, který vás po shlédnutí nenechá chladným...... ()
Příběh začíná jak od Scorseseho, se všemi jeho prvky (dokonce jsem si podle hlasu jednoho herce, když byl ještě mimo záběr, myslel že nás nemine ani Joe Pesci).. Po vychovatelském prostředku se mi ale všechno zdálo takové trochu vyumělkované, příliš perfektní a to mi do skvěle rozehraného příběhu moc nesedlo. Také herecké výkony dospělých spáčů nic moc:( ()
Galerie (51)
Zajímavosti (7)
- Na stene v byte, kde sa stretli Shakes a Carol, je plagát na film Posledné tango v Paríži (1972). (maramashi)
- Během natáčení museli Brad Renfro (mladý Michael) a Joe Perrino (mladý Shakes) nosit barevné kontaktní čočky, aby měli stejnou barvu očí jako Brad Pitt (Michael) a Jason Patric (Shakes), kteří hráli jejich postavy jako dospělí. (Listeroman)
- Roger Ebert kritizoval tento film jako homofobní. (SONY_)
Reklama