Tvůrci:
Matthew GrahamRežie:
Nick HurranScénář:
Matthew GrahamKamera:
Neville KiddHudba:
Charlie ClouserHrají:
Daisy Betts, Charles Dance, Julian McMahon, Georgina Haig, Colm Meaney, Osy Ikhile, Yael Stone, Mike Vogel, Ashley Zukerman, Don Hany, Kate Gregory (více)Epizody(3)
-
The Overlords (E01)
-
The Deceivers (E02)
-
The Children (E03)
Obsahy(1)
Šestidílná minisérie vypráví příběh o nepřímé nadvládě mimozemské rasy Overlordů nad naší planetou po několik dekád, během kterých lidská rasa přichází o svou identitu, vzdělávání, kulturu.
Tento ambiciózní projekt televizní stanice SYFY je adaptací stejnojmenného románu od Arthura C. Clarka, jednoho z nejvýznamnějších spisovatelů žánru sci-fi.
(geklon)
Videa (1)
Recenze (62)
Určitě zajímavě pojaté, ačkoliv to vykrádá některými postupy a přístupy kde co, hodně a zbytečně natahované (dva díly po 80 minutách by rozhodně stačily, ne-li méně), s nihilistickým koncem. Drží to v napětí, vizuál je fajn, ale vlastně se nakonec nic nevysvětlí, a to málo, co se vysvětlí, vede jen k dalším nejasnostem a otázkám po fungování tohoto zvláštně nedomyšleného světa. ()
Možno trochu škoda béčkovitosti prvej a druhej časti, nakoniec sa totiž ukazuje, že Childhoods end je celkom husté filozofické sci-fi s mnohými motívmi. Každá časť je o niečom a niekom inom, i keď postavy zostávajú, stále sa sústredíme na inú. Záverečná časť je veľmi slušný odvaz, pozrieme sa aj na planétu overlordsov a postupne zisťujeme, o čom to celé je a prečo sa zavrhli postupne témy, ktoré séria načrtla. Seriál má nepredvídateľný vývoj, takže pokiaľ si po hodine budete myslieť, že bude o našom odmietaní mierovej spoločnosti, cez druhý diel, že je o jednom skutočnom náboženstve, tak záver sa posunie ešte niekam úplne inam. V mojich očiach je každá časť lepšia a lepšia, takže priemer mi vychádza na 80%. Design mimozemšťanov je myslím veľmi vydarený a napriek tomu pôsobia veľmi sympaticky a ich chovanie je logické. ()
Na pomery televízie typu Syfy a všeobecne na pomery sci-fi nesmierne hlboké a dokonca ščasti až filozofické dielko, Clarkov rukopis z predlohy je neskutočne poznať. Toto dostať hollywoodsky rozpočet, tak z toho mohla byť trilógia na úrovni LOTR ale bez happyendu, čo by bolo na kino svet v takom rozsahu naozaj nevídané. Podľa mňa trefa do čierneho a ukážka, že aj "lacné" TV to popri zadupávaniu do zeme HBO a Netflix produkciou, vedia svoju prácu. Čo sa týka hereckého obsadenia, tak Karellan v podaní Charlesa Danca bol doslova famózny a ani Mike Vogel nebol zlý. Technicky zvládnuté opäť nadštandardne v širšom merítku, čo sa týka samotného Karellana a Overlords ships, tak to bolo na úrovni kina, doslova bravúrne. Dokonca to malo aj emočnú hodnotu, všetko bolo spolu previazané, fakt že bomba. Nedávam plný počet len preto, lebo HBO by z toho vytrieskalo maximum, ale aj tak super. Nesmierne odvážne, v určitých momentoch šokujúce (prvé ukázanie sa Overlordov) a totálne nepredvídateľné (všetky tri časti) a v poslednej časti fakt že depresívne, čo by kino ťažko zvládlo, čo som nečakal v prvých minútach, ale pred koncom prvej časti už hej, tak zaujímavé spracovanie biblického podtónu, no jednoducho ani zďaleka ľahká televízna jednohubka, ale práve tá jedna výnimka, ktorá vybočuje z radu všetkého bežného a doteraz videného. Všetko samozrejme platí len v tom prípade, pokiaľ sa človek k predlohe dostane až po zhliadnutí tohoto snímku, čo bol našťastie aj môj prípad. 85% ()
Konec dětství je tak trochu jako naše Válka s mloky, příběh je velmi specifický, nemáme zde titulní postavu a některé pasáže víceméně pouze popisují, co se kde a kdy ve světě dělo. Před tvůrce tedy přistál nelehký úkol, jak to celé uchopit a nečekaně se více zaměřili na lidské postavy, které v příběhu vystupují. Jejich příběhy tak byly trochu pozměněny, rozšířeny a časově se seriál přesunul do přítomnosti, kdy tu nemáme ani tak razantní skoky jako v předloze. Ano, spousta věcí by se dala udělat lépe, ale závěr je natolik silný, že jsem brečel asi posledních dvacet minut. A už jen kvůli takto silné odezvě musím dát této adaptaci 85% ()
Tak trochu bílá vrána mezi dnešními televizními scifíčky, které jsou prakticky do jednoho akční, hororové nebo jinak ulítlé. Childhood's End je pomalá filozofická záležitost, která navíc ani nemá happy end (přinejmenším ne jednoznačně jásavý). Za tuhle odvahu a ambici má u mě obrovský napuchlý palec nahoru. Ale pět hvězd dát nemůžu. Filozofická sci-fi by sice asi měla být pomalejší než akční trhák, ale nikdo mi nenamluví, že musí mít nutně tempo kontinentálního driftu. Bez těch nekonečných zahloubaných pohledů a zasněných záběrů krajin a tváří mohli tvůrci smrsknout celý seriál ze tří na dva díly. A o nic bychom nepřišli. ()
Galerie (33)
Photo © Syfy
Reklama